Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: داشتن بیمارستانی درخور و مناسب برای مردم استان به ویژه مردم لنگرود یکی از نیازمندی‌های اولویت‌دار ما است که مراحل احداث و بهره‌برداری آن به اتمام رسیده و در بحران کرونا به اضطرار مورد استفاده قرار گرفته و به زودی به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی شهید حسین پور لنگرود با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومانی احداث و تجهیز شده است، افزود: این بیمارستان در زمینی بالغ بر ۴۵ هزار متر مربعی و زیربنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربعی احداث شده و ۱۶۰ میلیارد تومان برای ساخت و ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز آن هزینه صرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جزئیات فنی ابر پروژه درمانی لنگرود اظهار داشت: بیمارستان شهید حسین پور لنگرود دارای بخش‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال، ICU، CCU، NICU، LDR، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل، CSR، درمانگاه تخصصی و درمانگاه عمومی است.

سالاری رشد و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان را از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد و ادامه داد: توسعه شاخص‌های سلامت استان یکی از محوری‌ترین دغدغه‌های ما در ۲ سال اخیر بود و همچنان به عنوان مهم‌ترین رویکرد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه توسعه و رشد زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان به هر دلیلی عقب‌مانده بود، یادآور شد: علیرغم تحریم‌های ظالمانه، بحران مالی دولت در سال‌های اخیر و همچنین شیوع ویروس کرونا، استان گیلان رشد قابل توجهی را در بسیاری از بخش‌ها به‌ویژه بهداشت، درمان و فرهنگی و دانشجویی به خود دیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های درمانی در این استان در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار مغفول مانده بود، تصریح کرد: تحمل بخش‌های درمانی مستهلک و فرسوده حوزه درمان به‌هیچ وجه زیبنده استان و مردم نجیب آن نیست و سعی ما تاکنون بر ارتقای زیرساخت‌های درمانی بوده و به حول قوه الهی پیشرفت‌های قابل‌توجهی در این زمینه عاید حوزه سلامت گیلان شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان لنگرود ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با سراسر کشور در پنج حیطه مدیریت نظام سلامت، هنر و سلامت، علوم پایه، استدلال بالینی و آموزش پزشکی توسط مهدی دهقانی زاهدانی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، کارکنان پژوهشی و پزشکی دانشگاه ْآزاد اسلامی یزد در دانشکده پزشکی علی بن ابیطالب یزد برگزار شد.

این المپیاد همراه با آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری آزمون، نظیر اطلاع‌رسانی به دانشجویان، اعلام محل برگزاری آزمون، حفظ رعایت حراست از سؤالات و تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای برگزار شد. رؤسای استان‌ها پس از آماده‌سازی فایل تجمیع موظفند تا ۴۸ ساعت پس از برگزاری آزمون یعنی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه نتایج را برای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کنند و ۱۸ اردیبهشت‌ماه اسامی دانشجویان راه‌یافته به مرحله بعد در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود