Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو فراکسیون دیپلماسی مجلس شورای اسلامی گفت: تقابل دیپلماسی و میدان یک مسئله انحرافی است که همواره در بحبوحه زمان انتخابات تلاش دارد در بستر قدرت بماند و با ایجاد دوگانه‌های کاذب سعی می‌کند تا افکار عمومی را دچار خطا کند. - اخبار استانها -

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرد، در رابطه با انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه، اظهار داشت: این فایل حاوی چند مسئله مهم است، اول اینکه اگر این اسناد محرمانه بوده چرایی دسترسی افرادی برای بازنشر آن بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عضو فراکسیون دیپلماسی مجلس شورای اسلامی افزود: سال‌های متمادی است که مقام معظم رهبری در رابطه با نفوذ در دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف به کرّات صحبت کرده است و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که در مرکز ملی استراتژیک ریاست جمهوری شبکه‌ای از نفوذ وجود داشته باشد به گونه‌ای که به راحتی اسنادی فاش شود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان با اشاره به مسئله دوم، گفت: آنچه در این فایل‌های صوتی در خصوص بحث تقابل دیپلماسی و میدان مطرح شد اساسا یک مسئله انحرافی است که همواره در بحبوحه زمان انتخابات تلاش دارد در بستر قدرت بماند و با ایجاد دوگانه‌های کاذب سعی می‌کند تا افکار عمومی را دچار خطا کند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با دوگانهِ مذاکره یا جنگ و یا دوگانه هسته‌ای و معیشت تلاش کردند تا افکار عمومی را به سمت دلخواه هدایت کنند و متاسفانه با دروغ‌پردازی‌های مکرر صحنه‌ سیاسی-اجتماعی جامعه را به نفع آنچه که جریان لیبرال غربگرا دنبال می‌کند هدایت کردند.

راستینه تصریح کرد: امروز هم به نظر می‌رسد افشای این فایل صوتی یک کار سازماندهی شده برای ایجاد دوگانه سازی‌های دروغ و کاذب در جامعه و برای تقابل گفتمان مقاومت در برابر دیپلماسی است.

 عضو فراکسیون دیپلماسی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همه می‌دانند زمانی دیپلمات‌ها بر سر میز مذاکره موفق خواهند بود که مولفه‌های قدرت کشور به تمام معنا از آن‌ها پشتیبانی و حمایت کند و مردم خوب می‌دانند حضور شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان سرمدار دفاع از منافع ملت و مقابله با تروریسم چه مولفه قدرتی را برای جمهوری اسلامی ایران رقم زد.

تلاش مذبوحانه برای دوگانه سازی‌های دروغین و سرپوش بر ناکارآمدی 8 ساله

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: میدان مبارزه با تروریسم و پیروزی بر داعش تکفیری، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک عنصر اثرگذار در دنیا و به ویژه در آسیای جنوب غربی به جهان معرفی کرد و سطح نقش آفرینی جمهوری اسلامی را از مرزهای جغرافیایی فراتر بُرد.

وی ادامه داد: آنچه در فایل صوتی وزیر امور خارجه منتشر شده یک تلاش مذبوحانه برای دوگانه سازی‌های دروغین و سرپوشی بر ناکارآمدی دولت در طول 8 سال گذشته بوده است‌.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان گفت: برجام صرفا به دلیل رفع کلیه تحریم‌ها به امضا رسید اما امروز که سال‌های متمادی از امضای آن گذشته نه تنها تحریم‌ها رفع نشد بلکه با خروج ترامپ از برجام، تحریم‌های جدیدی به تحریم‌های گذشته افزوده شد.

وی ادامه داد: برجام نه تنها نتوانست خواسته‌های دولت در بحث عبور از تحریم‌ها را محقق کند بلکه موجب هدفمندتر و پیچیده تر شدن نظام تحریم‌ها شد و اما امروز با تمام این تفاسیر به دنبال برجامی در ذیل همین برجام هستند.

 راستینه با اشاره به درهم تنیدگی تحریم‌ها، عنوان داشت: تقسیم تحریم‌ها به سازگار و ناسازگار یک فریب جدی آمریکایی برای توقف حرکت جدید جمهوری اسلامی در زمینه تحقق خواسته‌های هسته‌ای است، فایل صوتی وزیر امور خارجه برای انحراف افکار عمومی، به فراموشی سپردن حافظه تاریخی ملت و آماده کردن بستر برای امضای قرارداد دیگری برای محدودسازی هسته‌ای کشور بدون برداشتن کلیه تحریم‌ها است.

 عضو فراکسیون دیپلماسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تقابل دوگانه مذاکره و میدان، بیان داشت: این طرح یک بازی شکست خورده‌ای است که در دوره‌های مختلف، جریان غربگرا در کشور تلاش کرده تا از این موضوع استفاده کند و افکار عمومی را به این واسطه منحرف سازد و یقینا این بار وزیر امور خارجه خطای راهبردی مرتکب شد.

 تلاش دولت بر جایگزین‌سازی ناکارآمدی با بزرگ کردن نقش تحریم‌ها در اقتصاد کشور 

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان تصریح کرد: علاوه بر اینکه این فایل مذاکراتی تهدیدات جدی در افشای برخی از مسائل را در عرصه بین‌المللی رقم زده، نشان دهنده یک حرکت از پیش شکست خورده در دوگانه سازی جامعه است‌.

وی افزود: ملت ایران فهمیدند که دولت با شرطی سازی اقتصاد، حواله دادن مشکلات به بیرون، بزرگ کردن نقش تحریم‌ها در اقتصاد کشور و عدم تمرکز بر توانمندی‌های داخلی تلاش دارد تا بر ناکارآمدی خود در حل مشکلات یک جایگزین پیدا کند‌.

راستینه با اشاره به سیاست‌های اقتصادی غلط دولت، خاطرنشان کرد: اینها سیاست‌هایی بوده که ارزش پول ملی را کاهش و تورم افسار گسیخته را بر کشور تحمیل کرده است از طرفی دیگر در طول 10 ماه گذشته مقاومت‌های جدی در برابر مصوبات مجلس از خود نشان داده و این بیانگر این است که اراده‌ای برای تحرک بخشی به اقتصاد کشور ندارد.

واکنش‌های شاعرانه به انتشار مصاحبه ظریف/ «میدان» نبود، گرگ سر سازشی نداشتکواکبیان: دیپلماسی و میدان مکمل همدیگر هستند/ ایزدی: انتشار فایل صوتی ظریف به سیاست خارجی ضربه زدعضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ظرفیت "میدان" همیشه در اختیار "دیپلماسی" بوده است / اظها‌رات ظریف اشتباه استراتژیک ‌بود

 عضو فراکسیون دیپلماسی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: چنین سیاست‌های عملیات روانی در قبل از انتخابات قابل پذیرش نیست مزید بر اینکه طرح مذاکره در برابر میدان آن هم فرمانده رشید حاج قاسم سلیمانی که یک مولفه بزرگ قدرت برای نظام است حرکتی مذبوحانه و غیرقابل پذیرش است.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر امور خارجه افکار عمومی جمهوری اسلامی دوگانه سازی فایل صوتی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جامعه اسلامی مهندسین درخصوص فهرست منتخب برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیانیه ای را صادر کرد.

آنگونه که فارس روایت کرده، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند.

جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901277

دیگر خبرها

  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • اسلامی: تمام مولفه‌های انتخابات دور دوم با دقت انجام می‌شود
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده