Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: مشارکت پرشور در انتخابات باید مورد تأکید باشد، در انتخابات بحث سیاسی مجوز غیبت، تهمت، توهین و دروغ نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شامگاه شنبه در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: شب قدر دارای برکات زیادی است، قرآن، اهل‌بیت(ع)، فرشتگان و تقدیری که برای انسان در شب قدر رقم می‌خورد این شب را خاص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گفته‌شده که" قدر" به سه معنا است که یک معنا ارزش است و این شب بسیار باارزش است، قلب ماه رمضان شب قدر است و افضل از هزار ماه است و این شب را قدر نامیده‌اند چون  آن‌قدر فرشتگان به زمین می‌آیند که دیگر در زمین جا نیست، امام صادق(ع) فرمود شب قدر از ما مخفی نیست چون از وجود فرشتگان باخبر می‌شویم.

حجت الاسلام رفیعی: دینداری، بخشش و تواضع راز محبوبیت شهید سلیمانی استحجت الاسلام رفیعی: قبر هر انسانی روزی 5 بار ندا می‌دهدحجت الاسلام رفیعی: کارشناسان حوزوی پاسخگوی پرسش‌های اعتقادی نسل جوان باشن

 شب قدر برکت زمانی دارد و باید قدر شب‌های قدر را به‌خوبی بدانیم 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: شب قدر برکت زمانی دارد وباید قدر شب‌های قدر را به‌خوبی بدانیم، همه ما بخشی از عمرمان گذشته و سرمایه‌ای هزینه شده است ولی بخشی دیگر از سرمایه‌داریم که هنوز هزینه نشده و پیش روی ماست.

 عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید کسانی که در دنیا کار زشت انجام می‌دهند ولی کار زشت خود را زیبا می‌بینند بسیار بدبخت هستند، از امیرالمؤمنین(ع) سؤال شد که این آیه درباره چه کسی است فرمودند خوارج چون خوارج زحمات زیادی کشیدند، بدبختی این است که ابن ملجم بانام خدا امیرالمؤمنین(ع) را به شهادت رساند و فکر کرد کار درستی می‌کند.

 بدبخت‌ترین مردم کسانی هستند که گناه را توجیه می‌کنند 

رفیعی تصریح کرد: بدبخت‌ترین مردم کسانی هستند که گناه را توجیه می‌کنند، گفته می‌شود که غیبت است می‌گوید که نه بحث سیاسی است و ایراد ندارد، رشوه می‌گیرد ولی می‌گوید ایراد ندارد چون هدیه است و گناه خود را توجیه می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید رمضان امیرالمؤمنین(ع) در حال خطبه خواندن بود که شخصی از ایشان سؤال کرد اینکه در سوره عنکبوت گفته می‌شود فتنه منظور چیست که امام(ع) فرمود رسول خدا به من گفت این فتنه‌ها بعد من آغاز می‌شود، زمانی می‌رسد که مردم حرام را با شبهه‌ای حلال می‌دانند و رشوه هدیه می‌شود و ربا به‌عنوان معامله شرعی می‌شود و این گرفتاری جامعه است که کسی خطا کند و خطای خود را توجیه کند.

وی ادامه داد: چطور است که اگر یک کلمه درزمینهٔ پزشکی سخن بگوییم خوششان نمی‌آید و اگر درزمینهٔ مهندسی سخن بگوییم گفته می‌شود که شما کارشناس نیستید ولی متأسفانه همه کارشناس دینی شده‌اند و نجس را پاک‌کرده و توجیه می‌کنند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا افزود: مشارکت پرشور در انتخابات باید مورد تأکید باشد، در انتخابات بحث سیاسی مجوز غیبت، تهمت، توهین و دروغ نیست.

رفیعی خاطرنشان کرد: رسول خدا بر مصیبت  ضربت خوردن امیرالمومنین(ع) گریه کردند، هنگانی که سخنرانی کردند فرمودند ای علی جان محاسنت به خون سرت خضاب می‌شود و تو به شهادت می‌رسی.

انتهای پیام/452/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امیرالمؤمنین ع شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی

   

مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) شهرستان خمین با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

مسئول برگزاری این دوره از مسابقات گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

اسکندری افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مسئول برگزاری این دوره از مسابقات گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

او ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی