Web Analytics Made Easy - Statcounter

محاسبات جدید نشان می دهد افزایش سطح آب دریاها به دلیل گرمایش جهانی 30 درصد بیشتر از آن چیزی است که قبلا تصور می رفت.

به گزارش «انرژی امروز» در مطالعات قبلی میزان افزایش سطح آب دریاها به دلیل صفحه یخی غرب شمالگان به شدت دست کم گرفته شده است و این بدان معنی است که بالا آمدن سطح آب دریاها از آن چیزی که تاکنون تصور می شد بسیار بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه هاروارد در گزارشی که در ژورنال ادونسز ساینس منتشر کرده‌اند محاسبات جدیدی از آنچه که مکانیسم آتشفشانی آب عنوان شده، منتشر کرده اند.

این مکانیسم زمانی رخ می دهد که با ذوب شدن یخ های و کاهش وزن کلی صفحه یخی بسترهای زیر آب بالا می آیند. این مواد بستری آب را به مناطق اطراف خود می راند و درنتیجه سطح آب دریا بیشتر بالا می آید.

محاسبات جدید نشان می دهد که اگر تمامی این صفحه یخ ذوب شود، در هزار سال آینده، باید به متراژ بالا آمدن سطح آب دریاها 3 متر دیگر هم اضافه کنیم.

دانشمندان می گویند اگر تمامی صفحه یخی غرب شمالگان ذوب شود میزان کل بالا آمدن سطح آب دریاها را باید 30 درصد بیشتر حساب کنیم.

اما موضوع فقط این نیست که نتایج این ذوب یخ ها در هزار سال آینده دیده خواهد شد، بلکه مسئله سر این است که با ذوب صفحه یخی شمالگان غربی، مکانیسم آتشفشانی آب باعث خواهد شد تا انتهای قرن حاضر میزان بالا آمدن سطح آب دریاها 20 درصد افزایش یابد.

برچسب هاانرژی امروز دانشگاه هاروارد (Harvard University) ذوب یخ های قطبی گرمایش جهانی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز دانشگاه هاروارد Harvard University ذوب یخ های قطبی گرمایش جهانی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو بالا آمدن سطح آب دریاها صفحه یخی صفحه یخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • تصاویر | رودخانه دز پس از بارش شدید باران
  • شایعات حضور قطبی در تیم ملی ایران تکذیب شد
  • هجوم هواداران رودا کرکراد به زمین مسابقه با تصور صعود به لیگ برتر هلند! / فیلم
  • قطبی دستیار قلعه‌نویی‌ نمی‌شود
  • تکذیب یک شایعه عجیب در مورد قطبی و تیم ملی
  • پیشنهاد عجیب به ستاره چلسی: به یونایتد برو!
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند