Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات نشان می‌دهد قرارگیری در معرض دمای بالا می‌تواند ویروس را خنثی کند و از آلوده شدن یک انسان دیگر پیشگیری کند.

به گزارش برنا؛ محققان دانشگاه تکزاس یک سیستم آزمایشی طراحی کرده اند که نشان می‌دهد قرار گرفتن کروناویروس در معرض دمای بسیار بالا، حتی کمتر از یک ثانیه، می‌تواند برای خنثی سازی ویروس کافی باشد به طوری که دیگر نمی‌تواند میزبان انسانی دیگری را آلوده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از گرما برای خنثی سازی کووید 19 قبلاً به اثبات رسیده بود، اما در مطالعات قبلی دما از هرجایی از یک تا 20 دقیقه اعمال می‌شد که این مدت زمان یک راه حل عملی نیست.

اکنون تیم تحقیق نشان داده اند که عملیات حرارتی در مدت زمان کمتر از یک ثانیه ویروس کرونا را کاملاً غیرفعال می‌کند که می‌تواند یک راه حل احتمالی برای کاهش انتشار مداوم کووید 19، به ویژه از طریق انتقال هوا باشد.

«آروم هان»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما در آزمایشات خود مشاهده کردیم اگر محلول آلوده به کروناویروس حدود نیم ثانیه تا حدود 72 درجه سانتیگراد گرم شود مقدار ویروس موجود در محلول 100 هزار برابر کاهش می‌یابد که برای خنثی سازی ویروس و جلوگیری از انتقال آن کافی است.»

این عملیات حرارتی نه تنها یک راه حل کارآمد برای جلوگیری از گسترش کووید 19 از طریق هوا است، بلکه امکان اجرای این روش در سیستم‌های موجود مانند سیستم‌های گرمایشی، تهویه و تهویه مطبوع را نیز فراهم می‌کند.

همچنین می‌تواند در مورد سایر ویروس‌ها مانند ویروس آنفلوانزا که از طریق هوا پخش می‌شوند نیز بکار گرفته شود.

هان و همکارانش انتظار دارند که این روش غیرفعال کردن با حرارت به طور گسترده‌ای قابل استفاده بوده و تأثیر جهانی واقعی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۶۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود

عضو شورای شهر تهران خواستار تعیین تکلیف واحد مبارزه با موش در شهرداری تهران شد و گفت: در آستانه فصل گرما قرار داریم و باید فکری برای مبارزه با موش‌های پایتخت شود.

ناصر امانی درگفت وگو با ایسنا،‌ با بیان اینکه در بازدید از محلات مختلف تهران یکی از گلایه‌های شهروندان جولان موش در جوی و انهار است، گفت: با گرم شدن هوا نگرانی‌ها از افزایش تعداد موش‌ها وجود دارد و می‌بایست شهرداری تهران در این زمینه اقدامی عاجل انجام دهد.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که گویا واحد مبارزه با موش که قبلا در شرکت ساماندهی مشاغل فعالیت می‌کرده،‌ دچار تغییرات ساختاری شده و به سازمان مدیریت پسماند منتقل شده و در این شرایط کار کمی افت کرده است، افزود: در آستانه فصل گرما قرار داریم و باید فکری برای مبارزه با موش‌های پایتخت شود.

امانی ادامه داد: ما خواستار تعیین تکلیف و ساماندهی موش‌های تهران هستیم و با وجود تغییر ساختار بهتر است شرکتی که تجربه کافی دارد و کارشناسان آن با وضعیت معابر و کلونی‌های تهران آشنایی دارند، کار مبارزه با موش‌های تهران را بر عهده گیرد؛ اما آنچه مورد تأکید است این است که باید مبارزه با موش‌ها در آستانه گرمی هوا هر چه زودتر آغاز شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • ♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس