Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@18:42:44 GMT

۴۵۱ دانش آموز به مرحله دوم المپیادهای علمی راه یافتند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۴۳۵۳

۴۵۱ دانش آموز به مرحله دوم المپیادهای علمی راه یافتند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال ۴۵۱ دانش آموز متوسطه دوم این استان به مرحله دوم المپیادهای علمی راه یافتند.

«مهدی مودی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: آزمون مرحله اول المپیادهای علمی از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه سال گذشته با شرکت دو هزار و ۴۶۱ نفر در ۱۳ عنوان المپیادی برگزار شد که اخیرا نتایج آن توسط وزارتخانه اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: از مجموع کل شرکت کنندگان، هزار و ۲۹۷ نفر دختر و هزار و ۱۶۴ نفر پسر بودند که در المپیاد اختر فیزیک نجوم، کامپیوتر، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، جغرافیا، تفکر، اقتصاد و مدیریت، ادبی،علوم زمینی، شیمی و سلول های بنیادی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

مودی با اشاره به افزایش تعداد پذیرفته شدگان المپیادهای این استان امسال در مقایسه با سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته سه هزار و ۸۷۰ دانش آموز استان در مرحله اول المپیادها شرکت کردند که از این تعداد ۳۳۶ نفر پذیرفته و به مرحله دوم راه یافتند.

 

وی خاطرنشان کرد: از ۴۵۱ نفر پذیرفته شده استان ۶۰ درصد پذیرفته شدگان معادل ۲۶۹ نفر از شیروان هستند که در رتبه اول استان قرار گرفتند.

 

وی بیان کرد: مرحله دوم المپیادهای علمی اواخر اردیبهشت ماه یا اوایل خرداد برگزار خواهد شد که شرکت کنندگان بر اساس نمره آزمون پذیرفته خواهند شد و نفرات برتر به اردوی کشوری دعوت می شوند.    

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد:  ۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دو هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.   

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیروان المپیاد علمی دانش آموزان المپیادهای علمی خراسان شمالی دانش آموز مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مدیر دبستان امیرکبیر گفت: دانش آموزان با کسب قبولی در مرحله اول به مرحله نیمه نهایی این مسابقات کشوری راه یافتند.

نسرین غبیشاوی گفت: در این دوره از مسابقات سه کلاس پایه ششم شرکت کرده بودند و کلاس ششم میعاد یک با هدایت سیده ملیحه شریعتی توانست با موفقیت در مرحله اول کشور به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

وی افزود: آزمون مرحله نیمه نهایی این لیگ علمی بیست اردیبهشت در کشور برگزار می‌شود.

غبیشاوی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در دوره چهاردهم به مرحله نیمه نهایی و در دوره شانزدهم لیگ علمی بین المللی پایا به مرحله نیمه نهایی و نهایی راه پیدا کرده بودند.

وی افزود: امسال نزدیک به ده هزار دانش آموز در این مسابقه علمی با هم رقابت کردند.

دیگر خبرها

  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب شرکت کردند
  • مشارکت ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • استقبال بیش از ۵۹ هزار دانش آموز یزدی از طرح ملی نجات آب
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد