Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@05:29:03 GMT

ناو هواپیمابر چین در دریای چین جنوبی رزمایش برگزار کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۵۵۸۲

ناو هواپیمابر چین در دریای چین جنوبی رزمایش برگزار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش چین از انجام رزمایشی با حضور ناوگروه تهاجمی «شاندونگ» در آبراه کلیدی دریای چین جنوبی خبر داد.

این رزمایش تمرینی عادی و یکی از وظایف سالانه نیروی دریایی چین تلقی شده است حال آنکه «گائو شیوچنگ» سخنگوی نیروی دریایی چین می گوید این امری مشروع در اثبات توانایی دفاع از تمامیت ارضی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که جهان به این رزمایش نگاهی معقول داشته باشد.

ماه گذشته میلادی، نیروی دریایی چین اعلام کرد که همزمان با تشدید تنش ها پیرامون تایوان که بخشی از تمامیت ارضی چین است؛ انجام چنین رزمایش هایی نیز بیشتر می شود.

رزم ناوهای آمریکایی تاکنون چندین بار طی سال میلادی جاری در اطراف جزایر مصنوعی چین در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی جولان داده اند- اقدامی که با واکنش شدید پکن مواجه شده است.

نیروی دریایی آمریکا چندین بار هم از تنگه تایوان عبور کرده است.

ویتنام، مالزی، فیلیپین و برونئی نیز ادعاهای مشابهی را درباره مالکیت دریای چین جنوبی مطرح می کنند حال آنکه آمریکا با دامن زدن به این اختلافات، سعی به تحریک احساسات ضدچینی دارد.

کد خبر 5202615 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین دریای چین جنوبی تایوان رزمایش نظامی ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی فلسطین عراق روسیه عربستان سعودی ایران انتخابات فلسطین افغانستان لبنان جو بایدن برجام ترکیه سوریه دریای چین جنوبی نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد

رزمایش یک روزه‌ی طرح سپاس (تجلیل از ۵۰ نفر از جانبازان دوران دفاع مقدس) با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز و تیپ ۵۵ هوابرد نزاجا در شهر شیراز اجرا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، رزمایش یک روزه‌ی طرح سپاس (تجلیل از 50 نفر از جانبازان دوران دفاع مقدس) با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز و تیپ 55 هوابرد نزاجا در شهر شیراز اجرا شد.

این رزمایش با حضور فرماندهان و مسئولان تیپ 55 هوابرد و مسئولان و نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز با حضور در منزل 50 جانباز و ایثارگر شهر شیراز انجام شد.

امیر سرتیپ دوم جابر آبادزردشتی فرمانده تیپ 55 هوابرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری‌های جانبازان عزیز گفت: جانبازان با الهام از کردار و منش حضرت عباس (ع)، درس فداکاری و شجاعت و وفا آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند. این عزیزان در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام، تا پای جان ایستادند و با اهدای بخشی از وجود خود از حریم اسلام محافظت کردند و حماسه‌ای جاوید آفریدند.

وی در ادامه افزود: در این رزمایش که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شهر شیراز انجام شد توانستیم با تشکیل چندین گروه متشکل از فرماندهان و مسئولان تیپ و نمایندگان بنیاد شهید با حضور در منزل 50 جانباز و ایثارگر والا مقام تیپ 55 هوابرد و شهر شیراز از سال‌ها صبر و استقامت این عزیزان و خانواده آنان تجلیل کنیم.

فرمانده تیپ 55 هوابرد تصریح کرد: امیدوارم که بتوانیم ادامه دهنده راه جانبازان و شهدا باشیم و از خاطرات و تجربیات آنان بهره‌مند شویم تا بدین وسیله رضایت خداوند، معصومین (ع) و رهبر معظم انقلاب رابه دست آوریم.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم