Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@08:23:58 GMT

جلد هشتم کتاب فقه تربیتی روانه بازار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۷۱۸۷

جلد هشتم کتاب فقه تربیتی روانه بازار شد

هشتمین جلد از کتاب فقه تربیتی از سوی مؤسسه اشراق و عرفان آیت الله اعرافی منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه، هشتمین جلد از کتاب فقه تربیتی از سوی موسسه اشراق و عرفان آیت الله اعرافی منتشر شد. تحقیق و پژوهش این کتاب توسط هادی عجمی انجام شده است.

 

مؤسسه اشراق و عرفان از سال ۱۳۸۶ با نظارت و اشراف علمی آیت‌الله علیرضا اعرافی فعالیت خود را آغاز کرده است و علاوه بر تأکید بر اصالت‌های حوزوی، برای برطرف کردن نیازمندی‌های معرفتی انسان معاصر نیز می‌کوشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازاین‎رو، مأموریت‌های خود را «پژوهش در زمینه فقه‌های نو و فلسفه‌های مضاف بر پایه روش اجتهادی در راستای نظام‌سازی اسلامی»‌، «پرورش پژوهشگران صاحب‌نظر در عرصه‌ فقه‌های نو و فلسفه‌های مضاف و نظام‌سازی اسلامی» و «اسلامی‌سازی علوم انسانی» قرار داده است تا بتواند نقشی مؤثر در این مجال ایفا کند.

 

فقه تربیتی به مثابه بابی جدید در فقه و دانشی نوپا در مطالعات تربیتی در صدد بررسی مسائل مربیان و متربیان در محیط‌های تربیتی و تعیین حکم شرعی آنان است. فضای کلاس و رابطه معلم و دانش‌آموز از دیرباز توجه اندیشه‌وران تعلیم و تربیت را به خود جلب کرده است و نگارش «آداب تعلیم و تعلم» از گذشته‎های دور، در سنت اسلامی رایج بوده است. با توجه به تقسیم آداب به آداب مشترک معلم و دانش‎آموز و آداب مختص هریک، کتاب حاضر، تنها آداب مختص تعلّم را به بحث گذاشته است.

 

استاد ارجمند، حضرت آیت الله اعرافی در زمینه مباحث این کتاب، حدود ۲۹ جلسه درس در سال ۷۸ و ۷۹ ، در سلسله دروس خارج فقه تربیتی ایراد فرمودند؛ که این مباحث، سرچشمه مطالب کتاب گشته و بر آن مباحثی افزوده شده است تا تکمیل‌کننده آداب تعلم از منظر فقه باشد. همچنین، از بخش‌هایی از مباحث فقهی و اصولی مطرح شده در دروس ایشان، استفاده شده است. مباحث ذیل هر ادب، در مراحل مختلف پژوهش، خدمت حضرت استاد ارائه و بررسی می‌شد که پس از دریافت رهنمودهای ایشان و اصلاح و تکمیل مباحث، به تأیید نهایی ایشان رسیده است.

 

این مرکز پیش از این، یک مجموعه کتب فقه مکاسب منتشر کرد که در سال گذشته به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی در حوزه دین انتخاب شد. حال نیز در حال انتشار یک مجموعه کتاب فقه تربیتی هستند که بنا دارند تا پایان امسال، این مجموعه کامل شود. مجموعه کتب فقه تربیتی بناست ۳۰ جلد شود.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: فقه تربیتی موسسه اشراق فقه کتاب فقه تربیتی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه امروز شعار مقام معظم رهبری موضوع صنایع‌دستی را بیش از همه دربردارد، گفت: صنایع‌دستی اقتصادی کاملا وابسته به مردم است و می‌تواند شعار سال و فرامین رهبری را به طور خاص پوشش دهد.

او با تاکید بر اینکه حمایت از این حوزه خصوصا در زمینه صادرات مهم است، گفت: اگر در مباحث متعدد از حمایت‌های مالی و معنوی بتوانیم حمایت دولت و سایر دستگاه‌ها را داشته باشیم، می‌توانیم به تحقق شعار سال کمک کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش جزو مباحث مهم است، گفت: تکمیل زنجیره ارزش را حمایت کنید تا بتوانیم با ارتقای جایگاه صنایع‌دستی جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم