Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@00:35:28 GMT

بارندگی محور خاش به پسکوه سراوان را مسدود کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۱۶۹۴

بارندگی محور خاش به پسکوه سراوان را مسدود کرد

عیدمحمد قلندرزهی  بخشدار مرکزی خاش در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بارش ها در سطح شهر سبب آبگرفتگی معابر شده است.

او  اظهار داشت: بارشهای شدید باران همچنین سبب ریزش کوه و به وجود آمدن مشکل در مسیر ارتباطی خاش به ایرانشهر در محدوده پنج کیلومتری شده که ضرورت دارد تردد در این مسیر و محورهای ارتباطی دیگر با رعایت قوانین و احتیاط در رانندگی همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای اسلامی روستای شوگه خاش گفت: به دنبال وقوع خشکسالی و کمبود شدید آب مردم روستایی در تنگنا قرار گرفته و مشکلات اقتصادی زندگی آنان را تحت تاثیر قرار داده است.

محمدامین میربلوچزهی بیان کرد: در چند ماه گذشته بی آبی و خشکسالی عرصه را بر زندگی مردم این روستا را چنان تنگ کرده بود که برخی از آنان مجبور به کوچ کردن به مکانی دیگر و به حراج گذاشتن دام هایشان شده بود که به لطف خدا بارندگی ها شامل حال مردم شد و حداقل برای مدت کوتاهی نیز می توانند با خیالی آسوده به زندگی روزمره شان در روستا بپردازند.

او  اظهار داشت: با جاری شدن روان آب در سطح بیابان و وقوع سیلاب و جمع شدن آب در برکه ها و برخی بندهای خاکی تا حدودی ذخیره آب مصرفی مردم تامین می شود.

 بعد از گذشت چندین ماه بدون بارش و وقوع خشکسالی، باران رحمت الهی سبب خوشحالی مردم خاش سیستان و بلوچستان بویژه شادمانی کشاورزان و دامداران شد.

بارش باران از حوالی ساعت ۱۶ عصر امروز شنبه یازدهم اردیبهشت ماه آغاز و تا حوالی ساعت ۲۲ با نرمی تداوم داشت.
بارندگی ها در شهر خاش و نقاط روستایی و عشایری با رعد و برق و وزش باد شدید همراه بود و الحمدلله علاوه بر تلطیف هوا سبب جاری شدن روان آب شد.

خشکسالی و بی آبی در یکسال اخیر سبب خشکی و بی آبی چاه ها، سدهای خاکی، چشمه ها و بندسارها و در برخی مناطق تلف شدن دام ها و ناتوانی مردم در تامین آب آشامیدنی‌شان شده بود.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش شدید باران سیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل نیکوکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و غیر آن شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقاء هماهنگی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات، جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶/۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران
  • محور کرج -چالوس مسدود شد
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود