Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@21:02:55 GMT

راه اندازی کارگاه اشتغالزایی به همت بچه های مسجد 

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۰۷۱۶

راه اندازی کارگاه اشتغالزایی به همت بچه های مسجد 

صمدالله سعیدی گفت: در حال حاضر یکی از برنامه های کانون صدیقه اطهر با هدف اشتغال و کارآفرینی بانوان سرپرست خانوار، راه اندازی کارگاه اشتغالزایی است و هم اکنون تعدادی از بانوان در این کارگاه مشغول به کار هستند.

«صمدالله سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، یکی از کارکردهای مسجد تراز اسلامی را فعالیت در حوزه اجتماعی برشمرد و گفت: ما از بدو تاسیس کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر سعی کردیم تا در مسیر احیای این بُعد از کارکردهای مسجد تراز اسلامی گام های موثری برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر جیرفت افزود: بر همین اساس در اولین اقدام یک صندوق خیریه متشکل از هیئت امنای مسجد، اعضای کانون و تعدادی از خیرین را راه اندازی کردیم تا با استفاده از این صندوق زمینه اشتغال خانواده های نیازمند را فراهم کنیم.


وی بیان کرد: در دومین اقدام، دوره های مهارت آموزی و کارآفرینی ویژه دختران جوان و بانوان سرپرست خانوار را برگزار کردیم تا آنها مهارت های لازم برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی را فرا گیرند.


سعیدی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون دختران جوان و بانوان بی سرپرست زیادی با شرکت در این دوره های آموزشی، هنرهای دستی و بومی منطقه را فرا گرفته و در نتیجه برای خود کسب و کار راه اندازی کرده اند.


مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر جیرفت اظهار کرد: در حال حاضر یکی از برنامه های کانون صدیقه اطهر با هدف اشتغال و کارآفرینی بانوان سرپرست خانوار، راه اندازی کارگاه اشتغالزایی است و هم اکنون تعدادی از بانوان در این کارگاه مشغول به کار هستند.


وی ابراز کرد: در این کارگاه، چندین دستگاه خشک کننده و پودر کننده مستقر شده و بانوان با استفاده از این دستگاه ها میوه هایی همچون پرتقال را خشک کرده و محصولات جالیزی همچون گوجه فرنگی و پیاز را پس از خشک کردن، پودر می کنند.


سعیدی اضافه کرد: علاوه بر این نیز دستگاه بسته بندی آجیل و خشکبار و همچنین دستگاه بسته بندی سبزی تازه و خشک موجود است.


مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر جیرفت عنوان کرد: محصولات تولیدی این کارگاه پس از بسته بندی به بازارهای هدف سراسر کشور ارسال می شوند.


وی تاکید کرد: با توجه به این که جنوب کرمان قطب کشاورزی است و از تنوع محصولات کشاورزی و باغی برخوردار است بنابراین تصمیم گرفتیم کسب و کارهایی متناسب با ظرفیت منطقه راه اندازی کنیم.


سعیدی یادآور شد: در حوزه فعالیت های اجتماعی تاکنون علاوه بر اشتغال بسته های معیشتی و حمایتی در طول سال در بین محرومین و نیازمندان توزیع می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر جیرفت در خاتمه عنوان کرد: البته این کانون فرهنگی هنری تعدادی دستگاه اعم از دستگاه خشک کننده و پودر کننده میوه و دستگاه خشک کننده سبزیجات افزون بر استفاده دارد و چنانچه کانون های فرهنگی هنری مساجد و یا مردم برای راه اندازی چنین کسب و کارهایی تمایل به خرید هر یک از این دستگاه ها را داشته باشند، می تواند در اختیار آنها قرار دهد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: اشتغال و کارآفرینی کارآفرینی اشتغالزایی اشتغال راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود