Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@01:30:04 GMT

انجام ۷۰ درصد اقدامات موثر در شهر توسط کارگران

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۰۵۷۰

شهردار تهران گفت: ۷۰ درصد اقدامات موثری که در شهر انجام می‌شود به خدمات کارگران بستگی دارد.

خبرگزاری میزان - پیروز حناچی، با حضور در مراسم روز کارگر ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، گفت: در روایت‌ها از پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) و بزرگان ما به فضیلت کار و تلاش اشاره شده است.

شهردار تهران ادامه داد: روایتی از پیامبر داریم که بر پرداخت حقوق کارگران قبل از خشک شدن عرق آن‌ها تاکید می‌کند و در شهرداری نیز تلاش می‌کنیم این نگاه جریان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اول ماه می ۱۸۸۶ در شیکاگو کارگران معترض تجمع می‌کنند و خواستار کاهش ساعت کار از ۱۴ به ۸ ساعت می‌شوند و این مساله منجر به درگیری پلیس و کارگر می‌شود و دستگیری تعداد زیادی از کارگران می‌شود که طی آن پنج نفر از کارگران محکوم به اعدام می‌شوند و یک نفر قبل از اعدام خود کشی می‌کند. این روند و اعتراض سال‌ها بعد نیز در کشور‌های مختلف ادامه پیدا می‌کند و در کشور ما نیز در سال ۱۳۲۵ در کرمانشاه در اعتراض کارگران ۱۴ کشته و ۱۲۰ زخمی ثبت شد و این روز به عنوان نماد احقاق حقوق کارگران ثبت شد.

حناچی با بیان اینکه خانواده شهرداری تهران با موضوع کارگر عمدتاً از طرف پیمانکاران مرتبط است، ادامه داد: ۷۰ درصد اقدامات مؤثری که در شهر انجام می‌شود به خدمات کارگران در شهر بستگی دارد.

وی تصریح کرد: این اقدامات همانند خدمات آن‌ها در فضای سبز، میادین و آرامستان‌ها و باید تلاش کنیم که در این شرایط سخت این امر را صرفاً به پیمانکاران نسپاریم.

شهردار تهران به فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر مبنی بر تلاش برای ثروتمند شدن مردم اشاره کرد و گفت: این مساله منوط به فضای سرمایه گذاری و فضای رونق اقتصادی است که امیدواریم در کشور حادث شود. در حوزه مربوط به کارگران در شهرداری، بخشی از تلاش برای سختی کار برای آتش نشانان در دولت تصویب و ابلاغ شد و در حال پیگیری بقیه موارد درباره کارگران هستیم. همچنین رسمی شدن کارکنانی که سالهاست در شهرداری کار می‌کنند در دست پیگیری است.

بیشتر بخوانید: واکنش شهردار تهران به خبر تزریق واکسن کرونای پاکبانان به کارمندان

انتهای پیام/

برچسب ها: حناچی شهردار تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حناچی شهردار تهران شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است

ایسنا/فارس شهردار شیراز گفت: پاکبانان با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

محمدحسن اسدی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در آیین تقدیر و تجلیل از پاکبانان سطح منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: عشق، محبت و دوستی در دل پاکبانان موج می‌زند و با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

وی ضمن تشکر از یاوران پای‌کار شهرداری منطقه ۷ شیراز که پیش‌قدم هستند، بیان کرد: این منطقه از مناطق کم برخوردار است اما طی چند ماه گذشته شهرداری شیراز، بزرگراه سرلشکر شهید استوار را به بهره‌برداری رسانید و دو تقاطع شهید استوار ـ نصر شرقی و شهید استوار -خلیج‌فارس نیز  کلنگ‌زنی شد که قول دادیم طی ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری و افتتاح برسانیم و قطعاً امسال و سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهیم بود.

اسدی با بیان اینکه پاکبانان از زحمتکش‌ترین قشر شهرداری هستند، گفت: ما فصل جدیدی در شورای اسلامی شهر و شهرداری شروع می‌کنیم و آن‌هم توجه بیشتر به شما پاکبانان است و مسوولان مناطق با استفاده از ظرفیت قانون، برای همه پاکبانان برنامه‌های مختلف شود.

علی امینی، شهردار منطقه ۷ شیراز نیز گفت: سال گذشته پروژه‌های متعدد و بزرگ در منطقه ۷ افتتاح و کلنگ زنی شد که در سال ۱۴۰۳ حتماً می‌توانیم  این پروژه‌ها را تقدیم شهروندان در منطقه کنیم که نشان‌دهنده همت شورا و شهردار است. اگر پاکبانان و کارگران نبودند، شهر به زیبایی خود نمی‌رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌کنند
  • زاکانی: شهرداری تهران از اقدامات پلیس در طرح نور حمایت می‌کند
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر
  • تجلیل متفاوت و بی نظیر از کارگران در شهرستان زرند
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز