Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:41:31 GMT

۱۸۰ ساختمان آموزشی در روستاهای اردبیل دانش‌آموز ندارند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۲۲۵۳

۱۸۰ ساختمان آموزشی در روستاهای اردبیل دانش‌آموز ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ناصری عصر یکشنبه در مراسم سپاس از معلم در اردبیل اظهار کرد: با عقد تفاهم نامه با دستگاه‌های متولی به ویژه ثبت اسناد، بنیاد مسکن و وزارت کشور قرار است شناسایی و احصاء فضاهای آموزشی بلااستفاده در شهرها و روستاها انجام شود تا نسبت به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صحیح در این حوزه اقدامات به انجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در برخی از روستاها شاهد مهاجرت معکوس هستیم که این خود نشان می‌دهد در تعدادی از روستاها باید واحدهای آموزشی شناسایی و مورد مرمت و بهسازی قرار گرفته تا در اختیار مجموعه آموزش و پرورش برای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۸۰ ساختمان آموزشی در مناطق روستایی بلااستفاده بوده که با اعمال تغییراتی در آنها سعی می‌کنیم تعیین تکلیف این واحدها را انجام دهیم.

ناصری از مستندسازی و صدور سند مالکیت برای تمامی واحدهای آموزشی خبر داد و افزود: در گام اول شناسایی و در مرحله بعد تثبیت مالکیت و نگهداشت ساختمان‌های آموزشی مورد تاکید و توجه جدی است و در مرحله بعد در صورت نبود دانش‌آموز در روستاها امکان واگذاری آنها به صورت استیجاری وجود دارد تا از این محل به توسعه و تجهیز سایر واحدهای آموزشی بپردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد مسیر این اقدامات به فروش واحدی منجر شود، قطعاً با اخذ مجوزهای قانونی و برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه املاک و تغییر کاربری انجام می‌شود، تبدیل به احسن شده و اصلاح پروانه صادر شده از کمیسیون ماده پنج به انجام می‌رسد.

این مسئول اضافه کرد: ظرفیت خوبی در قانون برای مستندسازی املاک آموزش و پرورش به وجود آمده تا بدون نیاز به اعتبار برای تثبیت، تهیه نقشه و صدور سند ما بتوانیم مراحل فروش را نیز انجام دهیم.

ناصری با گرامیداشت هفته معلم به معلمان پرتلاش استان در ساحت تدریس و تحصیل بیان کرد: ما در حال حاضر در استان اردبیل ۱۹ هزار معلم داریم که تلاشمان بر این است تا مشکلات و دغدغه‌های آنها را به نوعی برطرف کنیم.

وی ادامه داد: از لحاظ نیروی انسانی جایگاه استان اردبیل در کشور ششم است و با تاکید وزارت آموزش و پرورش با تعیین تکلیف تمام نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی استخدام در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون سراسری برگزار شده انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به هیچ وجه آموزش و پرورش خارج از این دو شرایط مشخص شده جذب نیرو نخواهد داشت و قطعاً سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا دغدغه‌ها و چالش‌های نیروی انسانی را برطرف کنیم.

ناصری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در سال‌های اخیر با تلاش و تدبیر دولت بسیاری از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش رفع شده که نمونه آن تکمیل تمام واحدهای آموزشی نیمه‌تمام بوده که در سال‌های اخیر با تأمین اعتبار دولتی و خیرین بخش عظیمی از این پروژه‌ها به سرانجام رسیده است.

وی از تکمیل و افتتاح ۲۳ سالن ورزشی، ۴۶ نمازخانه و ۵۴ مدرسه نیمه‌تمام در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: تنها مدرسه حیات طیبه به عنوان پروژه عظیم آموزشی در دست تکمیل است که تا یک ماه آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

ناصری به افتتاح ۵۴ پروژه خیرین در استان اشاره کرد و افزود: ما از ظرفیت به وجود آمده از محل عوارض شهرداری در جهت توسعه و تقویت واحدهای آموزشی نیازمند به تعمیر و تجهیز استفاده کردیم تا بخش عظیمی از مشکلات و دغدغه‌ها رفع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین در مراسم تجلیل و سپاس از معلمان خیر در شهر اردبیل به مناسبت هفته معلم خاطر نشان کرد: معلمان گران سنگ ما با ورود به عرصه ایثارگرانه ساخت مدرسه تلاش و مجاهدتی فراگیر انجام دادند به طوری که در این حوزه با همراهی خوب خیرین در سطح استان کار احداث و تکمیل واحدهای آموزشی با اولویت در حال انجام است.

کد خبر 5203144

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته معلم آموزش و پرورش آموزش و پرورش اردبیل احمد ناصری اردبیل فضای آموزشی ویروس کرونا شب قدر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان اردبیل عکس استانها شب های قدر انتخابات 1400 واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا واحدهای آموزشی آموزش و پرورش استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس

 به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی، نهاد امور تربیتی وجود داشت و بعد از انقلاب اسلامی به ابتکار شهیدان رجایی و باهنر این نهاد شکل گرفت، اظهار کرد: معاونت پرورشی سال ۱۳۶۳ در وزارت آموزش و پرورش ایجاد، اما در سال ۱۳۸۰ حذف شد آن هم با این منطق که معلمان در کلاس درس به جز فعالیت آموزشی باید فعالیت پرورشی و تربیتی داشته باشند.
 

 وی افزود: انتظار اقدامات تربیتی از تمام اجزای آموزش و پرورش، صحیح است، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که فعالیت‌های پرورشی و تربیتی تعطیل شود، سال ۱۳۸۵ قانون احیای معاونت پرورشی در مجلس به تصویب رسید و تا به امروز با گذشت ۱۸ سال، رهبر انقلاب به عدم رضایت از معاونت پرورشی اشاره دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: از معاونت پرورشی در حوزه مسائل تربیتی این انتظار وجود دارد که فرایند رشد دانش‌آموز را تسهیل کرده و سرعت دهد، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید دارد که دانش‌آموز باید در تمام ساحت‌های تربیتی رشد کند.

فوق‌برنامه‌ها را تعطیل و فعالیت تربیتی جایگزین کنید
پورثانی با اشاره به اینکه اگر مسائل تربیتی حل شود مشکلات آموزشی دانش‌آموزان مرتفع خواهد شد، مطرح کرد: بنده زمانی که مدیر مدرسه بودم، دانش‌آموزان معدل پایین داشتند و مدرسه برای حل این موضوع کلاس فوق برنامه برگزار می‌کرد، اما بنده برای حل مسائل آموزشی، اقدامات تربیتی طراحی کردم، دانش‌آموزان را به اردو بردیم، کلاس ریاضی فوق برنامه را تعطیل و به جای آن فعالیت‌های تربیتی برگزار کردیم و در نهایت معدل مدرسه ۴ نمره افزایش یافت. وقتی دانش‌آموز از حضور در مدرسه حس خوشایند داشته باشد و برای رسیدن زنگ آخر لحظه شماری نکند، قطعاً به آموزش علاقه مند می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزی دختر از شهر میناب استان هرمزگان در این جشنواره رتبه نخست را کسب کرد، او توانسته بود بدون هیچ کلاسی استعداد شعر را در خود شناسایی کرده و رشد دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره اقدامات این معاونت در راستای تبیین دلایل شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل برای دانش‌آموزان عنوان کرد: کنشگری دانش‌آموزان، یکی از نکات مهم در فعالیت‌های پرورشی است و دانش‌آموز را عنصر فعال و موثر می‌دانیم، ۵۰ هزار گروه جهاد تبین دانش‌آموزی داریم و دانش‌آموزان در گروه‌های ۵ نفری و ۷ نفری، اثر تولید می‌کنند. دانش‌آموزان دختر کتاب بی پرده با حجاب و دانش‌آموزان پسران کتاب یک ون شبهه را مطالعه کرده و تولید اثر می‌کنند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ هزار عنصر فعال در قالب بزرگترین رویداد جهاد تبیین را داریم و معتقدیم فضای دانش‌آموزی نباید به فضای تخصصی تبدیل شود، سرودی دارای اهمیت است که در کلاس درس، از محتوای کتاب درسی و توسط معلم و دانش‌آموزان کلاس، تهیه شود.

 پورثانی درباره اقدامات معلم بلاگر‌ها عنوان کرد: دانش‌آموز وسیله نیست بلکه ما وسیله‌ای برای رشد دانش‌آموزان هستیم. معلم بلاگری که برای جمع کردن فالوئر در فضای مجازی، دانش‌آموز را وسیله می‌کند از تربیت هیچ چیزی دریافت نکرده و رسالت اصلی معلم و تربیت را فراموش کرده است.

وی ادامه داد: در بحث فعالیت معلم بلاگر‌ها باید در در دو حوزه فعالیت کنیم. نخست؛ حوزه سلبی که وزارت آموزش و پرورش با چند نفر از افراد معلم نما به واسطه حکم هیئت رسیدگی به تخلفات اداری، برخورد کرده است و این افراد از سیستم حذف شده‌اند. برخورد با معلم بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی بوده است و با هر معلمی که شأن معلم یا همان رسالت انبیا را فراموش کند و از دانش‌آموز به عنوان وسیله استفاده کند، برخورد خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: حوزه دوم؛ اقدامات ایجابی یا فرهنگی است، باید دانش آموزان را نسبت به نقش خود در فضای مجازی آگاه کنیم و در حوزه هوش مصنوعی و سواد رسانه‌ای اطلاعات آن‌ها را افزایش دهیم تا خودشان اجازه ندهند که دستمایه این افراد شوند.

وی درباره نحوه گزینش معلمان مناسب و اینکه در برخی موارد شاهد تنبیه بدنی دانش‌آموزان به دلیل ورود معلمان نامناسب به آموزش و پرورش هستیم، گفت: ورود به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد، اما در مقطعی از زمان این دانشگاه تضعیف شد همچنین ۳۰۰ هزار نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی و افراد حق التدریس با مصوبه مجلس بدون گذراندن یک روز آموزش وارد مدارس شدند. هم اکنون در گزینش جدید، کانون‌های ارزیابی مستقر هستند که افراد را به طور دقیق بررسی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان