Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@18:01:56 GMT

اسکورت هواپیمای اسرائیلی توسط جنگنده‌های ناتو

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۱۰۰۴

اسکورت هواپیمای اسرائیلی توسط جنگنده‌های ناتو

چند فروند جنگنده ناتو از بیم هواپیماربایی یک فروند هواپیمای مسافربری رژیم صهیونیستی را بر فراز دریای اژه اسکورت کردند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های یونانی از اسکورت یک فروند هواپیمای خطوط اسرائیل در روز جمعه ازسوی جنگنده‌های یونان، ایتالیا و فرانسه بر فراز دریای اژه  از بیم هواپیماربایی خبر دادند.

به نوشته روزنامه «کیپ گریس» یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط «ای ال» متعلق به رژیم اسرائیل  روز جمعه از  فرودگاه «جی اف کندی» نیویورک عازم تل آویو در فلسطین اشغالی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلبان این هواپیما برفراز اسپانیا با احساس تهدید در زمینه آدم ربایی یا بمبگذاری، به مقام‌هایی هوایی اعلام خطر می‌کند.

 به محض ورود این هوپیما بر فراز آتن، پایتخت یونان، چند فروند هواپیمای جنگنده «اف-۱۶» نیروی هوایی این کشور از پایگاه‌های مختلف این هواپیما را تا ورود به حریم هوایی فلسطین اشغالی همراهی می‌کنند. هواپیمای یاد شده ساعت ۱۰ صبح جمعه به وقت محلی به سلامتی در فرودگاه «بن گوریون» به زمین نشست.

وبگاه «گریک ریپورتر» نیز در این باره نوشت که جنگنده‌های فرانسوی نیز همراه با جت‌های یونان هواپیمای مسافربری خطوط هوایی رژیم صهیونیستی را همراهی کردند. منابع مطلع افزودند که جنگنده‌های ایتالیا قبل از رسیدن این هواپیما به حریم هوایی یونان، آنرا همراهی کردند. خطوط هوایی ای ال تاکنون هیچ واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده است.

یونان و رژیم صهیونیستی در زمینه امور هوانوردی روابط گرمی باهم دارند و بارها جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در رزمایش‌های بین‌المللی در یونان حاضر شده‌اند.

وبگاه «تایمز اسرائیل» اخیرا نوشت که جنگنده‌های رژیم اسرائیل  در یونان تمرین رویارویی شبیه سازی شده، حملات هوایی بزرگ و عملیات نجات را تمرین کردند. در سال ۲۰۱۷ نیز در رزمایشی در یونان جنگنده‌های اسرائیلی حضور داشتند. رژیم اسرائیل اخیرا یک مرکز آموزش هوایی را برای یونان به هدف تربیت خلبان و پرسنل هوایی راه اندازی کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف رژیم اسرائیل رژیم صهیونیستی یونان ناتو نیویورک فلسطین رژیم صهیونیستی فروند هواپیمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو دست به دامن مقامات غربی شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار ویدئویی در شبکه ایکس، احتمال صدور حکم بازداشت برای سران این رژیم به اتهام ارتکاب جنایات جنگی را یک "رسوایی تاریخی" توصیف کرد.

وی در این ویدئو تاکیدکرد که با هر تصمیمی در این باره رویارویی خواهدکرد.

این سخنان به دنبال گزارش رسانه‌های اسرائیلی از نگرانی مقامات این رژیم در خصوص صدور احکام بازداشت بین‌المللی گفته شده است.

نتایناهو در ادامه اظهار داشت: می‌خواهم یک مسئله را توضیح دهم که هرگز هیچ حکمی در لاهه یا هرمکان دیگری نمی‌تواند بر عزم ما برای تحقق همه اهداف جنگ یعنی آزادی همه اسرا، پیروزی کامل بر حماس و تضمین این که غزه بعد از این تهدیدی برای اسرائیل نباشد، تأثیر نخواهد گذاشت. 

وی با بیان این که دادگاه کیفری بین‌المللی هیچ تسلطی بر اسرائیل ندارد، از رهبران به اصطلاح جهان آزاد خواست که از همه نفوذ خود برای ممانعت از این اقدام خطرناک استفاده کنند. 

در همین رابطه روزنامه اسرائیل هیوم، گزارش داد که مقامات اسرائیلی با اعضای کنگره آمریکا تماس گرفته و از آنها خواسته‌اند که با فشار به دادگاه کیفری بین‌المللی مانع از صدور حکم بازداشت برای رهبران اسرائیل شوند.

این روزنامه به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت که نهادهای آمریکایی در این مسئله از تل‌آویو حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر شبکه 12 اسرائیل گزارش داد که نتانیاهو از خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواسته است که دادگاه کیفری بین‌المللی را تحت فشار قرار داده و مانع صدور حکم بازداشت برای وی و دیگر مقامات این رژیم شوند.

پیش از این یارون ابراهام، خبرنگار سیاسی شبکه 12 اظهار داشت که نگرانی زیادی از صدور حکم بازداشت که به زودی صادر می‌شود، در اسرائیل وجود دارد و نتانیاهو شخصا مشورت‌های زیادی را در این خصوص انجام داده و به شدت از صدور این احکام می‌ترسد.

براساس گزارش رسانه‌های عبری، مهم‌ترین اسامی که امکان صدور حکم بازداشت برای آنها وجود دارد، نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالیوی، رئیس ستاد مشترک هستند.

رژیم اشغالگر اسرائیل علی‌رغم صدور قطعنامه 2728 شورای امنیت مبنی بر لزوم توقف سریع جنگ غزه و علی‌رغم این که دیوان بین‌المللی دادگستری اتخاد تدابیر فوری برای ورود کمک‌های بشردوستانه و تبعیت از کنوانسیون نسل‌کشی را لازم دانست، همچنان به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهد.

حملات مداوم اسرائیل به نوار غزه در طول هفت ماه بیش از 112 هزار شهید و مجروح برجای گذاشته که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند. حدود 10 هزار نفر نیز مفقود شده‌اند. این علاوه بر ویرانی کامل این منطقه، محاصره و گرسنگی ساکنان آن است.

دیگر خبرها

  • درباره یحیی سنوار رهبر حماس در غزه؛ مردی که تسلیم نمی‌شود
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • نتانیاهو دست به دامن مقامات غربی شد
  • آتش‌بس نزدیک است؟
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها