Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:34:18 GMT

تأیید صلاحیت ۸۷ درصد نامزدهای انتخابات شوراها در سمنان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۴۳۳۲

تأیید صلاحیت ۸۷ درصد نامزدهای انتخابات شوراها در سمنان

اردشیر مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرمسار، با اشاره به اینکه مأموریت هیأت نظارت‌ بر انتخابات استان و هیأت نظارت‌های کشور به پایان رسیده است، اظهار کرد: خروجی زحمات هیأت‌های اجرایی و هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها به اطلاع کاندیداها رسیده و دلایل رد صلاحیت‌ها نیز اعلام و به شخص کاندیدای رد صلاحیت شده به‌صورت مستقیم از طریق فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در استان سمنان، ۶۲۵ نفر کاندیدای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بودند که از این تعداد، ۳۵ نفر انصراف دادند.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان سمنان عنوان کرد: تعداد رد صلاحیت شده‌ها در هیأت‌های اجرایی به ریاست فرمانداران، ۲۲ نفر بوده است وبعضی از داوطلبان در فرمانداری‌ها و در هیأت‌های اجرایی شهرستانی رد صلاحیت شده‌اند و این امر به آن‌ها ابلاغ شده است.

مطهری بیان کرد: برخی از کاندیداهای انصرافی نیز وقتی دیدند شرایطشان مساعد نیست، خودشان اقدام به انصراف کرده‌اند.

وی گفت: ۵۶۸ نفر در هیأت‌های اجرایی استان و ۴۹۲ نفر در هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها در استان سمنان تأیید صلاحیت شده‌اند.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان سمنان گفت: حدود ۶۰ نفر در هیأت‌های نظارت استان رد صلاحیت شده‌اند که بر این اساس، جمع رد صلاحیت‌شدگان هیأت‌های اجرایی و نظارت، ۸۲ نفر است.

مطهری افزود: در مجموع، ۸۷ درصد کاندیداهای این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان تأیید صلاحیت شده‌اند که آمار خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که برخی از رد صلاحیت‌شدگان اعتراض کنند؛ بنابراین احتمال اضافه شدن به آمار تأیید صلاحیت‌ها وجود دارد.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان سمنان گفت: ۱۳ درصد از کاندیداها در استان سمنان رد صلاحیت شده‌اند که چهار درصد از این میزان در هیأت‌های اجرایی شهرستانی به ریاست فرماندار بوده است.

به گزارش فارس، هیأت‌های نظارت شهرستان متشکل از پنج نفر از معتمدان محل هستند که توسط نماینده مجلس هر شهرستان به فرمانداری معرفی می‌شوند.

هیأت عالی نظارت استان هم متشکل از سه نماینده مجلس (عباس گللرو، علی‌اصغر خانی و اردشیر مطهری) است که ریاست آن را نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی بر عهده دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان سمنان صلاحیت انتخابات اردشیر مطهری هیأت های اجرایی بر انتخابات استان هیأت عالی نظارت استان سمنان صلاحیت شده اند هیأت های نظارت رد صلاحیت شده تأیید صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای مورد حمایت شریان در خوزستان معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی به نام «شریان» نامزدهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز را معرفی کرد.

بر این اساس، محمد جواد سعدون زاده و صادق کمایی از حوزه انتخابیه آبادان و امیرحسین نظری از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به عنوان نامزدهای مورد حمایت جریان شریان در خوزستان معرفی شدند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند با مشارکت ۲۵ میلیون نفر از مردم کشورمان برگزار شد؛ البته این انتخابات در برخی حوزه‌ها به مرحله دوم کشیده شد.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

کد خبر 6084419

دیگر خبرها

  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • شروع تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در خوزستان
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان زنجان
  • آغاز تبلیغ نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • نامزدهای مورد حمایت شریان در خوزستان معرفی شدند
  • حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در میانه و شبستر