Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@14:05:33 GMT

بارش شهابی این هفته به اوج خود می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۲۴۷۴

بارش شهابی این هفته به اوج خود می‌رسد

به گزارش خبرنگار  گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، بارش شهاب سنگ‌های «Eta Aquarid» که از  آوریل آغاز شده‌اند تا ۲۸ می ادامه می‌یابند.

براساس اعلام کارشناسان، پنجشنبه هفته جاری ( 6 ماه می) این بارش شهاب سنگی به اوج خود می‌رسد.

بررسی‌ها نشان داده، ساکنان نیمکره جنوبی زمین در بهترین موقعیت برای رصد این رویداد نجومی قرار دارند اما به طور کلی رصد آن برای بیشتر کره زمین فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهاب سنگ‌ها از سوی یک ستاره درخشان به نام Eta Aquarii در صورت فلکی «آکواریوس» می‌آیند در آسمان صاف قابل و بدون استفاده از تجهیزات خاص قابل رصد هستند.

به گفته منجمان، افراد می‌توانند در اوج این بارش که پنج‌شنبه است شاهد گذر ۲۰  شهاب سنگ در ساعت باشند؛ شهاب سنگ‌ها در روزهای قبل و بعد از اوج و تا پایان ماه می وضوح قابل مشاهده هستند.

برای افراد در عرض های جغرافیایی میانه تا شمالی ، تابش در آسمان خیلی زیاد نخواهد بود و ناظران در نیمکره جنوبی بهترین دید را خواهند داشت.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بارش شهاب سنگ ناسا شهاب سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: تا اواسط هفته آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.
قطره از ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان
  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • غیبت قمری آنتارس چه زمانی رخ می‌دهد؟
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت