Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:35:41 GMT

دام کلاهبرداران در زمان ثبت‌نام اینترنتی مدارس در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۴۱۴۲

دام کلاهبرداران در زمان ثبت‌نام اینترنتی مدارس در کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ امین یادگار نژاد اظهار کرد: با توجه به شرایط مختلف روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی ابداع می‌شود و متأسفانه افراد زیادی به دلیل اینکه اطلاع و دانش کافی ندارند یا به دلیل بی‌دقتی در دام این مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند و کلاهبرداران با همین روش‌های ساده پول زیادی به جیب می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نزدیکی شروع ثبت نام مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف افزود: والدین در هنگام ثبت نام اینترنتی فرزندان خود حتماً آدرس سایت را به صورت دستی وارد کرده و به گزینه‌های نمایش داده شده در موتور جستجوی خود اعتماد نکرده و تنها از طریق سامانه saja.medu.ir اقدام به ثبت نام دانش آموزان خود کنند.

یادگار نژاد گفت: شهروندان باید آگاه باشند برای ثبت نام اینترنتی فرزندان خود باید از طریق وب سایت‌های رسمی اقدام کنند و به اطلاعیه‌های وزرات آموزش و پرورش در این حوزه توجه کرده و از هر گونه ثبت نام در سایت‌های اینترنتی متفرقه خودداری کنند.

وی با اشاره به اعتماد بیش از حد خانواده‌ها به افراد آنلاین در فضای مجازی، گفت: ارسال لینک‌های جعلی و دروغین با عنوان «ثبت نام مدارس دولتی و غیرانتفاعی» با تبلیغات اغوا کننده در این ایام، به خصوص در شبکه‌های اجتماعی افزایش داشته است.

سرهنگ یادگارنژاد افزود: ارسال کنندگان لینک‌های جعلی در فضای وب هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی و هویتی دانش‌آموزان ندارند، بنابراین اعتماد به این افراد و مراجعه به لینک‌های ارسالی می‌تواند زمینه سوءاستفاده از کاربران را درآینده فراهم سازد.

وی درباره واریز وجه نیز بیان کرد: در زمان ثبت‌نام نیازی به واریز وجه به شماره کارت‌های درج‌شده در سایت‌ها یا ارسال شده از طریق پیامک، نیست و بایستی از این کار خودداری کرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان هشدار داد: والدین برای ثبت نام فرندان خود به لینک‌های دریافتی که از طرق مختلف دریافت می‌شود به هیچ عنوان اعتماد نکرده و بر روی آن کلیک نکنند و هنگام واریز وجه در زمان ثبت نام با استفاده از درگاه‌های پرداخت الکترونیکی پروتکل‌های امنیتی، آدرس صحیح درگاه بانکی مورد نظر، اطلاعات تماس با ما در سایت و نشان اعتماد الکترونیکی را به طور کامل بررسی، تا در دام کلاهبرداران سایبری قرار نگیرید.

سرهنگ یادگارنژاد از شهروندان خواست: اگر شهروندان با صفحاتی که به نظر آنها جعلی هستند برخورد کردند، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir به ما گزارش دهند تا هر چه سریع‌تر برای بررسی موضوع و برخورد با کلاهبرداران ورود کنیم.

کد خبر 5202510

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندهی انتظامی کرمان مدارس کلاهبرداری ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه شب قدر واکسن کرونا گرگان عکس استانها بوشهر ماه مبارك رمضان انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 شب های قدر اردبیل ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند

ایسنا/کرمان دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: دشمن برای دهه هشتادی‌ها خواب‌هایی دیده بود و فکر می‌کرد شکافی بین جوانان و آرمان‌ها می‌افتد، اما غیر از این بود. آرمان‌های انقلاب اسلامی آرمان‌های بشری است و امروز دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند.

سیداحمد عبودتیان عصر امروز، ۹ اردیبهشت‌ماه در آیین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان ضمن تمجید از اقدام شهرداری در میدان دادن به جوانان اظهار کرد: جمهوری اسلامی تنها حکومتی‌ست در اعصار گذشته که به حرف و آرمان تحقق وعده الهی احترام می‌گذارد.

وی با اشاره به تبدیل تهدید به فرصت، عنوان کرد: دشمن برای دهه هشتادی‌ها خواب‌هایی دیده بود و فکر می‌کرد شکافی بین جوانان و آرمان‌ها می‌افتد، اما غیر از این بود. آرمان‌های انقلاب اسلامی آرمان‌های بشری است و امروز دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند.

عبودتیان با اشاره به اینکه دشمن با راه انداختن داعش می‌خواست تفکر انقلاب اسلامی را از میدان حذف کند، گفت: اما امروز جمهوری اسلامی سردمدار فرهنگی منطقه شده و نشان دادیم اگر به حرف رهبر گوش بدهیم، تهدید به فرصت تبدیل می‌شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت خطاب به شهرداران دهه هشتادی محلات رفسنجان گفت: تا زمانی در این الگو رشد می‌کنیم که بخاطر خدا کار کنیم و برای همین است که این الگو با محوریت مساجد اجرا می‌شود.

عبودتیان تصریح کرد: این‌که در این طرح نگاه ظریف و زیبای بانوان را در حکمرانی داریم، یک امتیاز است. این‌که تجربه بزرگترها در رأس است، جوان‌محور و نوجوان‌محور بودن و مسجدمحوری از امتیازات دیگر این طرح است.

به گزارش ایسنا، عصر ۹ اردیبهشت ماه با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت، استاندار کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و فرماندار رفسنجان، عملیات آماده سازی سایت نهضت ملی مسکن به میزان ۲۷۸ هکتار در رفسنجان آغاز شد.

استاندار کرمان در این مراسم اظهار کرد: در همه شهرستان‌های استان، به جز شهر کرمان قرار است در سایت‌های نهضت ملی مسکن خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته و تحویل متقاضیان شود.

محمدمهدی فداکار بیان کرد: در رفسنجان به غیر از ۲۷۸ هکتاری که امروز طرح آماده‌سازی آن کلنگ زنی شد، مقرر شد ۶۰۰ هکتار دیگر به شهر الحاق شود تا زمینه خانه دار شدن ۱۰ هزار نفر فراهم و مشکل مردم تا ۲۰ سال آینده حل شود.

به گفته وی، پس از آماده‌سازی سایت ۲۷۸ هکتاری نهضت ملی مسکن در رفسنجان یعنی حدود دو ماه آینده، قرعه کشی واگذاری قطعات به متقاضیان انجام خواهد شد.

استاندار کرمان از نام‌گذاری سایت حاضر به نام فاتحان اروند خبر داد و با اشاره به اینکه قرعه‌کشی واگذاری اراضی به متقاضیان به‌زودی برگزار و اعلام خواهد شد، افزود: طراحی قطعات انجام شده و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، زیرساخت‌ها تأمین شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران