Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: فعلا قرار است بعد از عید فطر آزمون‌ها را شروع کنیم و امتحانات امیدواریم تا ۲۸ خرداد به پایان خواهد رسید اما اگر به هر دلیل شرایط جامعه با نظر ستاد کرونا برای برگزاری امتحانات مساعد نباشد احتمال تغییر در این برنامه و تعویق امتحانات وجود دارد.

به گزارش برنا؛ محسن حاجی‌ میرزایی، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز یک شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به مناسبت روز معلم باحضور در شبکه آموزش با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری گفت: ایشان در پایه گذاری بنیان‌های فکری و اعتقادی و اخلاقی جامعه ما نقش بزرگی داشت و جای ایشان در جامعه ما بسیار خالی ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ به سوالی درباره چگونگی برگزاری امتحانات خردادماه گفت: ما برای محافظت از حقوق خود دانش‌آموزان امتحانات را در 2 پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌کنیم. البته من به خانواده‌ها اطمینان می‌دهم این کار با نظر ستاد ملی کرونا و با رعایت دستورالعمل‌ها برگزار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: فعلا قرار است بعد از عید فطر آزمون‌ها را شروع کنیم و امتحانات امیدواریم تا ۲۸ خرداد به پایان خواهد رسید اما اگر به هر دلیل شرایط جامعه با نظر ستاد کرونا برای برگزاری امتحانات مساعد نباشد احتمال تغییر در این برنامه و تعویق امتحانات وجود دارد.

حاجی میرزایی تجربه معلمی را اینطور توصیف کرد: معلم به همان اندازه که یاد می‌دهد خود می‌آموزد و سال‌های معلمی برای من همیشه توام با لحظاتی شیرین و آموزنده بود.

او از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه آموزش به دلیل کمک به آموزش و پرورش در واقعه کرونا تشکر کرد و گفت: هر واقعه ناخوشایند و پدیده فراگیر هم فرصت‌های ما را توسعه می‌دهند و هم قابلیت‌های ما را محک می‌زنند. صداوسیما با راه اندازی مدرسه تلویزیونی این احساس را در دانش‌آموزان ایجاد کرد که رها نشده اند. چون رها شدن و ایجاد فاصله می‌تواند عاطفه آموزش را در ذهن از بین ببرد و چیزهای دیگری را جایگزین کند.

حاجی میرزایی ادامه داد: وقتی حضور دانش‌آموزان در مدرسه محدود شد ارتباط بین معلم و دانش‌آموزان از هم گسیخت و ما باید هرچه سریع‌تر این فاصله را پرمی‌کردیم که صداوسیما در اینجا به کمک ما آمد تا به شعار آموزش تعطیل نیست تحقق بخشیم. تلویزیون امکانی بود که در اختیار همه دانش‌آموزان قرار داشت و بعد از آن شبکه شاد به میدان آمد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما شبکه شاد، تلویزیون و درسنامه‌ها را در اختیار معلمان قرار دادیم تا با استفاده از این ابزارها با مجموعه مخاطبان ارتباط برقرار کنند. ما نباید اجازه دهیم محرومیت‌ها باعث دور ماندن از آموزش شود زیرا بدترین شکل بی عدالتی همان بی عدالتی در دسترسی به فرصت‌های برابر آموزشی است. آموزش است که می‌تواند شرایط زندگی آدم‌ها را تعییر دهد و در دوره کرونا ما در معرض این خطر قرار گرفتیم اما با کمک این ابزارها توانستیم بر خطر ایجاد این بی عدالتی غلبه کنیم.

او از معلمان به دلیل عملکردشان در دوره کرونا تشکر کرد و آن را به کارستان تشبیه کرد و گفت: دست همه شما را می‌بوسم و ایران قدردان تلاش شما عزیزان است.

گفتنی است وزیر آموزش و پرورش با تبریک روز معلم به همه معلمان کشور، با اهدای لوح تقدیر به معلمان مدرسه تلویزیونی ایران از تلاش‌های آنان در تحقق شعار «آموزش تعطیل نیست» تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش معلم مرتضی مطهری جامعه حقوق آموزش و پرورش عید فطر جمهوری اسلامی ایران مدرسه ذهن تلویزیون ایران وزیر آموزش و پرورش روز معلم محسن حاجی میرزایی محسن حاجی وزیر آموزش و پرورش برگزاری امتحانات دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

سرپرست آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز برگزاری امتحان نهایی متوسطه در سه آموزشگاه استان اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی رحیم امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۴ درصد جمعیت دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی ۳۷۱۱ دانش‌آموز را، دانش‌آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال‌وبختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۳۰ نفر نیروی آموزشی و اداری کار آموزش ۳۷۱۱ دانش‌آموز عشایر را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برعهده دارند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امتحانات نهایی پایه متوسطه سال جاری برای نخستین‌بار در مدارس عشایری دخترانه سرآبتاوه، شهید اندرخورپوله و سیدالشهدای چهارتخته برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: پیش از این امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع متوسطه در مدارس امام «محمد باقر موشمی، امام هادی برد پهن، نخبگان گنجه‌ای و امام علی پهون» برگزار می‌شد.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد در صورت اخذ نشدن این مجوز باید کیلومترها راه سخت‌گذر را با خودرو یا موتور سیکلت برای شرکت در این آزمون می‌پیمودند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰ دانش‌آموز در چهار حوزه امتحانی مذکور، افزون بر خطرات جاده‌ای هزینه‌های زیادی را برای طی مسیرهای سخت گذر می‌پرداختند.

وی تصریح کرد: آزمون نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برای دانش‌آموزان استان در هفت حوزه برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی عشایر به‌صورت ثابت، نیمه‌ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی این اداره کل قرار گرفته‌اند.

کد خبر 750721

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج آزمون ارشد در اواخر خرداد
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • تعیین نتایج قبل از برگزاری مسابقات در سطوح پایه فوتبال!
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟