Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش از ریاست جمهوری درخواست کرد تا معلمان، دانش آموزان و کادر مدرسه در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند تا سال تحصیلی جدید آموزش به صورت حضوری و بدون دغدغه نگرانی باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محسن حاجی میرزایی» در مراسم «سپاس معلم» که عصر امروز شنبه 11 اردیبهشت ماه با حضور رییس جمهوری و معلمان منتخب برگزار شد و به صورت مجازی از شبکه شاد پخش شد گفت:روز معلم روز استاد شهید «مرتضی مطهری» بزرگمردی که سهم بزرگی در ساخت بنیان‌های اعتقادی، اخلاقی و فکری جامعه داشت است، این روز، روز شهیدان باهنر و رجایی و تمام معلمان سخت کوش، خلاق و فداکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به  معلمان فداکاری که جانشان به خاطر دانش آموزان از دست دادند یا فداکاری کرند گفت: روز معلم روز :«محسن خشخاشی» معلم بروجردی است که در کلاس درس مظلومانه به شهادت رسید. روز «حمید کنگوزهی»، معلم سیستانی که فداکارانه زیرآوار ماند تا دانش‌آموزانش را نجات دهد. روز اکبر عابدی است که خودش در آتش سوخت تا دانش‌آموزانش سالم بمانند. روز کاظم صفرزاده است که جانش را به سیلاب سپرد تا دانش‌آموزانش زنده بمانند. روز حسن امیدزاده است که برای نجات جان دانش‌آموزش از آتش، زیبایی چهره و جوانی اش را هدیه کرد. روز حمیده دانش است که غرق شد تا جان دانش‌آموزانش را نجات دهد. روز «محمدعلی محمدیان»است که موی خود را تراشید تا شاگرد سرطانی اش ناراحت نباشد.

 

وی ضمن تشکر از معلمانی که با شیوع ویروس کرونا فعالیت آموزشی خود را مجازی انجام دادند گفت: روز معلم روز معلمانی است که با وجود کرونا از روی تخت بیمارستان و با تدریس روی دیواره یخچال یا در ماشین آموزش را تعطیل نکردند.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: خانه و دامان پرمهر مادران به عنوان اولین مدرسه و زمزمه‌های محبت آمیز معلمان در مدرسه به عنوان خانه دوم است.  همچنین دوران کودکی و نوجوانی عمیق ترین تاثیر را دارد و  و سهل ترین زمان برای شکل پذیری هویت و شخصیت، مهمترین فرصت برای تغذیه و رشد قابلیت‌های ممتاز انسانی است که آینده و تمدن کشور ها را می سازد.به یقین می توان گفت نرم ترین امکان و راه برای ساختن آینده و نوسازی تمدن از این طریق میسر می شود. خانواده ها و معلمان، قهرمانان، راهبران و کارگردانان این میدان هستند.

 

وی افزود: معلم به عنوان جانشین همه نداشتن‌ها و جبران کننده همه کاستی‌ها می‌شناسیم، معلم باکیفیت و باانگیزه است که می‌تواند همه کاستی‌ها را جبران کند.نظام جذب و ساماندهی معلم که متاسفانه با معایب بزرگی روبرو بود در سایه تصمیم راه گشا و راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی به آرامش رسید و زمینه را برای جذب معلمان باکیفیت هموار شد.

 

وی با اشاره به تصویب و تقدیم لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس شورای اسلامی گفت:این لایحه  با هدف فراهم کردن بستر مناسب ارتقای توانمندی‌ها و صلاحیت‌های معلمی است.

 

وزیر آموزش و پرورش خانواده ها را به عنوان دستیار معلم نام برد گفت: فعالیت آموزشی به صورت مجازی در شرایط کرونا به ما آموخت هیچ چیزی جایگزین مدرسه و معلم نمی شود.

 

وی از ریاست جمهوری درخواست کرد تا معلمان، دانش آموزان و  کادر مدرسه در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند تا آموزش حضوری بدون دغدغه  و نگرانی برگزار شود.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی سپاس معلم فرهنگیان وزیر آموزش و پرورش دانش آموزانش روز معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز معلم

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه روح الله در نشست با خبرنگاران با تشریح برنامه‌های هفته معلم تجلیل از معلمان، دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، در ۱۲ اردیبهشت، اعزام ۴۰۰ نفر از معلمان به اردوی راهیان پیشرفت و بازدید از دستاورد‌های سپاه پاسداران در حوزه هوافضا، نشست و همایش‌های بصیرتی در کانون‌های بسیج فرهنگیان در سطح استان را از شاخص‌ترین برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.
سرهنگ پاسدار رضا محمدگلی افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی، دیدار معلمان با ائمه جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان سپاه روح الله در هفته معلم است.
۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت به عنوان هفته معلم اسم گذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • "همه ما مدیون توییم" شعار هفته معلم ۱۴۰۳
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان