Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: برای مرمت و احیای آثار تاریخی خراسان رضوی در سال گذشته ۱۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

ابوالفضل مکرمی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مهم‌ترین پروژه‌های خراسان رضوی در حوزه میراث‌فرهنگی اظهار کرد: برای افتتاح فاز یک برج و باروی شهر توس، تاسیسات مجموعه آرامگاه فردوسی، خانه منسوب به فردوسی در روستای پاژ، محوطه‌سازی عمارت چهار برج، جلوخان آرامگاه فردوسی و خانه‌های صنایع دستی توس ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۹۹ هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره پروژه‌هایی که طی سال ۹۹ در شهرستان مشهد به بهره‌برداری رسیده، خاطرنشان کرد: برای مرمت و احیاء حیاط اول سرای عزیزالله اف یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، فاز یک مرمت و احیاء بازار فرش سه میلیارد ریال، مرمت و احیاء مدرسه عباسقلی‌خان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، مرمت گنبد سبز ۸۰۰ میلیون ریال و احیاء خانه تاریخی امیری و افتتاح موزه حکام در خانه تاریخی داروغه ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در خصوص پروژه‌های مرمتی شهرستان سبزوار بیان کرد: برای مرمت و احیا جداره بافت بیهقی سبزوار یک میلیارد ریال، فاز یک جداره‌سازی بافت تاریخی شهر سبزوار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و بهسازی معابر بافت با ارزش روستای زعفرانیه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مکرمی‌فر با اشاره به پروژه سایت موزه شادیاخ نیشابور عنوان کرد: برای این پروژه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی در خصوص پروژه‌های شهرستان تربت حیدریه گفت: موزه مازاری با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال و مرمت و احیاء رباط لاری با اعتبار چهار میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده برای دو خانه موزه در خراسان رضوی افزود: برای خانه موزه قرایی در شهرستان رشتخوار۵۰۰ میلیون ریال و برای خانه موزه شهید مطهری در شهرستان فریمان ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مکرمی‌فر ادامه داد: پروژه مرمت و احیای آسبادهای نشتیفان و خانه موزه اعتباری نیز از دیگر پروژه‌های مهم استان بوده که در سال ۱۳۹۷ آغاز و در سال ۱۳۹۹ به پایان رسیده است و بابت ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

 وی درباره اعتبارات هزینه شده و پروژه‌های اجرا شده در دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی تصریح کرد: برای مرمت و احیاء مسجد کبود گنبد کلات سه میلیارد ریال، ساختمان شماره دو پایگاه رباط شریف یک میلیارد ریال، مرمت و احیاء منزل دانش کاشمر ۷۰۰ میلیون ریال، ساماندهی محوطه مسجد ملک زوزون خواف یک میلیارد ریال، انبار گمرک قوچان دو میلیارد ریال، مرمت و احیای مسجد ساوط بجستان یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

 مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی به پروژه‌های معابر منتهی به دو اقامت‌گاه بوم‌گردی در بافت‌های تاریخی اشاره کرد و گفت: پروژه بهسازی معبر منتهی به اقامت‌گاه بوم‌گردی کنگ در روستای کنگ شهرستان بینالود با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال و پروژه بهسازی معبر اقامت‌گاه بوم‌گردی علیپور در روستای ریاب شهرستان گناباد با اعتبار ۵۵۰ میلیون ریال انجام شده است. برای پروژه ورودی شماره ۲ قنات جهانی قصبه گناباد نیز سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است. همچنین برای فاز یک محوطه‌سازی این سایت موزه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مکرمی‌فر درباره اقدامات انجام شده در زمینه ثبت آثار تاریخی اظهار کرد: ۴۵۰ پرونده آثار غیر منقول، ۱۵۰ پرونده آثار منقول، ۳۰ پرونده آثار ناملموس و ۳۰ پرونده آثار طبیعی خراسان رضوی تهیه شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده جهت حرائم آثار تاریخی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پنج اثر تاریخی، یک بافت تاریخی و چهار محوطه تاریخی طی سال گذشته تعیین حریم شده‌اند.

مکرمی‌فر با اشاره به اقدامات انجام شده در گروه حفظ و احیای آثار تاریخی اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی تشریح کرد: در سال گذشته ۶۰  بنای تاریخی حفاظت و مرمت شده و ۹ بافت تاریخی نیز بهسازی، حفاظت و مرمت شده است. هم‌چنین در پنج محوطه تاریخی حفاظت و پژوهش انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در گروه موزه‌ها و اموال منقول تصریح کرد: دو موزه سازمانی، یک موزه دولتی، یک موزه خصوصی و پنج مورد مجموعه‌داری طی سال ۹۹ بهره‌برداری شده است. طی این مدت ۱۴۳ قلم شیء تاریخی– فرهنگی حفاظت و مرمت شده است. همچنین از ۵۰ لوح ثبتی با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال و ۹ لوح ثبتی حریم آثار تاریخی با هزینه ۳۵۰ میلیون ریال رونمایی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی مرمت آثار تاریخی میراث فرهنگی آثار تاریخی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی میلیون ریال هزینه شده میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اقدامات انجام شده ۴۰۰ میلیون ریال خراسان رضوی میلیون ریال مدیرکل میراث میلیارد ریال مرمت و احیاء یک میلیارد پرونده آثار آثار تاریخی برای مرمت سه میلیارد خانه موزه فاز یک سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‌درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است.

سید خلیل منبتی در نشست مشترکی که شب گذشته با حضور شهرداران مناطق مشهد و مدیران بنیاد مسکن استان که به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‌‎درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است. همچنین علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد دیگر نیز در سرتاسر استان در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم شود.

وی افزود: بنیاد مسکن در خصوص کلانشهر مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر ۵۰ هزار نفر، روستاها، بخشداری‌ها و... در دست اجرا دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی یکی از ویژگی‌های بنیاد مسکن را درآمد هزینه برشمرد و عنوان کرد: ما همچون شهرداری هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنیم و این یک امتیاز محسوب می‌شود. امیدواریم دست در دست هم و با مشارکت و همکاری سایر نهادها بتوانیم گره از کار مردم بگشاییم و بیشتر در خدمت مردم باشیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، هماهنگی و همکاری در توسعه معقول شهری، آمادگی برای انجام پروژه‌های مشترک بین شهرداری و بنیاد مسکن همچون ساخت‌وساز و...، افزایش همکاری بین شهرداری و بنیاد مسکن، بررسی معضلات حاشیه شهر مشهد و تلاش برای حل آن، ظرفیت مناسب منطقه ثامن برای همکاری و آمادگی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی در این منطقه و... برخی از مباحث مطرح شده در این نشست بود که به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌