Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:41:43 GMT

از تحصیل در فرانسه چه می دانید؟

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۳۶۸۴

از تحصیل در فرانسه چه می دانید؟

اگر می خواهید در کشوری متنوع و دارای شهرت علمی تحصیل کنید، فرانسه کشوری مناسب برای شماست، این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است .

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سایت رجبی، در حال حاضر بیش از 250،000 دانشجوی بین المللی در فرانسه وجود دارد که حدود 10٪ از ثبت نام کنندگان در دانشگاه های فرانسه را تشکیل می دهند، موسسه رجبی در مقاله تحصیل در فرانسه به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره کرده است که می توانید مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم آموزش عالی فرانسه یکی از بهترین ها و یکی از در دسترس ترین موارد در جهان است که می توان با پرداخت شهریه پایین یا حتی به صورت رایگان در بهترین دانشگاه های آن تحصیل کرد، تحصیل در فرانسه به شما فرصت یادگیری زبان و کسب چشم انداز فرهنگی را می دهد و رزومه شما را برای آینده شغلی و زندگی بهتر درخشان می سازد.

کالج های زبان در فرانسه

برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه بایستی به زبان رسمی این کشور یعنی زبان فرانسه مسلط بود که شما می توانید در داخل کشور و یا در خود فرانسه با شرکت در کالج های زبان این کشور زبان فرانسوی را فرا گرفته برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه آماده شوید که به طور قطع فراگیری زبان در بین افراد فرانسوی زبان آسان تر و بهتر است ، باید توجه داشت که برای تحصیل در دوره های زبان فرانسه به ویزای تحصیلی نیاز است.

در زیر لیستی از بهترین کالج های زبان فرانسه در پاریس، لیون، نیس، مارسی، تولوز، بوردو، کن و مونپلیه را معرفی خواهیم کرد، در این کالج ها دوره های زبان فرانسوی در سطوح مختلف از از مقدماتی تا پیشرفته ارائه می شود و زبان آموزان در ابتدا در آزمون تعیین سطح شرکت کرده و بر اساس دانش خود سطح بندی می شوند. هزینه تحصیل در این کالج ها بین 800 تا 1800 یورو برای هر ترم است.

· Alliance Francaise

· Azurlingua

· Berlitz

· Eurocentres

· France Langue

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در فرانسه

هر ساله وزارت علوم فهرستی از دانشگاه های مورد تایید خود را ارائه می کند، بررسی این فهرست قبل از درخواست پذیرش از دانشگاه مورد نظر اهمیت ویژه ای دارد چرا که تنها فارغ التحصیلان دانشگاه های ذکر شده در این لیست مجاز به ادامه تحصیل و کار در ایران هستند.

این فهرست از گروه بندی های مختلف تشکیل شده که شامل گروه الف (ممتاز)  23 دانشگاه، گروه ب (خوب) 38 دانشگاه و گروه ج (متوسط) 53 دانشگاه می باشد، در ادامه تعدادی دانشگاه از هر گروه را معرفی می کنیم.

گروه الف (ممتاز)

· École Centrale de Lyon

· NSA (Institut National de Sciences Appliquées)

· Sorbonne Université

· Université de Lorraine

گروه ب (خوب)

· École d’économie de Paris (EEP)

· École des Hautes Études en Sciences Sociales

· ESPCI Paris Tech

· Université Côte d’Azur

· Université de Nantes

گروه ج (متوسط)

· ERAM Sophia Antipolis

· EURECOM Sophia Antipolis

· Institut National Polytechnique de Toulouse

· Pole Paris Alternance

· Université de la Rochelle

ویزای دانشجویی فرانسه

برای تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرانسه به عنوان دانشجویان بین المللی به ویزای تحصیلی نیاز است، به طور کلی سه نوع ویزای تحصیلی فرانسه وجود دارد  که شامل ویزای جهت امتحان ورودی، ویزای کوتاه مدت دانشجویی و ویزای بلندمدت شینگن می باشد. البته تنها ویزای بلند مدت شینگن برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه های این کشور مناسب است، برای دریافت این ویزا اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش فرانسه و ارائه سایر مدارک به سفارت فرانسه  و پرداخت هزینه ویزا ضروری است، هزینه درخواست ویزای تحصیلی 99 یورو است.

 مدت زمان بررسی مدارک و دریافت ویزای دانشجویی از سوی سفارت فرانسه  حداکثر تا 3 ماه می باشد، مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی تا پایان دوره تحصیل دانشجو در فرانسه است.

 هزینه های تحصیل در فرانسه

هزینه های تحصیل فرانسه به طور معمول مانند سایر کشورها می باشد (حدود 10000 یورو در سال) اما خوشبختانه دولت فرانسه به آموزش عالی یارانه می دهد بنابراین شهریه در واقع مقرون به صرفه است، به ویژه هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی زیرا آنها فرصت های زیادی برای بورسیه تحصیلی دارند.

به عنوان یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا  EEA/ دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه بر اساس رشته تحصیلی، دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه محل تحصیل و مقطع تحصیلی خود هستند:

· کارشناسی : 2،770 یورو در سال

· کارشناسی ارشد : سالانه 3،770 یورو

· دکترا : 380 یورو در سال

البته هزینه تحصیل در موسسات خصوصی، به ویژه در مدارس بازرگانی خصوصی، بالاتر از موسسات دولتی است و از 3000 یورو تا 10 هزار یورو در سال می باشد و هزینه زندگی دانشجویی در این کشور حدود 9990 یورو برای هر سال می باشد.

در این متن از موسسه رجبی اطلاعات ضروری پیرامون تحصیل در فرانسه بیان شد، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در سایر کشورها همچون تحصیل در ترکیه می توانید مقالات سایت این موسسه را مطالعه نمائید یا با کارشناسان در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحصیل در فرانسه سایت رجبی مهاجرت تحصیل در فرانسه دانشگاه ها برای تحصیل ویزای تحصیلی یورو در سال بین المللی کالج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی

استاد سابق دانشگاه شهید بهشتی به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا برای ادامه تحصیل و بورسیه شدن در ایران واکنش نشان داد

به گزارش خبرآنلاین، محمد فاضلی، جامعه‌شناس در صفحه خود در شبکه اجتماعی نوشت: دو سه رئیس دانشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند به دانشجویان معترض آمریکایی، بورسیه بدهند! یکی به این‌ها بگوید خودمان کلی دانشجوی محروم از تحصیل، و با احکام تعلیق از یک تا چند ترم داریم. خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید و دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه خودتان را دریابید.

طی روزهای گذشته و درپی اعتراض دانشجویان در دانشگاه‌های ایالت متحده به وضعیت جنگ در نوار غزه و فلسطین، خبرهایی مبنی بر اخراج یا تعلیق این دانشجویان شنیده می‌شود، به دنیال این اخبار برخی از دانشگاه‌ها در ایران اعلام آمادگی کردند که به این دانشجویان بورسیه می‌دهند و شرایط تحصیل‌شان در ایران را فراهم می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • فیلم/ یورش پلیس فرانسه به دانشگاه ساینس پو پاریس
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان، دانشگاه‌ها را تعطیل کرد
  • ویدیو/ چرا مهم‌ترین دانشگاه فرانسه تعطیل شد؟
  • توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی