Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در صنعت خودرو، اسپانیا را می‌توان با برند اصلی SEAT شناخت و در عین حال این کشور دارای تعدادی تولیدکننده کوچک خودرو است.

آنچه در تصویر زیر مشاهده می‌کنیدخودروی Revolt است، اتومبیلی کاملاً برقی که توسط شرکت بالتاسار مستقر در بارسلون ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار این شرکت تولید کامل ترین اتومبیل‌های برقی برای ترددهای روزانه است و اطمینان دارد که ساخت این نوع خودرو موفقیت آمیز خواهد بود.

Revolt ساختاری سبک به علت استفاده بیشتر از فیبر کربن دارد و وزن آن تقریباً ۷۷۰ کیلوگرم، همراه با یک پیشرانه الکتریکی RWD دو موتوره با قدرت ۵۰۰ اسب بخار است، سرعت شتاب صفر تا  ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را فقط در ۲.۵ ثانیه تضمین می‌کند.

همانطور که TopGear گزارش داده است، بالتاسار تمام قطعات این خودرو را در کارخانه خود ساخته است، فقط  بسته باتری ۷۰۰ ولت، ۲۵۰ کیلوگرمی را Millor اسپانیایی ساخته است. اگر به ایستگاه شارژ سریع دسترسی داشته باشید، فقط در مدت ۵ دقیقه قادر خواهید بود انرژی ۱۰۰ کیلومتری این خودرو را تامین کنید.

بهترین قسمت این است که رانندگی با این خودرو فقط در پیست نخواهد بود، بالتاسار می‌گوید این خودرو دو نفره برقی کاملاً مناسب رانندگی در جاده‌ است. یک جفت صندلی با روکش کربنی، یک فرمان متحرک و یک صفحه نمایش کوچک با عملکرد‌های اساسی در داخل کابین وجود دارد، همچنین درگاه شارژ روی داشبورد، درست در مقابل صندلی مسافر وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ام جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد.

به گفته شرکت، سرعت خودروی مذکور در ۱.۹۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و همچنین ضریب پسار (drag coefficient )آن Cd۰.۱۸۱ است. EXE۱۸۱ با الهام از جت های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

طبق بیانیه ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو ۲۵۷ مایل برساعت است. از سوی دیگر بالاترین میزان ضریب پسار ثبت شده یک خودرو ۰.۱۸۹Cd است که به فولکس واگن XL۱ تعلق دارد. این وسیله نقلیه بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی و فقط ۲۵۰ دستگاه از آن ساخته شده است. دومین رکورد ضریب پسار خودروی تولیدی به EV۱ جنرال موتورز تعلق دارد که از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ میلادی و فقط ۱۱۱۷ دستگاه از آن تولید شد.

اگر EXE۱۸۱ به مرحله تولید برسد، آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان خواهد بود. شرکت سازنده EXE۱۸۱ در بیانیه ای اعلام کرد طرح اولیه خودروی برقی مذکور در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده اند.

کد خبر 6090640 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد