Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@14:33:37 GMT

مرحله دوم واکسیناسیون پاکبانان در گرگان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۰۲۵۲

مرحله دوم واکسیناسیون پاکبانان در گرگان آغاز شد

شهردار گرگان از آغاز مرحله دوم تزریق واکسن کرونا به پاکبانان شهرداری گرگان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، عبدالرضا دادبود ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز تزریق واکسن کرونا به پاکبانان، اظهار داشت: مرحله دوم عملیات واکسیناسیون پاکبانان شهرداری و کارکنان آرامستان، در مدت 2 روز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس، 112 پاکبان و 7 پرسنل آرامستان دوز دوم واکسن علیه کروناویروس را دریافت می‌کنند.

دادبود بیان کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا براساس اولویت بندی وزارت بهداشت جمعی از پاکبانان شهرداری گرگان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

بیش از 3 میلیون دوز انواع واکسن هندی، روس و چینی وارد کشور شدانتقاد از شیوه اعلام اسامی دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در سامانه شفافیتروحانی:‌ تامین فوری واکسن در پیچ و خم اداری معطل نشود

شهردار گرگان تصریح کرد: با توجه به ماهیت شغلی پاکبانان و مواجهه آنان با زباله‌ها و پسماندهای عفونی، برای پیشگیری از ابتلای این قشر زحمتکش به بیماری کووید19، تزریق واکسن علیه کروناویروس برای گروه پرخطر در دستور کار شهرداری گرگان قرار دارد که در مرحله نخست (14 فروردین)، 119 پاکبان شهرداری منطقه یک گرگان که بر اساس سن و بیماری زمینه‌ای اولویت بندی شدند، واکسینه شده‌اند.

دادبود خاطرنشان کرد: پاکبانانی که سن بیشتری نسبت به همکاران خود دارند در اولویت مرحله نخست تزریق واکسن ضد کرونا قرار داشته‌اند.

وی افزود: پاکبانانی که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند باید تا پایان واکسینه شدن همه افراد جامعه علیه این بیماری همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

شهردار گرگان اظهار داشت: در روزها و هفته های آینده و با اختصاص واکسن کرونا، دیگر پاکبانان شهرداری گرگان و همچنین رانندگان حمل و نقل عمومی نیز واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام/ز

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پاکبانان شهرداری شهرداری گرگان تزریق واکسن واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید