Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سکینه سالاری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری جنوب کشور بویژه استان بوشهر شامل آئین‌ها، اقلیم، طبیعت، تاریخ، گردشگری دریایی و مردم شناسی به نمایش گذاشته شده‌است.

وی ادامه داد: در کنار این نمایشگاه، وبینارهایی با هدف صیانت از خلیج همیشه فارس، شناخت و معرفی مستندات و مقاله‌هایی برای علاقمندان در این زمینه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری اضافه کرد: هدف برگزاری این نمایشگاه این است که با توجه به نمایشگاه گردشگری اکسپو دبی که از مهر ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، همچنین جام جهانی فوتبال در قطر و نزدیک بودن ایران به این کشورها، نگاه ویزوتورهایی که با مقصد خلیج فارس در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند را به بوشهر جلب و شاهد حضور آنان در این استان باشیم.

وی تاکید کرد: تلاش شده در این نمایشگاه مجازی بوشهر به کل دنیا معرفی شود.

سالاری بیان کرد: هرچند در گذشته برگزاری هفته‌های فرهنگی بسیار هزینه بر بود اما امروز شرایط کرونا و تقویت زیرساخت‌های ارتباط مجازی باعث شد از این فرصت استفاده و داشته های فرهنگی استان را از این طریق به آن سوی مرزها معرفی کنیم.

مدیرسازمان مردم نهاد راه آبی ابرشیم گفت: هدف این نمایشگاه جدای از پیدا کردن پیوندهای تاریخی استان بوشهر با جنوب ایران و کرانه‌های دریای عمان و خلیج فارس با دیگر کشورهای هم مسیر در میراث دریایی ابریشم، تلاش برای معرفی جاذبه‌های کمتر دیده شده جنوب ایران بویژه بستر گردشگری دریایی شامل مولفه‌های طبیعی، تاریخی، زیست بوم دریایی است.

حسین ایزدپناه افزود: با توجه به جریان جهانی صنعت توریسم که این روزها به دلیل فراگیری کرونا در حال عرضه و ارائه از راه سیستم فناوری است باعث شده خیلی بهتر، سیستماتیک تر و فراگیرتر جاذبه‌های استان بوشهر را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: تلاش شده در این نمایشگاه بستر گردشگری تاریخی دریایی که همواره کمتر مورد تبلیغ و توجه بوده‌است معرفی شود و این نمایشگاه بتواند سرمایه‌گذارانی را برای سرمایه‌گذاری در این بخش جذب و به نوعی نگاه ویزتورهایی که کشورهای حاشیه خلیج فارس را مقصد قرار می دهند را به سمت بوشهر جلب کرد.

این نمایشگاه مجازی عکس تا ۶ خرداد ماه برپا است.

برچسب‌ها عکاسی بوشهر گردشگری نمایشگاه عکس ایتالیا رایزن فرهنگی ایران فضای مجازی روز ملی خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عکاسی بوشهر گردشگری عکاسی بوشهر گردشگری نمایشگاه عکس ایتالیا رایزن فرهنگی ایران فضای مجازی روز ملی خلیج فارس اخبار کنکور خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران

محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه نمایشگاه اکسپو تهران از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز به کار می‌کند افزود: این نمایشگاه بین‌المللی از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه برپاست و فارس تنها استان در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به‌صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در راستای حمایت از توسعه و ترویج و فروش صنایع‌دستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های حوزه اقتصاد صنایع‌دستی کشور در فارس منعقدشده است که در قالب آن زمین نمایشگاهی به وسعت ۱۰۲ متر در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرارگرفته است.

او بابیان اینکه غرفه سازی، اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان به عهده این شرکت است گفت: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند ۶ هنرمند دارای مدرک درجه‌یک هنری می‌باشند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی و ... در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه اکسپو تهران، کلیپ‌های مستند ۵ دقیقه‌ای و کاتالوگ دوزبانه و مترجمین به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی و... پیش‌بینی‌شده است.

 او همچنین با اشاره به اینکه تجهیز قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع‌دستی استان فارس، چون خاتم و منبت است افزود: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر به سزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو