Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام بخشی پور گفت: حدود ۴۰ سال است که قنات پرویزآباد شهرستان زیرکوه به دلیل خشکسالی تعطیل شده است اما متاسفانه آب منطقه ای استان هنوز کاری برای احیای این قنات نکرده است و مجوزهای لازم را برای احیا به اوقاف نمی دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» صبح امروز (12 اردیبهشت) در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس اظهار داشت: امسال توانستیم ۶۵۰ میلیون تومان جهت بستن سد از آب منطقه ای در یکی از زمین های موقوفه استان دریافت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ادارات و سازمان و نهادهای استان اراضی اوقاف بسیاری را در اختیار دارند، افزود: در استان خراسان جنوبی هیچ کدام از این ادارات حق و حقوق وقف را پرداخت نکرده اند لذا ما نمی توانیم نیات واقف را اجرایی کنیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از این ادارات و نهادها در زمینه پرداخت حق و حقوق وقف مقاومت می کنند به طور مثال ۱۶۸ مدرسه در اراضی وقفی ساخته شده اند اما تاکنون حق و حقوق موقوفات را پرداخت نکرده اند.

 

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به برگزاری جشنواره وقف و رسانه گفت: رسانه های استان خراسان جنوبی در جهت شرکت در این جشنواره به دنبال احقاق حق و حقوق موقوفات استان از دستگاه های اجرایی هستند و اوقاف استان مطالبات بسیاری از ادارات دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات استان به نیازمندان کمک شده است، ادامه داد: این کمک ها در قالب تهیه بسته های غذایی، غذای گرم، گوشت قرمز و خرید تجهیزات پزشکی و تولید و توزیع ماسک بوده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: اگر موقوفات استان خراسان جنوبی به روز رسانی شوند قطعا بیشتر از این می توانیم به نیازمندان استان کمک کنیم و به حل مشکلات درمان و اشتغال و تحصیل نیازمندان بپردازیم.

 

حجت الاسلام بخشی پور به لزوم پرداخت حق و حقوق موقوفات توسط ادارات و نهادها اشاره کرد و گفت: در این راستا حق شرعی از گردن ادارات و دولت برداشته می شود و موقوفه به نیت خود می رسد.

 

مدرسه شهید فهمیده بیرجند نیازمند کمک خیرین جهت تربیت حافظان قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به مدرسه قدیمی شهید فهمیده بیرجند عنوان کرد: این مدرسه حدود سه هزار متر است و بافت بسیار قدیمی دارد و حدود ۱۰ سال است که رها شده است و با ۸۰۰ میلیون تومان می توانیم این مدرسه را جهت تربیت حافظان قرآن کریم ترمیم و بازسازی کنیم.

 

وی در ادامه گفت: با راه اندازی این مدرسه می توانیم حوزه های علمیه استان را تقویت کنیم و بسیاری از ادارات استان به دنبال این مدرسه هستند اما به دلیل نیت این موقوفه تصمیم گرفتیم تا در زمینه تقویت اعتقادات دینی از این موقوفه استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام بخشی پور ادامه داد: این مدرسه فضای بسیار عالی برای تربیت حافظان قرآن کریم دارد و برای اجرایی کردن این موضوع نیاز به کمک خیرین و مسئولان داریم.

 

عدم همکاری آب منطقه ای خراسان جنوبی برای احیای قنات پرویزآباد زیرکوه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص قنات پرویزآباد شهرستان زیرکوه گفت: حدود ۴۰ سال می گذرد که این قنات به دلیل خشکسالی تعطیل شده است و نیت آن جهت کمک و خرید به بحت ترویج کتاب و کتابخوانی به ثبت رسیده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: با راه اندازی این قنات نوار مرزی استان امن تر می شود و شاهد رونق اشتغال در این منطقه خواهیم بود و به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان بسیار کمک می کند.

 

حجت الاسلام بخشی پور گلایه داشت: متاسفانه سازمان آب منطقه ای استان هنوز کاری برای احیای این قنات اجرا نکرده است و مجوزهای لازم را به اوقاف نمی دهد تا این قنات احیا شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان به بحث امین و امنا اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۲ امین و امنا در استان جذب شده است و بر موقوفات استان نظارت دارند اما هنوز نیروی کمی در استان داریم.

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی حفظ قرآن موقوفات مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی موقوفات استان آب منطقه ای برای احیای حق و حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت

فرماندار صحنه، گفت: مقرر شده سد قشلاق در شهرستان صحنه استان کرمانشاه که در ۱۵ سال گذشته بلاتکلیف و بدون استفاده باقی مانده، تا ۳۱ اردیبهشت ماه تعیین تکلیف شود. - اخبار استانها -

غلامرضا شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: سد قشلاق در واقع یک مگاپروژه عمرانی در استان است که کار ساخت آن از سال 88 توسط آب منطقه‌ای آغاز شده است و می‌توانست برای رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی مؤثر باشد، اما به دلیل برخی مشکلات به یک معضل تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: چند روستا در مخزن این سد قرار گرفته‌اند و آب منطقه‌ای نسبت به تملک اراضی و املاک این روستاها اقدام کرد از 330 هکتار حدود 80 هکتار تملک شد و نام دولت سند خورد.

شهبازی گفت: در سال 94 اداره کل اوقاف و امور خیریه طی نامه‌ای از آب منطقه‌ای خواست که هزینه‌ای بابت اراضی و املاک این روستاها به مردم پرداخت نشود زیرا این املاک از املاک اوقاف و وقف خاص هستند.

فرماندار شهرستان صحنه با بیان اینکه همین موضوع دوگانگی برای آب منطقه ای ایجاد کرد افزود: با وجود اینکه این پروژه عمرانی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید آبگیری می‌شد اما متاسفانه به واسطه مشکل اوقاف این اتفاق نیفتاده و با وجود پیگیری چند استاندار نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی بیان کرد: در نهایت پیشنهاداتی ارائه شده که باید کارشناسی شود و تا 31 اردیبهشت ماه فرصت داده شده که به موضوع رسیدگی و مشکلات مردم رفع شود.

شهبازی گفت: جانمایی روستاها توسط بنیاد مسکن انجام شده و تعدادی از خانواده‌ها نیز براساس اولویت‌بندی مستقر شده تا ساخت و ساز را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • بارش شدید تگرگ در درح سربیشه خراسان جنوبی
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی در بشرویه خراسان جنوبی
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات