Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@22:36:50 GMT

۴۲۰۰ متر مربع از اراضی موقوفه «منصور خواجه» رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۶۲۱۵

۴۲۰۰ متر مربع از اراضی موقوفه «منصور خواجه» رفع تصرف شد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان از تخلیه و رفع تصرف چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی موقوفه منصور خواجه این شهرستان طی چند روز اخیر خبرداد.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: در یک عملیات رفع تصرف فوری چهار هزار و 200 مترمربع از اراضی موقوفه اين شهرستان با اخذ دستور دادستان آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بیان کرد: متصرف اقدام به تصرف، احداث كارگاه فرآورده هاي بتني و تخریب زمين زراعي در این اراضی کرده بود که نسبت به جمع آوری بلوك هاي سيماني از اراضی وقفي و رفع تصرف اقدام شد.

 

علیپور همچنین به نقش گزارش های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی وقفي اشاره کرد و گفت: مشغول بازديدهاي ميداني به صورت مستمر از موقوفه بوده و با هرگونه تصرف اراضی وقفي به شدت برخورد می شود که از مردم انتظار می رود قبل از خرید و فروش املاک موقوفه به اداره اوقاف مراجعه کنند تا بعدا با مشکلی مواجه نشوند.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 100 رقبه موقوفات در این شهرستان تصرف شده که این تعداد رقبه موقوفات با مساحت حدود 150 هکتار مربوط به دستگاه های اجرایی و دولتی شهرستان است که اینک پیگیری های لازم بری کارهای قانونی آن در دست اجراست.

 

وی عنوان کرد: بیشترین تصرفات توسط دستگاه های اجرایی و دولتی بوده که علیرغم جلسات و مکاتبات متعدد، پاسخی داده نشده که اینک وارد فضای باز حقوقی شده ایم تا به صورت قانونی صورت گیرد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان تصریح کرد: همچنین 22 رقبه موقوفات به مساحت 5 هزار مترمربع تصرف شده که برای 21 نفر پرونده حقوقی تشکیل شده و بحث دادگاهی را داریم.

 

علیپور افزود: اینک تعداد کل رقبات این شهرستان سه هزار و 167 مورد و تعداد موقوفات 953 مورد است.

 

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: تصرف اراضی شیروان وقف اداره اوقاف رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۶۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ

هوشنگ میرزایی گفت: این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال روز گذشته در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ آزاد سازی و به عرصه تولید بازگشت.

وی اظهار کرد: آزاد سازی این اراضی در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی انجام شد.

میرزایی گفت: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به تعداد ۱۰۹ مورد به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر ، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ متر مربع ، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ ، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدودیک هزارو ۹۵۰ مربع ، استخر ۲ مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق ۲ مورد به مساحت ۳۰ متر مربع تخریب و رفع اثر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی