Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه متولیان آب استان فارس برای تامین تانکر یا سایر تجهیزات منتظر نقدینگی نباشند، گفت: نقدینگی در نیمه دوم خرداد واریز می‌شود، باید مقدمات کارها انجام شود تا پول برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، حسن نوروزی ظهر امروز در شورای حفاظت از آب استان فارس با اشاره به اینکه امسال به لحاط اعداد و ارقام اعتبارات استان وضعیت خوبی دارد، اظهار داشت: امسال اعتبارات عمرانی به 9200 میلیارد تومان افزایش یافته که امیدواریم تخصیص خوبی نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه 1700 میلیارد آن از طریق واگذاری سهام شرکت‌ها و کارخانجات است که نمی‌توان روی تحقق کامل آن حساب کرد، گفت: بودجه امسال استان فارس در بدترین حالت 110 درصد نسبت به 99 رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با تاکید بر اینکه به لحاظ اعتبارات مشکلی نداریم، افزود: بحران آب در شهرها و روستاهای دارای تنش مشکلاتی را به همراه داشته و سبب شده که متولیان آب استان درخواست‌هایی داشته باشند اما تا تنخواهی از خزانه کشور وارد نشود نقدینگی برای دستگاه‌ها وجود ندارد.

نوروزی با بیان اینکه متولیان آب استان فارس برای تامین تانکر یا سایر تجهیزات منتظر نقدینگی نباشند، بیان کرد: نقدینگی در نیمه دوم خرداد واریز می‌شود، باید مقدمات کارها انجام شود تا پول برسد.

بحران آب در ایران| قلب تپنده استان اصفهان از حرکت ایستاد / زاینده‌رود خشک شد، تولید در نطنز از حرکت ایستادبحران آب در ایران|صف‌های طولانی مردم برای تهیه آب شرب سالم در روزهای کرونایی/خطر بیماری در کمین شهروندان سنندجیطرح‌های کوتاه مدت یکی دو ساله چاره بحران آب امروز استان کرمان نیستبحران آب در ایران| تنش آبی شدید در 125 منطقه روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد

محمودرضا رضایی کوچی، معاون عمرانی استاندار فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه سند سازگاری با کم آبی استان قبل از سال 1400 مصوب شده است، گفت: بحران آب در استان یک داستان جدی و خیلی خیلی واقعی است و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای مدیریت این شرایط بسیج شوند.

وی با بیان اینکه در زمان بحران همه دستگاه‌های اجرایی به مسئله آب نگاه ویژه‌ای باید داشته باشند، عنوان کرد: تصمیمات گرفته شده در اولویت است و همه دستگاه‌ها باید برای اجرای آن کمک کنند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه خاموشی‌های چاه‌های کشاورزی به زودی اعلام و به صورت جدی اجرا می‌شود، تصریح کرد: یکی از پیشنهادات مطرح شده برای حل بحران آب این است که در زمان بحران از چاه‌های غیرمجاز برای شرب استفاده شود.

رضایی با بیان اینکه امسال بودجه استان فارس در حوزه آب رشد قابل توجهی وجود دارد، عنوان کرد: انتطار داریم از تخصیص‌های جذب نشده 99 و تخصیص‌های 1400 به آب کمک بیشتری شود.

وی با اشاره به شهرهای دارای تنش استان گفت: دو سد چشمه عاشق برای تامین آب روستاهای اطراف و سد تنگاب برای پشتیبانی از شهر فیروزآباد در حالت آماده باش هستند.

انتهای پیام/424/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس بحران آب برای تامین استان فارس دستگاه ها آب استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اعلام آماده‌باش به همه تیم‌های امدادی دستگاه‌های خدمات‌رسانی استان در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان در روز پنجشنبه خبر داد. - اخبار استانها -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، از اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استانداری اصفهان به همه تیم‌های امدادی دستگاه‌های خدمات‌رسانی در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان در روز پنجشنبه خبر داده و اظهار داشت: بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی، از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در سطح استان شاهد فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و محلی خواهیم بود و همچنین روز پنجشنبه در همه مناطق استان بارش‌های رگباری را خواهیم داشت و بر همین اساس مرخصی نیروهای امدادی لغو شده است.

وی افزود:  بارش‌های هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان منجر به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه مناطق فوق به دلیل رطوبت خاک مستعد وقوع سیلاب‌های محلی هستند،  مدیریت بحران استان از اداره راهداری، شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط خواستار بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها، تقویت و باسازی سیل بندها، آزادسازی هر گونه تصرف در مسیل‌ها، جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در معابر و زیرگذرها شد.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه استهلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است

شیشه‌فروش تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری و پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان ضروری دانسته و گفت: از شهروندان درخواست داریم که در این مدت از انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای شمال و شرق استان و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها گفت: حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها واحدهای دام و طیورو شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران امری ضروری است و تخلیه اضطراری سکونت‌گاه‌های روستاهای در معرض سیل باید در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/170/.

دیگر خبرها

  • نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • امینکو تامین کننده کلیه تجهیزات تاسیساتی