Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:07:11 GMT

معلم رسالت تعلیم و تربیت را به دوش می‌کشد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۶۲۰۵

معلم رسالت تعلیم و تربیت را به دوش می‌کشد

به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، شاپور محمدزاده در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته معلم خطاب به معلمان و آموزش دهندگان آورده است: پیامبر گرامی اسلام خود را مفتخر به معلمی می دانند؛ چرا که کار معلم انسان سازی است، همچنان که در فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی داریم که می فرمایند کار معلم هدایت، رهبری و پیامبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین نوشت: هر چقدر هم که جوامع در حال پیشرفت باشند و تکنولوژی در خدمت بشر باشد، این معلم است که عنصری همیشه پویا و ماندگار است و لزوم وجود معلم بر هیچ فرد یا جامعه ای پوشیده نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سخن گفتن از «معلم» و ارزش والای رسالت و جایگاه معلمی در قالب کلمات و جمله ها نمی گنجد، عنوان کرد: معلمی یعنی تندیس صبر و از خودگذشتگی و شکوه انسان پاک باخته ای که تمام وجودش را در راه تعلیم و تربیت ارزانی می نماید و این معلم است که همواره با جهل و نادانی در نبرد است و طلایه دار ایثار و فداکاری و انسان سازی است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: سنگ بنای توسعه کشور در همه زمینه ها مدیون و مرهون معلم است و بس، چه دانشمندان فرهیخته ای که چرخ علم و فن آوری را در کشور می چرخانند و چه الگوها و بزرگ مردانی که همواره تربیت شده مکتب معلم بوده اند، مرد میدان ایثار و از خودگذشتگی سردار شهید سلیمانی و شهید شهریاری ها و....همه و همه برخواسته از کلاس های معلمان عاشق بوده اند که باید درودها نثار آنها کرد.

وی یادآور شد: باز هم این معلم است که در زیست بوم جدید و در شرایط به وجود آمده فعلی که تمام جوامع را درگیر خود کرده است، از خودگذشتگی نشان داده و با تمام وجود و در تمام ساعات شبانه روز کار تعلیم و تربیت را ادامه داده است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی همچنین نوشت: آری باید در مقابل تمام تلاش ها و زحمات معلمین و آموزگاران عزیز و همچنین آموزش دهندگان ایثارگر خضوع و خشوع بی حد نثار کرد و به احترامشان تمام قامت ایستاد.

محمدزاده در پایان این پیام آورده است: اینجانب فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت معلم بزرگ استاد شهید مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم را بر همه این فرهیختگان عزیز به ویژه بر آموزش دهنگان عرصه مبارزه با بی سوادی که در طول یکسال گذشته با شیوع ویروس کرونا، جلوه‌هایی از عشق و از خودگذشتگی را به تصویر کشیده و رسالت خود را به اوج رساندند تبریک عرض می کنم.

چراغ تعلیم و تربیت با معلمان خاموش نمی‌شود

همچنین علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت گرامیداشت مقام معلم نوشت: اولین معلم و بزرگترین معلم خود خداوند است که این مقام پس از حضرت حق به رسولانش رسیده است و انبیا عظام نیز در مقام معلمی جامعه بشریت را هدایت می کردند که در کلام حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) نیز به آن اشاره شده است که فرمودند: «معلمی شغل انبیاست».

وی افزود: روز معلم یادآور جانفشانی و ازخودگذشتگی مردان و زنانی است که برای هدایت نسل نوپای جامعه از جان نیز دریغ نکردند و در راه تعلیم و تربیت تابلوهای نفیس ایثار و مردانگی را خلق کردند؛ از خاطرمان نمی رود معلمان در دوران دفاع مقدس با نثار قریب به پنج هزار شهید به خیل شهیدان، کلاس های تربیتی خود را هر چه باشکوهتر برگزار کردند و اکنون که عرصه جنگ با ویروس منحوس کرونا شرایط را تغییر داده و کار تعلیم و تربیت سخت تر از گذشته شده است و علاوه بر این بسیاری از دانش آموزان از داشتن ابزار هوشمند جهت ادامه تحصیل محروم هستند، باز معلمان جلوه هایی از ایثار و ازخودگذشتگی را نشان دادند که اشک شوق در چشم هر انسانی نقش می بندد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: چراغ تعلیم و تربیت با داشتن چنین انسان های با عزت و بلندهمتی، هیچگاه در این کشور خاموش نخواهد شد و به همت این عزیزان از این دوران سخت نیز عبور خواهیم کرد و با خیالی آسوده دست فرزندان خود را برای عبور از بحر متلاطم نیل در دستان موسوی معلمان قرار می دهیم و نظاره گر موفقیت های آنان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، شب ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ استاد مرتضی مطهری به دست گروه فرقان ترور و به مقام شهادت نایل شد. از آن پس ۱۲ اردیبهشت ماه به همین مناسبت روز معلم نامگذاری شد.

برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی روز معلم دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی روز معلم دانش آموزان دانشگاه آزاد اسلامی روز معلم دانش آموزان اخبار کنکور تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه روح الله در نشست با خبرنگاران با تشریح برنامه‌های هفته معلم تجلیل از معلمان، دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، در ۱۲ اردیبهشت، اعزام ۴۰۰ نفر از معلمان به اردوی راهیان پیشرفت و بازدید از دستاورد‌های سپاه پاسداران در حوزه هوافضا، نشست و همایش‌های بصیرتی در کانون‌های بسیج فرهنگیان در سطح استان را از شاخص‌ترین برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.
سرهنگ پاسدار رضا محمدگلی افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی، دیدار معلمان با ائمه جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان سپاه روح الله در هفته معلم است.
۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت به عنوان هفته معلم اسم گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد