Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:25:22 GMT

۲ هزار و ۷۰۰ سالمند گنبدکاووس واکسن کرونا دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۵۲۱۵

۲ هزار و ۷۰۰ سالمند گنبدکاووس واکسن کرونا دریافت می‌کنند

عبدالرحیم پالیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تاکنون ۴۰۰ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال گنبدکاووس واکسن کرونا دریافت کردند و طی چند روز آینده، واکسن به افراد باقی مانده نیز تزریق می‌شود.

وی بابیان اینکه حدود ۶۰۰ نفر از سالمندان گنبدکاووس پرونده الکترونیک سلامت ندارند، افزود: برای این عده با اطلاع رسانی عمومی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، پرونده سلامت تشکیل و آنها نیز واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس اضافه کرد: تاکنون هیچ یک از سالمندان دریافت کننده واکسن به جز عوارض جزیی مانند تب و بی‌حالی که در بحث تزریق واکسن طبیعی است، مشکل حادی نداشتند.

پالیده ادامه داد: از هفته آینده جمعیت بالای ۷۵ سال گنبدکاووس و بعد از آن به ترتیب با روند پنج سال کاهش، جمعیت بالای ۷۰ و ۶۵ سال در شهرستان واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

وی گفت: تاکنون به چهار هزار نفر از جمعیت گنبدکاووس شامل کادر درمان، بیماران خاص (پیوند کلیه، دیالیزی، سرطانی، ام اس، تالاسمی و هموفیلی)، جانبازان بالای ۷۰ و ۵۰ درصد و شیمیایی، کارکنان مطب پزشکان و مراکز بهداشتی درمانی و بخشی از جمعیت بالای ۸۰ سال واکسن کرونا تزریق شده است.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس همچنین تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز بیمارستانی این شهرستان را ۱۲۷ نفر اعلام کرد و افزود: ۵۰ درصد از این افراد ساکن گنبد و بقیه از شهرستان‌های اطراف هستند.

پالیده بیان داشت: با توجه به نارنجی بودن وضعیت فعلی گنبدکاووس از لحاظ شیوع کرونا، لازم است مردم شهرستان همچنان رعایت شیوه‌نامه بهداشتی مانند استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را به طور جدی رعایت کنند.

مطابق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، هم اکنون شهرهای گرگان، مینودشت و گالیکش در وضعیت قرمز، بندرگز، کردکوی، علی‌آبادکتول، گنبدکاووس، آزادشهر و کلاله در وضعیت نارنجی و مراوه‌تپه، آق‌قلا، گمیشان، رامیان و بندرترکمن در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

شهرستان گنبدکاووس ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا گلستان واکسن کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا گلستان گنبدکاووس ویروس کرونا گلستان واکسن کرونا بهداشت و سلامت اخبار کنکور واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان

به گزارش خبرگزارش صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، مجید فتاح زاده، با اعلام این خبر گفت: برابر با دریافت گزارش مفقودی جوان ۲۶ ساله در مسیر شابیل_ پناهگاه از طریق سامانه ۱۱۲، نجاتگران هلال احمر بلافاصله به منطقه اعزام شدند.
این مسئول اضافه کرد: یک تیم کوهستان متشکل از ۵ نفر نجاتگر پس از سه ساعت تلاش و جست و جو موفق به دسترسی به فرد مفقودی شدند.
فتاح زاده ادامه داد: نجاتگران پس از دسترسی به فرد مفقود شده وی را تا محل امن (پناهگاه) همراهی کردند.
سرپرست معاونت امداد و نجات استان اردبیل با اشاره به اینکه نجاتگران جمعیت هلال احمر همواره آماده عملیات هستند گفت: سامانه پاسخگویی به حوادث ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش حادثه از هموطنان گرامی می‌باشد.

دیگر خبرها

  • ۵۰ گنبدی به منطقه عملیاتی یادمان بازی دراز اعزام می شوند
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • توضیحی برای وضعیت افتضاح بارسا پیدا نمی‌کنم
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان