Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی می‎خواهد مقدمه ظهور و تمدن اسلامی در جهان بشریت بوده و رهبری دنیای بشری را عهده‌دار شود، گفت: کوچکترین خیانت به این انقلاب، بزرگترین خیانت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» بامداد امروز (۱۲ اردیبهشت) در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در جوار مزار شهدای گمنام رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه شب‌های قدر، شب‌های برقراری ارتباط درست و دقیق با خداوند و شب‌های قدردانی از پروردگار است، اظهار کرد: شبهای قدر به دلیل نزول قرآن کری دارای جایگاه ارزشمندی است که باید به آن توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان در شب‌های قدر می‌تواند بهترین مقدرات را برای خود رقم بزند، افزود: باید در این فرصت‌ها همانطور که در دعاهای ماه رمضان به ما آموزش داده‌اند، برای همه بیماران و گرفتاران عالم دعا کنیم، چون بیماری نیز مثل فقر و گرسنگی، مسلمان و غیر مسلمان نمی‌شناسند.

وی تصریح کرد: یکی از آثار ماه رمضان، این است که می‌تواند بیشترین زمینه قرب و نزدیکی انسان به سوی خدا را فراهم کرده و اراده انسان را قوی‌تر کند.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: هر کس باید در حد و اندازه معرفت و شناختش، ماه رمضان را درک کند و بداند این ماه، نعمت بزرگی است که شامل حال ما شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به فضیلت روزه ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: همه حالات انسان روزه‌دار حتی خوابش نیز عبادت است و خداوند در ماه رمضان برای هر انسان، سهمیه‌ای قرار داده است و درهای رحمتش را از اول تا آخرین شب ماه رمضان، باز نگه می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها نتوانستند امانت‌هایی که خداوند در اختیار آنها قرار داده را به درستی استفاده کند، افزود: عقل، گرانبهاترین نعمت در اختیار انسان است و آنهایی که عقل دارند، دین و حیا هم دارند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه متاسفانه خیلی نسبت به اهل بیت(ع) و قرآن کریم بی‌وفایی کرده و فاصله گرفته‌ایم، افزود: مسئولیت یک امانت است و به تعبیر امیرالمومنین(ع) اساس اسلام، امانت و امانت‌داری است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یادآور شد: امانت‌دار، با فضیلت‌ترین فردی است که به مقام ایمان می‌رسد و هر چه امانت‌داری انسان بیشتر باشد، ایمان انسان نیز بیشتر است.

وی با ضروری خواندن مطالعه نامه‌ امیرالمومنین(ع) به جناب مالک، تاکید کرد: افراد خائن، ایمان غبارآلودی دارند چون در امانت خیانت کرده‌اند.

آیت‌الله رمضانی به نامه 26 نهج البلاغه اشاره و تصریح کرد: کسانی که مسئولیت را سبک شمرده و نسبت به آن خیانت می‌کنند، نفس و دین خود را حفظ نکرده و در دنیا و آخرت، خار و رسوا می‌شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه، بزرگترین خیانت را خیانت به امت و ملت دانست و گفت: این نوع خیانت به هیچ وجه قابل بخشش نیست.

وی در ادامه، یکی از نعمت‌های بزرگی که به ما سپرده شده را نعمت انقلاب و شهدا برشمرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک معجزه با آرمان‌های بلند بود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی درصدد است تا فقر را از جامعه ریشه کن کرده و شکاف طبقاتی را از بین ببرد، تصریح کرد: آرمان‎های این انقلاب بسیار بلند و عظیم بوده و به ما سپرده شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حفظ امانت انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: این انقلاب می‎خواهد مقدمه ظهور و تمدن اسلامی در جهان بشریت بوده و رهبری دنیای بشری را عهده‌دار شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه دنیای لیبرالیسم به بن بست رسیده است چون نتوانسته معنویت که به عنوان نیاز مردم است را تامین کند، گفت: نظام اسلامی می‌تواند این نیازها را برطرف کند و جهان را متوجه این اندیشه و فکر نماید.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه نظام اسلامی به دنبال مقابله با خودکامگی، ذلت، خاری و خیانت‌ها به جامعه بشری است، اظهار کرد: کوچکترین خیانت به این انقلاب، بزرگترین خیانت خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به نقشه‌های دشمنان نظام اسلامی پس از 42 سال از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران اسلامی، روز به روز برای ضربه زدن به نظام و انقلاب قوی‌تر می‎شوند و باید بسیار مراقب بود.

وی اذعان کرد: خون‌های پاک شهدایی مانند سردار سیلمانی، فصل جدیدی در مقابله با استکبار و خودکامگی را ایجاد کرده است که مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: احیای شب های قدر دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ع شب های قدر دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ع آیت الله رمضانی انقلاب اسلامی ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو گفت: معتقدیم نقش سازمان‌های بین المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات، درگیری‌ها و سوء تفاهمات بین دولت‌ها، بسیار تاثیر گذار است.

متن کامل سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

خانم‌ها و آقایان

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید، در جهان به هم پیوند خورده حاضر، تقویت روابط بین فرهنگی و تلاش برای حفظ ارزش‌ها و میراث فرهنگی در سایه افزایش تعامل مردم جهان و مناسبات متقابل کشور‌ها محقق خواهد شد.

گفت‌وگوی صادقانه و به دور از جهالت و تعصب بین جوامع و سعه صدر در پذیرش تفاوت‌ها ضامن زندگی صلح آمیز مردم جهان و همگرایی بین ادیان و فرهنگ‌ها خواهد بود.

حضار گرامی اولویت دولت جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط فرهنگی توجه ویژه به همسایگان و کشور‌های نزدیک و ایجاد ارتباطات متعادل و متوازن با قاره‌های آسیا و آفریقا و سایر مناطق جهان است، همچنین تعامل و گسترش روابط از طریق مشارکت در فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی از جمله اولویت‌های ما است و معتقدیم نقش سازمان‌های بین المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات، درگیری‌ها و سوء تفاهمات بین دولت‌ها، بسیار تاثیرگذار است.

این توجه و پیگیری سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی و مراکز تابعه آنها و همراهی کشور‌های عضو در حل و فصل منازعات و مسائل مهم جهان، از جمله موضوع غزه و جنایت.‌های بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان بویژه زنان و کودکان و تبیین و روشنگری در خصوص این جنایات، بر همگان روشن است و بر عهده تمام کشور‌های عضو است که با اجرای قطعنامه‌ها و اعلامیه‌های صادره، اثر بخشی این سازمان‌ها را تقویت کنند.

شما رفتار، منافقانه را در قبال فلسطین می‌بنید. امروز دانشگاه‌های غرب و آمریکا نشان از آزادی بیان ساختگی و استفاده ابزاری آنها از مفاهیم ارزشمندی، چون حقوق بشر است.

ایران همواره مهد توجه به تفاوت فرهنگ‌ها و قومیت‌ها و مذاهب گوناگون بوده است و اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران از آزادی و حقوق برابر با همه مردم کشور برخوردار هستند.

این تجربه ارزشمند قابل استفاده و توجه در همه کشور‌ها و جوامع، به‌ویژه کشور‌های مسلمان است.

اسلام به ما می‌آموزد که کرامت انسانی و حقوق فردی و اجتماعی تمام انسان‌ها را محترم بشماریم و در پذیرش تنوعات فرهنگی مدارا کنیم.

پیشوای موحدین و مظهر عدالت علی ابن ابی طالب (ع) می‌فرماید: مردم دو نوع اند یا برادر تو هستند یا در خلقت با تو برابرند.

سعدی شاعر نامدار ایرانی نیز این تاکید قرآن را چنین به زیبایی سروده است:

دو عاقل را نباشد گین و پیکار/ که به دانایی ستیزد یا سبکبار

اگر نادان ببخشد سخت گوید/ خردمندش به نرمی دل بجوید

عالیجنابان

اتخاذ سیاست‌های مناسب و طراحی برنامه‌ها و اجرای پروژه‌های بین فرهنگی چند جانبه به ایجاد توسعه پایدار فرهنگ محور منجر خواهد شد و پذیرش تفاوت‌ها و تنوع فرهنگی و دینی کشور‌ها موجب تبیین روشن مولفه‌های فرهنگی خواهد بود.

با توجه به اهمیت تعاملات فرهنگی در توسعه روابط و مناسبات کشورها، فهم و کاربردی شدن گفتگو‌های میان فرهنگی و تسهیل مهندسی این فرایند و ایجاد صلح پایدار و حفظ آن، نیازمند تحقیقات گسترده‌تر، آموزش بیشتر و توجه همگانی است.

خانم‌ها و آقایان.

توجه به ارزش‌های مختلف در این جوامع چند فرهنگی و چند مذهبی باید مورد مطالبه همه کشور‌ها باشد. در دنیای امروز با توجه به گسترش و پیشرفت سریع علم و تکنولوژی و هوش مصنوعی برای حفظ هویت ارزش‌ها و میراث فرهنگی باید همبستگی و ارتباط فعال بین کشور‌ها برقرار باشد.

با توجه به تاثیرگذاری و قدرت جریان سازی فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی در مسائل مختلف به ویژه امور فرهنگی پیشنهاد می‌شود همه کشور‌ها و نهاد‌ها در راستای تسهیل فرایند گفتمان فرهنگی بین ملت‌ها ها و دولت‌ها برای نیل به اهداف صلح محور از رسانه‌های صلح مدار و روشنگر، حمایت و در این امر تشریک مساعی کنند.

همچنین لازم است علمای بزرگ و روشن بین جهان اسلام در برابر معضلاتی از قبیل افراط گرایی و تکفیر دست به دست هم داده و با وحدت و مودت و اخوت اسلامی در برابر این بلای بزرگ با روشنگری و مجاهدت در تبیین و با زبان روز جوانان امت اسلامی را نسبت به این خطر بزرگ که منابع مادی و معنوی جهان اسلام را نابود می‌نماید، آگاه سازند.

در پایان، امیدوارم که این اجلاس، با تلاش‌ها و پیگیری مقامات و کارشناسان تمامی کشور‌های این حوزه هرچه سریعتر محقق و بر این اساس شاهد هم افزایی مودت و ارتقا سطح گفتگو‌ها و روابط در همه سطوح باشیم.

از برگزار کنندگان این اجلاس مهم به ویژه وزیر محترم فرهنگ کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان و حسن توجه شما بزرگواران صمیمانه سپاسگزارم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته"

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان به دانشگاه تهران اعطا شد
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است