Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:30:30 GMT

فعال سازی معادن در مناطق محروم اولویت اصلی باشد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۲۲۸۱

فعال سازی معادن در مناطق محروم اولویت اصلی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی عصر یکشنبه در نشست شورای معادن استان که به منظور بررسی مشکلات مربوط به فعالیت های معدنی برگزار شد، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای پشتیبانی و مانع زدایی، اظهار داشت: اولویت اصلی شورای معادن استان، فعال سازی معادن به صورت منطقه ای به‌ویژه در مناطق محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ورود تکنولوژی و توسعه به هر منطقه به‌عنوان یک فرآیند گریزناپذیر، ممکن است آسیب هایی را به اکوسیستم وارد کند و منافع مردم هر منطقه را نیز مورد تهدید قرار دهد اما باید بتوان تعادل لازم را در اجرای طرح ها و بهره برداری از منابع زیرزمینی برقرار کرد.

همتی گفت: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال و رفع محرومیت نیز یک اولویت است، باید اقدامات جایگزین به منظور جبران آسیب های وارده به اکوسیستم توسط بهره برداران انجام شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه معادن، سرمایه ساکنان هر منطقه نیز محسوب می شود، تصریح کرد: واگذاری معادن در استان باید برای مردم مناطق منشأ خیر باشد؛ از این رو باید تمامی مجوزها مشروط به انجام خدمات مانند تأمین آب، راه، ایجاد اشتغال و … برای اهالی آن منطقه باشد.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در نشست امروز شورای عالی معادن که با حضور احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورای معادن استان برگزار شد، گفت: فعال سازی معادن منطقه کوهشاه احمدی با حضور نمایندگان اهالی منطقه کوهشاه و یکی از سرمایه گذاران به صورت تفصیلی مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد دغدغه مردم در حوزه منابع طبیعی، اجرای طرح های آبخیرداری و تامین آب مورد نیاز دامداران توسط بهره بردار این معدن مورد توجه قرار بگیرد.

همتی عنوان کرد: در خصوص فعالیت معدن بستانو نیز به نفع مردم تصمیماتی اتخاذ شد و به بهره بردار معدن روستای تهلو نیز فرصت داده شد طی مهلت تعیین شده نسبت به رفع مشکلات اقدام کند.

کد خبر 5203148

منبع: مهر

کلیدواژه: فریدون همتی استانداری هرمزگان معدن ویروس کرونا شب قدر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان اردبیل عکس استانها شب های قدر انتخابات 1400 واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور

آفتاب‌‌نیوز :

 «نون مصرفی دوسال خانواده هشت نفره‌ام را سیل برد» این‌ها حرف‌های دردناک محمد ریگی کشاورز منطقه سیستان و بلوچستان است.

به گفته وی ۲۵ کیسه ۱۰۰ کیلویی گندمش را سیل برده است.

رئیس مرکز خشکسالی احد وظیفه امروز هشدار داد هر لحظه امکان سیل خطرناک در مناطق جنوبی خوزستان، فارس، بوشهر و هرمزگان وجود دارد و کشاورزان مراقب گندم‌هایشان باشند تا سیل نبرد.

بارش‌های امسال در مناطق جنوبی کشور سیل‌های ویرانگری ایجاد کرد سیل‌ها حتی در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس که باران برای آن‌ها رویا بود نیز شکل گرفت.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که گندمکاران قبل از ورود کمباین به مزرعه، پیش بینی‌ها و هشدار‌های هواشناسی را ببینند، باران برداشت را سخت می‌کند و سیل ایجاد می‌کند.

سیل‌های اخیر در منطقه جنوب کشور ۱۱۶۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

با این میزان پول می‌توان کل گندم کشاورزان استان سیستان و بلوچستان معادل ۶۷ هزار تن را با قیمت کیلویی ۱۷۵۰۰ تومان خرید تضمینی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت