Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، کیم یو جونگ روز یکشنبه در بیانیه ای با اشاره به اینکه دولت کره جنوبی دوباره اقدامات بی پروا را متوقف نکرده است از این موضوع اظهار نارضایتی کرد.
 به گزارش خبرگزاری آریا،خواهر رهبر کره شمالی با انتقاد از اینکه کره جنوبی نتوانسته است از پخش اعلامیه های ضد پیونگ یانگ که هفته گذشته توسط یک گروه مخالف کره شمالی در داخل خاک کره جنوبی به پرواز در آمد جلوگیری کند انتقاد کرد و این اقدام را "تحریک غیرقابل تحمل" خواند و نسبت به "اقدام متقابل" هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کیم در این بیانیه آورده است: پناهجویان کره شمالی در سئول، اخیراً اعلامیه هایی را علیه کره شمالی منتشر کرده اند این یک تحریک غیرقابل تحمل علیه پیونگ یانگ است با این حال، مقامات کره جنوبی بار دیگر این اقدامات بی پروای متجاوزان را متوقف نکردند و به آنها چراغ سبز نشان دادند.
وی گفت: نارضایتی را نمی توان برای چنین اقدامات ناپسندی پنهان کرد ما مانورهایی را که زباله های انسانی در جنوب انجام داده اند تحریک جدی علیه دولت خود می دانیم و اقدامات مربوطه را دنبال خواهیم کرد ما دیگر نمی توانیم یک تماشاگر باقی بمانیم.
با این حال، او جزئیات بیشتری در مورد واکنش کره شمالی به این  اقدام بیان نکرد
روز جمعه گروهی از پناه جویان کره شمالی در سئول که عنوان «مبارزان کره شمالی آزاد» را برای خود برگزیده اند به رهبری "پارک سنگ هک" یک پناه جوی کره شمالی ادعا کرد که 10 بالون بزرگ حامل 500 هزار جزوه به همراه 500 کتابچه و پنج هزار اسکناس یک دلاری آمریکایی را از مناطق مرزی ناشناس به سمت کره شمالی به پرواز در آورده اند.
این نخستین مورد در نوع خود از زمان اعمال ممنوعیت انتشار اعلامیه های ضد کره شمالی توسط دولت سئول در اواخر ماه مارس است.
این ممنوعیت چند ماه پس از منفجر شدن دفتر رابط بین کره ای در شهر مرزی کائه سونگ توسط کره شمالی به عنوان نمادی از ذوب شدن روابط بین کره ای صورت گرفت.
دولت کره جنوبی گفته است که این ممنوعیت برای محافظت از جان و امنیت ساکنان مناطق مرزی ضروری است زیرا این نوع اعلامیه ها اغلب رهبران کره شمالی را زیر سئوال می برد و پیونگ یانگ را تحریک می کند.
ساعاتی پس از بیانیه کره شمالی، وزارت وحدت کره جنوبی که به مسایل بین مرزی می پردازد از همه طرف ها از جمله کره شمالی با وعده تلاش های مستمر برای ایجاد صلح و پیشبرد روابط بین کره ای، خواست از اقداماتی که می تواند تنش ها را در اطراف شبه جزیره کره افزایش دهد خودداری کند.

کره شمالی بایدن را تهدید کرد 
کره‌شمالی امروز (یکشنبه) با صدور چند بیانیه از ایالات متحده و متحدانش در کره‌جنوبی انتقاد و تاکید کرد صحبت‌های اخیر از سمت واشنگتن اثباتی بر سیاست خصمانه آنها و نیازمند یک واکنش مقتضی از سوی پیونگ‌یانگ است.
به گزارش  خبرگزاری رویترز، این بیانیه‌ها که در خبرگزاری دولتی کره‌شمالی موسوم به "کی‌سی‌ان‌ای" منتشر شد، پس از آن بود که روز جمعه کاخ سفید گفت مقام‌های آمریکایی بعد از چند ماه بررسی در سیاست خودشان در قبال کره‌شمالی را به پایان رسانده‌اند و در ادامه به چالش‌های پیش روی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اشاره داشت که به دنبال فاصله گرفتن از شکست‌های دونالد ترامپ است.
در یکی از بیانیه‌ها یک سخنگوی وزارت خارجه کره‌شمالی، واشنگتن را به اهانت به شان رهبر کره‌شمالی از طریق انتقاد از وضعیت حقوق بشری این کشور متهم کرد. این سخنگو که نامی از او نیامده است، گفت انتقاد حقوق بشری دستاویزی است که نشان می‌دهد ایالات متحده خود را برای رویارویی همه‌جانبه با کره‌شمالی آماده می‌کند و بنابراین پاسخی درخور دریافت خواهد کرد
در بیانیه دیگری کوآن جونگ گان، مدیرکل دپارتمان روابط با آمریکا در وزارت خارجه کره‌شمالی، به اولین سخنرانی بایدن در کنگره اشاره کرد که این رئیس جمهوری جدید گفت برنامه‌های هسته‌ای کره‌شمالی و ایران تهدید هستند و از طریق "دیپلماسی و بازدارندگی شدید" به آنها پاسخ داده خواهد شد.
کوآن جونگ گان گفت، این غیر منطقی است و تعدی به حق دفاع از خود کره‌شمالی به شمار می‌رود که ایالات متحده بازدارندگی دفاعی آن را یک تهدید قلمداد می‌کند. او گفت: اظهارات او به وضوح بازتاب نیت او برای حفظ سیاست خصمانه در قبال ماست و آمریکا بیش از نیم قرن است که این کار را می‌کند.
او افزود: صحبت از دیپلماسی در آمریکا با هدف لاپوشانی اقدامات خصمانه آنهاست و بازدارندگی آن تنها ابزاری برای اعمال تهدیدهای هسته‌ای علیه کره‌شمالی است. اکنون که سیاست بایدن روشن شده است، کره‌شمالی مجبور به اتخاذ تدابیر واکنشی می‌شود و در آن زمان آمریکا خودش را در شرایط بغرنجی خواهد یافت. آمریکا در آینده نزدیک با بدترین و بدتری بحران غیر قابل کنترل مواجه خواهد شد و این در صورتی است که با تفکر منسوخ جنگ سرد به سمت روابط کره‌شمالی – آمریکا برود.
کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا هنوز به تازه‌ترین بیانیه‌های کره‌شمالی واکنشی نشان نداده‌اند.  
در سومین بیانیه روز یکشنبه، کیم یو جونگ که از مقام‌های ارشد دولت و خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی است، به سختی از کره‌جنوبی بابت اینکه نتوانسته جلوی یک فراری را بگیرد که اطلاعیه‌های ضد شمالی‌ها منتشر نکند، انتقاد کرد.
کیم یو جونگ گفت: ما مانورهای انجام شده به دست زباله‌های انسانی در کره‌جنوبی را یک تحریک جدی علیه دولت خود می‌دانیم و اقدامات مربوطه را بررسی خواهیم کرد.

کره شمالی: آمریکا سیاست عقب مانده اش را کنار بگذارد
تهدید واقعی برای شبه جزیره کره، آمریکا است و آنها بحران را تشدید می کنند در صورتی که سیاست قدیمی و عقب مانده خود را ادامه دهند.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس تلگراف مرکزی کره به نقل از رئیس دپارتمان مسائل آمریکا وزارت خارجه کره شمالی در این خصوص نوشت.
رئیس جمهور آمریکا جو بایدن پیش تر اعلام کرده بود که برنامه های هسته ای ایران و کره شمالی تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا و جهان به طور کل محسوب می شوند. وی قول داد که با تهدیدات ایران و کره شمالی از طریق «دیپلماسی و مهار شدید» مقابله کند.
به گفته ی وزیر خارجه کره شمالی بایدن با زبان بازی اشتباه بزرگی را مرتکب شده و حالا زمانی که جهات سیاست جدید آمریکا در ارتباط با کره شمالی مفهوم است، در پیونگ یانگ مجبورند که اقدامات متقابل اتخاذ نمایند. این وزیر خاطر نشان کرد که دیپلماسی آمریکا، تنها یک ماسک قابل قبول برای پوشاندن اقدامات خصمانه و مهار ابزاری برای تهدید است.
وزیر خارجه کره شمالی افزود: « رزمایش های آموزشی هسته ای که دولت جدید آمریکا علیه ما بلافاصله پس از سرکار آمدن دولت جدید آغاز کرد، در واقع نشان می دهند که چه کسی ، چه کسی را در شبه جزیره کره تهدید می کند و یک بار دیگر به روشنی تاکید می کند که برای مقابله آمریکا باید نیروی قوی مهار را تشدید کرد.»  

بایدن قول داد که با تهدیدهای ناشی از کره شمالی مقابله کند
جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا وعده داده است كه با "دیپلماسی و مهار قاطع " با تهدیدهای ناشی از ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره مقابله کند.
به گزارش اسپوتنیک، در متن سخنرانی بایدن که توسط کاخ سفید منتشر شد، آمده است: "در مورد برنامه های هسته ای ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره که تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا و امنیت جهانی است ، ما با متحدان خود همکاری نزدیک خواهیم کرد تا از طریق دیپلماسی و مهار قاطع با تهدیدات ناشی ازایت  دو کشور مقابله کنیم".
این درحالی است که امروز اعلام شد مقام‌های کنونی و پیشین دولت آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که واشنگتن برای ترغیب ایران به بازگشت به تعهدات برجامی، قصد دارد از برخی تحریم‌های سخت دوران ترامپ عقب بنشیند.
بر اساس این گزارش، مقام‌های دولت بایدن هنوز درباره اینکه چه تحریم‌هایی به عقب برگردانده خواهد شد، اظهار نظر نکرده‌اند اما می‌گویند که برای برداشتن تمام تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای آماده هستند.
از  سوی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر تاکید کرده بود: «اگر آمریکا می‌خواهد به برجام برگردد، باید کلیه تحریم‌ها را بردارد و فهرست تمامی تحریم‌ها را ارائه دهد. طبق برجام وظیفه آمریکاست که کلیه تحریم‌ها را اولاً اعلام کند و ثانیاً بردارد و این سیاست غیرقابل تغییر ماست. ».
نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه‌شنبه با حضور هیأت‌های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین)‌ و نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار شد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا کیم جونگ اون خارجه کره شمالی رهبر کره شمالی کره شمالی کره شمالی کره شمالی وزارت خارجه هسته ای پیونگ یانگ اعلامیه ها کره جنوبی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن

معاون وزیر خارجه یمن ضمن دادن هشدار به واشنگتن گفت که یمنی‌ها از طرح‌های متجاوزانه آمریکا مطلع هستند.

به گزارش ایسنا، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که یمن از طرح‌های متجاوزانه آمریکا علیه این کشور مطلع است و مسؤولیت پیامدهای حماقت احتمالی برعهده واشنگتن خواهد بود.

این مقام یمنی به آمریکا هشدار داد: اگر اقدامات متجاوزانه علیه ما انجام دهید حتی یک راه امن در منطقه پیدا نخواهید کرد و منافع شما هدف دائمی تمام آزادی‌خواهان خواهد بود.

وی نوشت: من به عنوان یک صلح طلب، آمریکا را نصیحت می‌کنم که به رویکردهای خصمانه خود پایان دهد قبل از اینکه افکار و ایده‌های شکست‌خورده این کشور را به سمت جهنم طولانی‌مدت بکشاند.

پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

«یحیی سریع» افزود نیروی دریایی یمن‌ همچنین یک نفتکش انگلیسی با نام Andromeda Star را با موشک در دریای سرخ هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد که هدف گیری با تعدادی موشک مناسب دریایی انجام شده که منجر به اصابت مستقیم شده است.

سریع تاکید کرد عملیات‌های نظامی ارتش یمن تا زمان پایان محاصره و جنگ علیه غزه ادامه خواهد یافت.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه