Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن ابراز امیدواری از بهره‌گیری از شب‌های قدر شهادت حضرت علی(ع) را تسلیت گفت و اظهار کرد: بنده قصد دارم در این جلسه مطالبی را مناسب با اتفاقاتی که در روزهای اخیر در مسیر بررسی صلاحیت‌های کاندیداهایی که خودشان را برای خدمت عرضه کرده بودند به وجود آمد مطرح کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بنده اگر در این جلسه مطالبی را مطرح می‌کنم در جایگاه رئیس شورا مطرح می‌شود و قصد بحث‌های سیاسی را ندارم، معتقدم که تریبون شورا یک تریبون عمومی است و اگر بحثی مطرح می‌شود به همه افرادی برمی‌گردد که بعضاً از داشتن تریبون محروم هستند اما دوست دارند نمایندگانشان صدای آن‌ها شده و مسائل و مشکلات را به نوعی مطرح کنند، بنابراین بحث‌هایی که بنده مطرح می‌کنم به هیچ عنوان جناحی، سیاسی و طیفی نخواهد بود.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته درخواست‌هایی برای انجام مصاحبه در این رابطه بود که به جهت اینکه مسیر به خوبی طی شود و مشکلی ایجاد نشود بنده و اعضای شورای شهر علی‌رغم اصرار خبرنگاران و اصحاب رسانه از هرگونه مصاحبه‌ای پرهیز کردیم؛ همین جا از همه همکاران درخواست دارم به همین مطالبی که بنده مطرح می‌کنم بسنده کنند و از صحبت پیرامون این موضوع در صورت صلاحدید پرهیز داشته باشند.

زمینه بازگشت حداکثری داوطلبان به صحنه رقابت‌های انتخاباتی فراهم شود

نصراصفهانی در ادامه مطرح کرد: اتفاقات روزهای اخیر در روند بررسی صلاحیت‌ها فضایی را ایجاد کرد که بسیاری را نگران ادامه راه و ادامه کار در چند ماه آینده کرد که لازم است بگویم همکاران بنده در شورای اسلامی شهر اصفهان علی‌رغم همه کم‌لطفی‌ها و نامهربانی‌هایی که در هفته‌های اخیر از سوی هیئات اجرایی و نظارت شهرستان در حقشان رقم خورد به جهت علقه و علاقه به نظام و بر اساس عهدی که با مردم بزرگوار و قدرشناس اصفهان بسته‌اند، سوگندی که در ابتدای راه در مراسم تحلیف بر زبان جاری ساخته‌اند و میثاقی که با حضور چندین باره در گلستان شهدا با شهدای گرانقدر تکرار کرده‌اند به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اعضای شورای شهر با متانت و مناعت طبعی که دارند بدون خوف از سرزنش سرزنش‌کنندگان و با امید به لطف و فضل الهی با صلابت و اقتدار و اعتقاد راسخ و با مشروعیتی که از رأی مردم گرفته‌اند تا آخرین روزهای خدمت فعالیت‌های خود را ادامه و همچنین برگه‌های زرین دیگری بر افتخارات خود در طول نمایندگی شورای دوره پنجم می‌افزایند.

وی در ادامه تأکید کرد: در خصوص وقایع اخیر با صبوری و بردباری و از طریق مبادی قانونی و به دور از هرگونه حاشیه‌سازی زمینه رفع مشکلات به وجودآمده را فراهم و فضای برگزاری انتخاباتی پرشور که همواره از خواسته‌های حضرت امام و تأکیدات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب بوده است را مهیا خواهند کرد.

نصراصفهانی اضافه کرد: در این مسیر ضمن تقدیر و تشکر از کلیه دلسوزان نظام که این روزها دغدغه‌مندانه به دنبال رفع این مشکلات هستند و این موارد را دنبال می‌کنند بر خود لازم می‌دانم از پیگیری‌های مؤثر امام جمعه اصفهان آیت‌الله طباطبایی، استاندار اصفهان و نیروهای سیاسی امنیتی استان و گروه‌های مختلف سیاسی که با درک درست زمان و شرایط کوشیدند و می‌کوشند که حق‌الناس ضایع نشود صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه مطرح کرد: از اعضای هیأت عالی نظارت استان که از افراد حق‌مدار، مجرب، کارآزموده و خداترس هستند و افتخار نمایندگی مردم را دارند درخواست دارم در ادامه راه زمینه بازگشت حداکثری داوطلبان را به صحنه رقابت‌های انتخاباتی بدون ملاحظات سیاسی فراهم کنند.

نقش برجسته معلمان در زمان مواجهه با ویروس کرونا

نصراصفهانی روز ۹ اردیبهشت روز شوراها را نیز تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این جریان بتواند مستمر باشد و با استمرار کار شوراها زمینه خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر به همه مردم فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین ۱۲ اردیبهشت روز شهادت استاد شهید و اسوه ایمان و فضیلت و علم و عمل آیت‌الله مطهری را که به عنوان روز معلم نامگذاری شده است به همه معلمان تبریک گفت و از تمامی تلاش‌های دلسوزانه معلمان در سراسر استان و شهر اصفهان که در زمان مواجهه با ویروس کرونا نقش خود برجسته‌تر به نمایش گذاشتند و سختی و صعوبت کار خود را به خانواده دانش‌آموزان و جامعه یادآور شدند، تشکر کرد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که آحاد جامعه که روزی در محضر اساتید دانشگاه و معلمان شریف تلمذ کردند همواره قدردان زحمات و تلاش‌های این عزیزان باشند و در هر محفلی کرامت و حرمت و شأن و جایگاه آن‌ها را مدنظر داشته باشند و تلاش کنند همچنان مرجعیت و شیخوخیت این عزیزان به عنوان بخشی از معتبرترین اقشار جامعه همچنان در جامعه جریان داشته باشد و در ساحت مقدس تعلیم و تربیت شاهد رشد و تعالی آینده‌سازان میهن اسلامی‌مان باشیم.

تخفیفات پلکانی در بسته تشویقی ساخت و ساز

نصراصفهانی در ادامه بیان کرد: با تلاش اعضای شورای شهر و شهرداری مراحل مختلف بسته تشویقی در شورای شهر، شهرداری و کمیته انطباق طی شد و به مناطق ابلاغ شد که در سیستم هم سوار شده است، امیدوارم شهروندان بتوانند از این فرصت استفاده کنند و با توجه به اینکه این تخفیفات به صورت پلکانی است و هرچه زودتر به شهرداری‌ها برای دریافت پروانه مراجعه کنند از تخفیف بیشتری بهره‌مند خواهند شد از این این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از شهرداران مناطق ۱۵ گانه درخواست دارم به گونه‌ای تدبیر و برنامه‌ریزی کنند که با تراکم مراجعات مردم در روزهای پایانی اردیبهشت که تخفیف از میزان ۱۵ درصد به صورت ۱۰۰ درصدی است روبرو نشوند و به تدریج کار مراجعان حل شود.

«گام پنجم» گزارش عملکرد شورای پنجم

وی با اشاره به رونمایی از کتاب گزارش عملکرد شورا با عنوان «گام پنجم» گفت: با تلاش شورای شهر برای نخستین بار در طول ۲۲ سال گذشته و در طول ۵ دوره شورای اسلامی کار جمع‌آوری اقدامات صورت گرفته و گزارش عملکرد شورای اسلامی دوره پنجم به رشته تحریر درآمد و مکتوب شد که در جای خود بسیار ارزشمند است و پایه‌ای خواهد شد برای اینکه در آینده و دوره‌های بعد شاهد جمع‌آوری اتفاقاتی که در هر دوره می‌افتد باشیم و اینها مستند شود.

نصراصفهانی با اشاره به کمک ۵۰۰ میلیون تومانی مدیریت شهری برای آزادی جرایم غیرعمد، عنوان کرد: توجه شورای شهر به همه اجزای جامعه ستودنی است و کمک به آسیب‌دیدگان اجتماعی، زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده آن‌ها تنها به یک مورد محدود نمی‌شود؛ مساعدت در راه‌اندازی ساختمان مربوط به مراجعه خانواده زندانیان، همراهی مدیریت شهری برای انجام تعمیرات مربوط به سازمان زندان‌ها و در نظر گرفتن تسهیلات برای حمل‌ونقل زندانیان از دیگر اقدامات شورای پنجم است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای خدمات اجتماعی برای توانمندسازی افراد آسیب‌دیده اجتماعی مجتمعی به وسعت ۵ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان درحال ساخت است، شورای شهر همچنین برای کمک به گرمخانه‌های شهر که محل نگهداری کارتن‌خواب‌ها و افراد آسیب‌دیده هستند، مصوبه داشته است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه سه ساله به روایت اعضای شورای شهر اصفهان

در آستانه فرارسدن روز شوراها ٨ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به بیان مهمترین اقدامات انجام شده در سه سال اخیر شورای ششم و برنامه ها یک‌سال طلایی باقی مانده از عمر این دوره شورا پرداختند.

کد خبر 747838

دیگر خبرها

  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • کارنامه سه ساله به روایت اعضای شورای شهر اصفهان
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود