Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@14:21:58 GMT

واکسن کرونای حیوانات تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۳۸۴۵

واکسن کرونای حیوانات تولید شد

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع رسمی از تولید اولین واکسن کرونای حیوانات در روسیه خبر داد.

به گزارش ایمنا، مقامات روسی اعلام کردند که این کشور اولین سری از واکسن ضد کرونا را برای حیوانات به میزان ۱۷ هزار دوز تولید کرده است. روسیه پس از انجام آزمایش‌های لازم بر روی سگ‌ها، گربه‌ها، روباه‌ها و راسوها نشان داد که واکسن تولیدی جدیدش در بدن این حیوانات آنتی بادی تولید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش منابع رسمی، شرکت‌هایی از آلمان، یونان، لهستان، اتریش، قزاقستان، تاجیکستان، مالزی، تایلند، کره جنوبی، لبنان، ایران و آرژانتین برای خرید این واکسن اعلام آمادگی کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت از خطر انتقال ویروس بین انسان و حیوان ابراز نگرانی کرده است. به گفته کارشناسان روسی این واکسن قادر است از گونه‌های آسیب پذیر محافظت کرده و جهش‌های ویروسی را خنثی کند.

حدود ۲۰ سازمان آماده مذاکره در مورد ثبت و تهیه واکسن در کشورهای خود هستند. پرونده ثبت نام در خارج از کشور به ویژه در اتحادیه اروپا، در حال آماده سازی است و بلافاصله برای مراحل ثبت نام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

‌منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 490705

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسن کرونای حیوانات واکسن کرونا تولید واکسن کرونا تزريق واکسن کرونا واکسن کرونای روسيه آخرين خبرها واکسن کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ وحش!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- یک باغ وحش در فیلیپین به ببر‌ها خوراکی‌های منجمد تهیه شده از خون حیوانات می‌دهد و از جفت‌گیری شیر‌ها در گرم‌ترین زمان روز جلوگیری می‌کند.

به گزارش فرارو، هوای گرم غیرمعمول دمای هوای شهر مانیل، پایتخت فیلیپین را در روز‌های اخیر به بالاترین حد رسیده و مدارس سراسر این کشور مجمع الجزایر را مجبور به تعلیق کلاس‌های حضوری کرده است.

در حالی که مردم برای رهایی از گرمای شدید به مراکز خرید و استخر‌های دارای تهویه مطبوع هجوم می‌آورند، حیوانات باغ‌وحش مانیل نیز سعی می‌کنند خنک شوند.

دیو ویناس دامپزشک باغ وحش روز سه شنبه هنگامی که دمای هوا در شهر به ۳۷ درجه سانتیگراد (۹۸.۶ درجه فارنهایت) رسید، به خبرگزاری فرانسه گفت که پیشگیری از گرمازدگی، به ویژه در میان گربه‌سانان بزرگ، اولویت اصلی بود.

وی گفت: آب بر روی دیوار‌ها و زمین محوطه‌های بتنی در طول روز پاشیده می‌شود تا به کاهش دمای داخل کمک کند. همچنین به آن‌ها غذا‌های منجمد برای لیسیدن که از گوشت چرخ کرده یا مرغ منجمد، خون حیوانات و ویتامین‌ها ساخته شده داده می‌شود.

ویناس افزود: ببر‌ها و شیر‌ها نیز مرتباً در استخر‌های داخل قلمرو خود غوطه ور می‌شوند.

وندل، یک ببر بنگال پنج ساله با وزن تقریباً ۴۰۰ کیلوگرم (۸۸۲ پوند)، بدون وقفه ساعت‌ها در یک استخر کم عمق شناور می‌شود.

ویناس گفت: مانند گربه‌های کوچکی که ما در خانه داریم، آن‌ها باید حداقل ۱۲ تا ۱۶ ساعت در روز بخوابند. اما در این زمان از آنجایی که هوا واقعا گرم است، آن‌ها برای تسکین گرمای بدن شنا می‌کنند.

گاب، یک شیر ساکن این باغ وحش، روی یک سکوی بتنی مرتفع نشسته است. نگهبانان باغ وحش، او را در اینجا حبس کردند تا از جفت‌گیری با شیر ماده در گرم‌ترین ساعات روز جلوگیری کنند..

ویناس گفت: ما نمی‌خواهیم آن‌ها را در این گرما در معرض قسمت جفت گیری قرار دهیم.

همچنین آب روی محفظه مار‌ها و لاک پشت‌ها پاشیده می‌شود تا به تنظیم دمای بدن آن‌ها کمک کند.

ویناس گفت که گرمای امسال شدیدترین گرمایی بود که او تجربه کرده بود. او به خبرگزاری فرانسه گفت: حتی اگر تهویه خوبی داشته باشند، دما هر سال بدتر و بدتر می‌شود. ما فقط راه‌هایی پیدا می‌کنیم که آن را برای حیوانات بهتر کنیم.

دیگر خبرها

  • خبر مهم درباره حفظ نژاد پیروز
  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببرهای درنده | ویدئو
  • (ویدئو) گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ وحش!
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • عشق در قلمرو حیات وحش؛ وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد
  • صحنه نادر و زیبای شادی یک جفت لک لک بعد از اولین تخم گذاری | ویدئو
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان