Web Analytics Made Easy - Statcounter

واقعی از کمبود ۲۶۰۰ معلم در آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در همین راستا از وزارتخانه افزایش سهمیه استخدامی برای استان را درخواست کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی واقعی» امروز (۱۲ اردیبهشت) در نشست خبری با گرامیداشت آغاز هفته معلم، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا با وجود تعطیلی مدارس و مشکلات آموزش غیرحضوری اما تلاش ما بر این بوده که هیچ دانش‌آموزی در استان از آموزش باز نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پروش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۸هزار و ۲۹ دانش آموز استان به دلیل نبود زیرساخت اینترنتی و نداشتن گوشی تلفن همراه و تبلت از فضای مجازی محروم هستند، گفت: تاکنون ۶ هزار و ۴۰۰ گوشی و تبلت با همت خیران و سازمان های مختلف در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر آموزش در نقاط محروم از طریق دادن درسنامه از سوی معلمان، کلاس های حضوری و رفع اشکال انجام می شود.

 

واقعی با اشاره به فوت هفت معلم متعهد استان در جدال با بیماری کرونا، بیان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ دانش آموزی بر اثر بیماری کرونا در استان فوت نکرده اما در ۴۰ روز گذشته ۱۳ دانش‌آموز بر اثر تصادف جان باختند.

 

مدیرکل آموزش و پروش خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۱۳ برنامه فرهنگی برای اجرا در هفته بزرگداشت مقام معلم پیش بینی شده است، افزود: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه، تجلیل از معلمان برتر شهرستانی و استانی، دیدار با خانواده متوفیان فرهنگی بر اثر کرونا، پخش مستند یادگار ماندگار و پخش ویژه برنامه بزرگداشت مقام معلم از سیمای خراسان جنوبی مهمترین این برنامه ها هستند.

 

به گفته وی امسال ۱۱۰ معلم برتر شهرستانی و منطقه‌ای و ۳۱ معلم استانی موفق به کسب رتبه‌های شهرستانی و منطقه‌ای شدند.

 

واقعی در ادامه به موفقیت های آموزش و پرورش خراسان جنوبی پرداخت و گفت: کسب رتبه اول کشور در میانگین دروس نهایی در دوسال متوالی، کسب رتبه دوم کشور در زیرگروه های آزمایشی آزمون سراسری، راهیابی۲۲ نفر از دانش‌آموزان استان به مرحله نهایی مسابقات قرآن و کسب ۶ رتبه کشوری دانش‌آموزی و رتبه اول تا چهارم کشوری در حوزه فرهنگیان گوشه ای از افتخارات علمی دانش آموزان و فرهنگیان استان به شمار می رود.

 

مدیرکل آموزش و پروش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۳ درصد دانش آموزان استان در طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) شرکت کردند، اظهار داشت: در زمینه ترویج فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای دانش آموز و فرهنگی استان در سال تحصیلی جاری بیش از ۵۰۰ یادواره شهید در قالب طرح ملی لاله های روشن به صورت مجازی برگزار شده است.

 

وی از تولید بیش از ۷ هزار محتوای الکترونیک برای آموزش دانش آموزان استان خبر داد و گفت: همچنین یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان استاندار برای تجهیز پژوهش‌سراهای دانش آموزی استان اختصاص داده است.

 

واقعی خاطر نشان کرد: با توجه به تاکیدات استاندار ایده‌های دانش‌آموزان در حوزه توسعه جمع‌آوری می شود و به ستاد توسعه خاوران ارسال خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۴ هزار و ۳۲۱ فرهنگی و ۱۷۶ هزار دانش‌آموز در استان، گفت: در حال حاضر با کمبود ۲ هزار و ۶۰۰ معلم در خراسان جنوبی مواجه هستیم البته با بکارگیری مجدد همکاران بازنشسته و حق‌التدریس تا حدودی کمبودها را پوشش می دهیم.

 

واقعی با بیان اینکه تراز نیروی انسانی ما منفی است، تصریح کرد: بخش زیادی از فرهنگیان استان به دلیل سن بالا بازنشسته می‌شوند در همین راستا از وزارتخانه افزایش سهمیه استخدامی برای استان را درخواست کرده ایم.

 

واقعی از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی‌ از اول خرداد ماه خبر داد و بیان کرد: غربالگری امسال هم به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.

 

واقعی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان از ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا ۲۲ خرداد ماه ادامه دارد، گفت: امتحانات سال تحصیلی جاری پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری و بقیه پایه‌ها غیرحضوری برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: تجلیل از معلمان نمونه کمبود فضای آموزشی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی کمبود معلم مدیرکل آموزش خراسان جنوبی دانش آموزان دانش آموزی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است

بروشکی مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از همراهی نماینده ولی فقیه در استان با برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت اظهار داشت: از مهمترین اهداف نظام آموزشی در کنار آموزش مفاهیم درسی، تربیت همه بعدی شخصیت دانش آموزان بویژه تربیت دینی و اخلاقی فرزندان جامعه است.

وی افزود: همه معلمان در هر رشته و مقطع تحصیلی رسالت آموزش و پرورش دانش‌آموزان را همزمان بر عهده دارند و در هر دو مقوله نقش آفرینی کرده و می‌کنند. 
بروشکی گفت: پس از پدر و مادر همه آحاد جامعه مدیون قشر فرهیخته فرهنگی و معلمان بوده و خواهند بود؛ چراکه نقش الگویی معلم در ذهن و فکر و شخصیت دانش آموز تاثیرگذار و عمیق است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: رسالت خطیر و سترگ معلم در مسیر پویایی و رشد و بالندگی دانش آموز امری بی بدیل و ماندگار است که هیچ شخص و فرد دیگری این نقش را نمی تواند به زیبایی معلم ایفا نماید.
بروشکی بیان داشت: جنس کار معلم آغشته و عجین با مهر و عاطفه و نوع دوستی است و مخاطب او انسانی است که خداوند لقب اشرف مخلوقات را به وی داده است؛ از همین روی هنر مقدس معلمی برگرفته از عشق و علاقه و محبت به فرزندان معصوم جامعه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • ای معلم؛ دست بوسی تو کم باشد مرا ای مهربان