Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:35:14 GMT

پخش روایت منظوم نهج البلاغه و ثبت نام در «دورهمی»

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۹۲۲۹

پخش روایت منظوم نهج البلاغه و ثبت نام در «دورهمی»

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، مهران مدیری در تدارک آماده سازی فصل پنجم از برنامه «دورهمی» با ساختار جدید و متفاوتی است.

مهران مدیری در ویدئویی که به‌ تازگی از دورهمی منتشر شده، از به راه انداختن یک مسابقه خبر داده است.

این مسابقه، پرسش هایی را در بخش های مختلف شعر، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و ادبیات مطرح می کند و با هدف ارتقاء سطح اطلاعات عمومی مخاطبان تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و دانشجویان برای شرکت در این مسابقه دعوت به عمل آمده است و می توانند در سایت dorehamitv.ir ثبت نام کنند.

آتنه فقیه نصیری در «قصه ها و واقعیت ها»

«قدم خیر» و «قصه ها و واقعیت ها» دو فیلمی هستند که در روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۸ صبح از شبکه دو سیما پخش می شود.

فیلم تلویزیونی «قدم خیر» به کارگردانی «مسعود فرخنده طینت»، دوشنبه ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

فریده دریا مج، مجید پتکی، مهرانه به نهاد، میلاد حسین پور و علی عیسی پور در فیلم تلویزیونی «قدم خیر» بازی کرده اند.

فیلم تلویزیونی «قصه ها و واقعیت ها» به کارگردانی «حجت قاسم زاده اصل»، نیز چهارشنبه ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: احمدی در پی احضار بی موقع رئیس اداره اش و در مسیر رفتن به محل کار با یک تریلی حامل آهن تصادف می کند و کشته می شود. در این میان با آدم هایی آشنا می شویم که به نوعی در این حادثه نقش داشته اند.

مهدی هاشمی، آتنه فقیه نصیری و امین زندگانی در فیلم تلویزیونی «قصه ها و واقعیت ها» بازی کرده اند.

روایت منظوم نهج البلاغه در رادیو فرهنگ

برنامه «متحیرم چه نامم» ویژه شهادت حضرت علی (ع)، سه شنبه در  بیست ‌ویکمین روز ماه رمضان و در سوگ شهادت امام علی (علیه السلام)  از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

این برنامه، کاری از گروه  تولید و تامین رادیو فرهنگ است که  با رویکردی ادبی به ویژگی‌ها و فضائل امیرمومنان علی (علیه‌السلام) اختصاص دارد.

متحیرم چه نامم براساس بیت الغزل شعری از شهریار نامگذاری شده و این برنامه بر اساس نهج البلاغه منظوم امید مجد، روایتی ادبی همراه با تصویرسازی از این مجموعه است.

ویژه‌برنامه متحیرم چه نامم را به تهیه‌کنندگی الهه بیات و گویندگی راضیه گردکاهد، ساعت ۸:۳۰ روی موج اف‌ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

پخش «شب وصل» رادیو نمایش به صورت زنده از کربلای معلی

برنامه شب وصل رادیو نمایش، در ارتباط زنده با کربلای معلی مراسم شب های قدر را برگزار می کند.

این برنامه شامل دعای جوشن کبیر با نوای قاری و مداح اهل بیت حاج مهدی منصوری است که به صورت زنده از کربلای معلی به روی آنتن رادیو نمایش می رود، همچنین مراسم قرآن بر سر گرفتن نیز از حرم حضرت امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

در این شب ها شنوندگان رادیو نمایش همراه با نوای حاج مهدی منصوری هزار نام خداوند را همدلانه با حرم آقا ابا عبدالله (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) به زبان می آورند تا از خداوند سرنوشتی خوش برای سالی دیگر بخواهند.

شب وصل به تهیه کنندگی محسن جواهری، گویندگی رضا خضرایی در استودیو رادیو نمایش، مداحی حاج مهدی منصوری از کربلا، کارشناسی دکتر احمد شفازاده و هماهنگی علیرضا بهروش از ساعت ۲۳:۰۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد به صورت مستقیم و زنده از کربلای معلی و حرم امام حسین (ع) به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

مهوش وقاری مهمان «دست در دست» می‌شود

برنامه «دست در دست» در هشتمین قسمت خود که امشب یکشنبه روی آنتن می‌رود با محوریت روز معلم میزبان مهوش وقاری؛ بانوی بازیگرِ سینما و تلویزیون می‌شود.

فصل رمضانی برنامه «دست در دست» در هر قسمت با حضور مهمانان مرتبط موضوعی ویژه را مورد بررسی قرار می‌دهد و امشب نیز با توجه به نامگذاری امروز به عنوان روز معلم و گرامیداشت مقام شهیدِ معلم استاد مطهری با حفظ رویکرد برنامه یعنی ایجاد فضایی همدلانه گپ و گفتی صمیمانه را با مهوش وقاری انجام می‌دهد.

مهوش وقاری که چند سال از زندگی خود را به پرستاری از همسر بیمارش زنده‌یاد محسن قاضی‌مرادی اختصاص داده ؛ با حضور در این قسمت از «دست در دست» گفتگویی شنیدنی را با سیاوش عقدایی مجری برنامه خواهد داشت.

همچنین این برنامه در بخش میزبانی از نیروهای جهادی نیز هم‌کلام با یکی از معلمان نیکوکار شهرمان می‌شود. زهرا رستمی معلم خیری است که با کمک فرهنگیان دغدغه‌مند و خیرین فرهنگی تا کنون اقدامات فراوانی از تهیه بسته معیشتی و تهیه افطاری ساده در مناطق کم برخوردار تا اهدای تبلت و لوازم‌التحریر، مشاوره آموزشی، کمک هزینه خرید مسکن و اجاره مسکن و... را با شناسایی دانش‌آموزان کمتر برخوردار انجام داده است.

این برنامه در فصل رمضانی خود تا کنون به موضوعاتی مانند همسایگی، نغمه های رمضانی، شعر در رمضان، مادرانه‌های رمضانی، سریال‌های رمضانی، فوتسال، خلیج فارس و... پرداخته است و با توجه به محور هر بحث  از مهمانان و مستندهای ویژه‌ای بهره می‌برد.

دست در دست کاریست از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدّادی و اجرای سیاوش عقدایی که جمعه‌ها بعد از مسابقه محاکات و شنبه و یکشنبه هر هفته بعد از گفتگوی ویژه خبری حوالی ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می‌شود. این برنامه در ایام شب‌های قدر ۱۲ و ۱۴ اردیبهشت روانه آنتن خواهد شد.

برچسب‌ها مهدی هاشمی ایرنا سازمان تبلیغات اسلامی برنامه دورهمی شهادت حضرت علی مهران مدیری حجت قاسم زاده اصل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهدی هاشمی ایرنا سازمان تبلیغات اسلامی مهدی هاشمی ایرنا سازمان تبلیغات اسلامی برنامه دورهمی شهادت حضرت علی مهران مدیری حجت قاسم زاده اصل اخبار کنکور قصه ها و واقعیت ها فیلم تلویزیونی رادیو فرهنگ رادیو نمایش کربلای معلی مهوش وقاری پخش می شود دست در دست شبکه دو ساعت ۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غلامحسین امیرخانی به پرسش‌هایتان درباره نستعلیق پاسخ می‌دهد

غلامحسین امیرخانی با حضور در نمایشگاه «روایت باران» به پرسش‌های مطرح شده پیرامون مباحث تخصصی در خط نستعلیق پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایسنا، نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی ـ اسلامی «ترانه باران» در فرهنگسرای نیاوران میزبان بیش از ۲۰۰ اثر از هنرمندان هنرهای قرآنی است که در نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» شرکت کرده‌اند.

این نمایشگاه در راستای رویکرد پژوهشی، میزبان پنل‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور اساتید، دانشجویان و هنرجویان خواهد بود. در این راستا جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مباحث تخصصی در خط نستعلیق در روز دوشنبه ـ ۱۷ اردیبهشت ـ با حضور غلامحسین امیرخانی در ساعت ۱۶ الی ۱۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • این گزارشگر تاکنون گاف نداده است!
  • زنده یاد اسکویی و روایت ورود به رادیو
  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌هایتان درباره نستعلیق پاسخ می‌دهد
  • ر ادیو تمام قد به احترام معلمان ایستاده
  • مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت