Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: معلمان باید در کنار تعلیم دانش آموزان به تربیت اهمیت بیشتری دهند تا بتوانیم ضمن اصلاح رفتارها، جامعه ای پویا، اخلاق مدار و ارزشی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیین بزرگداشت مقام معلم به صورت ویدئو کنفرانس عصر روز شنبه با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که استانداران، مدیران کل آموزش و پرورش و معلمان نمونه سراسر کشور هم حضور داشتند از معلمان نمونه کشور تجلیل شد.

در مراسمی که با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش ، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری در استانداری برگزار شد از 18 معلم شاخص استان قزوین هم تجلیل شد.

در این مراسم جمالی پور استاندار قزوین یاد شهید مطهری را گرامیداشت و گفت: آموزش و پرورش دو بال مهم توسعه در بخش تعلیم و تربیت است زیرا اگر همه فناوری ها و امکانات را داشته باشیم اما انسان متعهد و متخصص را نتوانیم تربیت کنیم از غافله توسعه عقب می مانیم.

وی بیان کرد: انسان متعهد و متخصص عامل توسعه کشور است و ما هم باید بپذیریم که مهمترین سرمایه کشور فقط نیروی انسانی است.

استاندار قزوین تصریح کرد: انسانهای فرهیخته در کلاس های همین معلمان تربیت شده اند لذا فرهنگیان باید بدانند در خلق رفاه و تربیت آیندگان نقش اساسی دارند و حتما باید به موضوع تربیت اهمیت بیشتری دهند.

جمالی پور گفت: نظام آموزشی ما می تواند رفتارهای پرخاشگرانه و بد اخلاقی را حل کند و برای تحقق این مهم لازم است آموزش و پرورش به اخلاق توجه بیشتری کند.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش می تواند مسیر قله های رفاه و توسعه اقتصادی را هموار کند و ما سرمایه گذاری در این عرصه را هرگز هزینه نمی دانیم.

استاندار قزوین یادآورشد: متاسفانه در سالهای اخیر در مسیر اخلاقی جامعه تغییراتی ایجاد شده که به نظر می رسد باید در کنار تعلیم به تربیت اهمیت بیشتری دهیم تا بتوانیم رفتار جامعه را اصلاح کنیم و جامعه ای پویا و ارزشی داشته باشیم.

جمالی پور افزود: قدردان زحمات معلمان هستیم و انتطار داریم نقش تربیتی خود را پر رنگ ببینند تا جامعه رو به توسعه حرکت کند. 

استاندار قزوین گفت: امروز که در کشور با مشکلات جدی روبرو هستیم باید به نقش معلمان اهمیت دهیم تا این چالش ها برطرف شود و در این میان رسیدگی به معیشت و رفاه معلمان را وظیفه دولت می دانیم و تاکنون نیز به اندازه توان مالی انجام شده ولی انتطار داریم معلمان به تربیت یک نسل بالنده کمک‌ کنند.

در ادامه 9 تن از معلمان، مدیران، دبیران، مراقبان سلامت، هنرآموزان، مشاوران نمونه و شاخص تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین استاندار قزوین آموزش و پرورش جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد