Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@21:58:36 GMT

افشاگری رسانه آمریکایی از ثروت جان کری

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۰۲۹۰

افشاگری رسانه آمریکایی از ثروت جان کری

به گزارش روزنامه دیلی میل، جان کری پس از آنکه به عنوان نماینده ویژه دولت جدید آمریکا در امور تغییرات آب و هوایی منصوب شد، صدها هزار دلار سهامش را در شرکت های نفت و گاز فروخته است.

کری  به طور رسمی عنوان کرده که وی میلیون ها دلار حقوق، پرداختی ها به دلیل مشاوره دهی و نقد کردن سهام ها دریافت کرده است.

براساس اسناد منتشر شده، کری  ۷۷ ساله صدها هزار دلار سرمایه گذاری در شرکت های مرتبط با انرژی داشته که می توانست سیاست هایش به عنوان نماینده امور آب و هوایی دولت جدید آمریکا بر این شرکت ها تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دفتر امور اخلاقی وزارت خارجه آمریکا به جان کری هشدار داد که این سرمایه‌گذاری‌های وی خطر چشمگیر "تضاد منافع" به دنبال داشته و او موافقت کرد سهام‌هایش را بفروشد.

کری بین ۲۰۴ تا ۶۹۰ هزار دلار سهام در چند شرکت مرتبط با بخش انرژی داشت.

وی پیشتر سمت‌های بلندپایه ای را در شرکت ها ونهادهایی برعهده داشت که سیاستهای کنونی‌اش به عنوان نماینده آب و هوایی دولت بایدن می توانست بر این شرکت ها و نهادها تاثیر می گذاشت.

این اسناد افشا کرده اند که چگونه زمانیکه بایدن وارد کاخ سفید شد، جان کری یک درآمد پنج میلیون دلاری به عنوان حقوق از بانک آمریکا به دلیل نقشش به عنوان رئیس شورای مشاوره ای جهانی دریافت کرده است.

این نشان می دهد که جان کری در میان ثروتمندترین اعضای دولت بایدن محسوب می شود.

کری همچنین به عنوان حق امتیاز از دیگر بانک ها، دانشگاهها و شرکت های امور بهداشت و درمان نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار و خقوق های مختلف دیکری از جمله ۳۹ هزار دلار از دانشگاه "ییل" دریافت کرده است.

وی همچنین ۱۲۵ هزار دلار به دلیل حق مشاوره از شرکت "رایز فاند" دریافت کرده است.

311311

کد خبر 1510815

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جان کری دریافت کرده هزار دلار شرکت ها جان کری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۰۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل

ایتنا - شرکت اپل شدیدترین کاهش درآمد سه‌ماهه در یک سال را داشته، که بخش بزرگی از آن ناشی از افت فروش آیفون در چین بوده است.
این غول آمریکایی حوزه فناوری گزارش داد که درآمدش در سه‌ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۴ مبلغ ۹۰.۸ میلیارد دلار و سودش ۲۳.۶ میلیارد دلار بوده‌ است‌ــ که نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش داشت.

به‌رغم افت فروش، بهای سهام اپل روز پنجشنبه پس از اعلام طرح این شرکت برای بازخرید ۱۱۰ میلیارد دلار از سهامش و افزایش ۴ درصدی سود سه‌ماهه پرداختی‌اش به سرمایه‌گذاران بالا رفت.

لوکا مایستری، مدیر مالی ارشد اپل، گفت: «با توجه به اطمینان ما به آینده اپل و ارزشی که در سهاممان می‌بینیم، هیئت مدیره اجازه داده است ۱۱۰ میلیارد دلار دیگر از سهام را بازخرید کنیم.»

«ما همچنین سود سه‌ماهه‌ سهاممان را برای دوازدهمین سال متوالی افزایش می‌دهیم.»

افت ۱۰درصدی فروش سال به سال آیفون در این سه‌ماهه به کاهش درآمد اپل دامن زد، و در چین شاهد افتی ۸ درصدی بود، که شدیدترین کاهش فروش تلفن‌های هوشمند شاخص این شرکت پس از آغاز همه‌گیری کرونا بود. 

تیم کوک، رئیس اپل، چین را «رقابتی‌ترین بازار جهان» خواند اما گفت «چشم‌انداز خوبی» از این کشور در بلندمدت دارد.

این شرکت با رقابت شدید رقبای چینی مانند هواوی و نظارت دقیق نهادهای ناظر ضدانحصار در آمریکا و اروپا مواجه است.

اپل همچنین نسبت به رقبایی مانند گوگل و مایکروسافت در به‌کارگیری هوش مصنوعی کندتر بوده که ممکن است بر تصمیم خریداران تاثیر داشته تا فعلا دست نگه دارند و آیفون جدید نخرند. 

 

کوک روز پنجشنبه به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که این شرکت محصولات هوش مصنوعی را در دست ساخت دارد.

او گفت: «ما به قدرت تحول‌آفرین و نوید هوش مصنوعی باور داریم، و معتقدیم امتیازهایی داریم که ما را در این عصر جدید متمایز خواهد کرد. در هفته‌های آتی در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.»

در این بین، بخش تجاری خدمات اپل، از جمله آی‌کلاود، اپل تی‌وی‌ پلاس و اپل میوزیک در سال جاری رشدی ۱۴ درصدی داشته است.

مایستری گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم بخش تجاری خدماتمان با نرخی مشابه رشدی که برای نیمه اول سال مالی گزارش دادیم افزایش دورقمی داشته باشد. آیپد احتمالا رشدی دورقمی دارد.»

اپل آمار و ارقام عینک واقعیت افزوده ویژن پرو را فاش نکرد، در عوض داده‌های مرتبط با ویژن پرو را در فهرستی گنجاند که دستگاه‌هایی مانند اپل واچ و ایرپاد را شامل می‌شد.

کوک گفت: «در این سه‌ماهه، ما هیجان‌زده بودیم که اپل ویژن پرو را عرضه کردیم و امکان بالقوه‌ای را که رایانش فضایی ایجاد می‌کند به جهان نشان دادیم.»

دیگر خبرها

  • ویدیو/ از طرح دغدغه‌های کارگران تا دوری از باندهای قدرت و ثروت
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • افشاگری مدیر رسانه اسبق استقلال علیه مدیرعامل جدید! + فایل صوتی
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد