Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:51:33 GMT

شورای نظامی چاد دولت انتقالی معرفی کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۳۶۱۵

شورای نظامی چاد دولت انتقالی معرفی کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در کابینه جدید چاد، شریف محمد زین به عنوان وزیر امور خارجه، شیخ ابن عمر وزیر آشتی ملی و محمد احمر الحبو وزیر دادگستری معرفی شده اند.

این در حالی است که شورای نظامی انتقالی چاد روز یکشنبه مقررات منع آمد و شد را که ماه گذشته در پی قتل ادریس دیی اعلام شد بود، لغو کرد.

ارتش چاد در پی قتل ادریس دبی رییس جمهوری از تشکیل شورای نظامی انتقالی به ریاست پسرش محمد ادریس دبی خبر داد و اعلام کرد که انتقال قدرت ظرف ۱۸ ماه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه ارتش، شورای مزبور بر ایجاد یک سری نهادهای دمکراتیک نظارت خواهد کرد که برگزاری انتخابات شفاف و آزاد را تا پایان دوره انتقالی بر عهده خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، «ادریس دبی» رییس جمهوری چاد که بیش از ۳۰ سال قدرت در این کشور را در دست داشت، دوشنبه هفته گذشته و در حالی که تنها یک هفته از پیروزی دوباره‌اش در انتخابات می‌گذشت، کشته شد؛ او که پیش‌تر در جریان درگیری‌های جاری در کشورش با شورشیان زخمی شده بود، در پی شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

از زمان اعلام مرگ او با وجود حضور نظامیان در خیابان های پایتخت ، گزارش های متعدد  خبرگزاری های خارجی از بروز ناآرامی در انجامنا گزارش می دهند.

برچسب‌ها دادگستری قاره آفریقا چاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری قاره آفریقا چاد دادگستری قاره آفریقا چاد اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان همچنین گفت: این شورا باید زنده، فعال، حساس، پرتحرک و پرتلاش باشد و دایم مسائل اساسی فرهنگی را دنبال کند.

امام جمعه سمنان گفت: بازبینی ویژه‌ای برای برنامه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته در آسیب شناسی، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت باید انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد اتباع در سمنان تاکید کرد که براین اساس باید برنامه ریزی در مباحث فرهنگی مرتبط با این موضوع انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سمنان از لحاظ خروجی مباحث و مصوبات نسبت به گذشته رشد خوبی داشته اما برای رسیدن به جایگاه واقعی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست با تشکر از حضور مردم در استقبال از آیت‌الله رئیسی، گفت: دور دوم سفر رییس جمهور به این استان به واسطه پیگیری‌ها، تخصیص و هزینه‌کرد مطلوب مصوبات و اعتبارات در دور نخست سفر، با رشد مطلوب همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • پایان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر
  • پایان کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر
  • کشتی فرنگی جام تختی| معرفی نفرات برتر در اهواز
  • ترکیب تیم مسعود شجاعی با یک بازیکن ناشناخته
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب