Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@23:44:38 GMT

خارپاشنه یقه احسان حدادی را در آمریکا گرفت!

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۵۳۲۷

خارپاشنه یقه احسان حدادی را در آمریکا گرفت!

المپیک توکیو قرار است پس از یک سال تعویق به دلیل شیوع ویروس کرونا در تاریخ اول مرداد ۱۴۰۰ برگزار شود، یعنی ورزشکاران رشته‌های مختلف که موفق به کسب ورودی این بازی‌ها شده‌اند، حدود ۸۰ روز زمان دارند تا آماده حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان شوند. در این میان مسئولان برای برخی رشته‌ها و ورزشکاران شانس مدال قائل شده‌اند و امیدوارند که با حمایت از آنها، سهم ایران را در سبد مدالی المپیک بالاتر ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک آسیا و دارند مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن هم یکی از کسانی است که مسئولان به کسب مدال او امیدوار هستند و در این راستا شرایط مد نظرش را مهیا کرده‌اند تا در آرامش و به‌دور از دغدغه، تمرینات خود را دنبال کند و پس از گذشت دو المپیک دوباره دوومیدانی ایران را صاحب مدال کند. 

 اما به تازگی اخباری در مورد آماده نبودن این ورزشکار مطرح شده است؛ علی رضایی دبیر فدراسیون دوومیدانی در مورد وضعیت آمادگی حدادی گفت: "آقای حدادی آسیب دیدگی داشت و عمل کرد، بنابراین تا به شرایط پرتاب‌های سابق خود برگردد، زمان‌بر است. در حال حاضر بحث بدنسازی را پشت سر گذاشته و برنامه پرتاب را از اواخر هفته گذشته آغاز کرده است."

حدادی ۲۱ بهمن راهی آمریکا شد تا زیر نظر مک‌ویلکینز تمریناتش را دنبال کند و اکنون با گذشت نزدیک به سه ماه خبرهایی در مورد آماده نبودنش مطرح شده و این شائبه را ایجاد کرده که آیا او از همین الان حرف و حدیث ها را شروع کرده تا برای نتایج احتمالی در المپیک توجیهی داشته باشد یا حتی در صورت کسب مدال برای کار خود ارزشی فراتر از حد قائل شود؟  

"شرایطم از نظر آماده سازی و روحی کاملا شبیه المپیک لندن است که به همین دلیل خیلی به کسب مدال در توکیو امیدوارم"  این بخشی از گفته‌های حدادی در اردوی کیش و قبل از اعزام به آمریکا است که در دیدار با مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در تاریخ ۱۱ بهمن  مطرح کرده است. اما با وجود گذشت بیش از سه ماه از آن تاریخ و تمرین حدادی در آمریکا و زیر نظر مربی خارجی، چگونه اعلام می شود که او آمادگی ندارد؟  

شاید افراد کمی در ورزش قهرمانی ایران باشند که مسئولان همه‌جوره از آنها حمایت و برنامه‌های آنها را به دقت اجرا کنند که یکی از آنها حدادی است که به واسطه مدال‌آوری در المپیک و بازی‌های آسیایی مورد توجه ویژه قرار گرفته است. همین شد که برای عمل جراحی ساده خارپاشنه آلمان را انتخاب کرد و با حمایت کامل بیش از ۵۶ روز در این کشور ماند.  

فدراسیون پزشکی ورزشی ۸۰۰۰ یورو برای پرداخت هزینه جراحی خارپاشنه و هتلینگ بیمارستان احسان حدادی در آلمان اختصاص داد و سایر هزینه‌ها هم با فدراسیون دوومیدانی بود. هرچند این ورزشکار برای انجام عمل خود در ایران از پزشکان تضمین خواست که نتیجه موفقیت‌آمیز باشد و در آینده ورزشی‌اش تاثیر منفی برجای نگذارد، اما اکنون جراحی خارپاشنه در کشور آلمان، به عنوان دلیلی برای عدم آمادگی‌اش مطرح شده است که البته دیگر اتهامی در این زمینه متوجه پزشکان ایرانی نیست.

 

از طرفی دیگر هزینه‌های زیادی که برای اردو، مربی آمریکایی، حقوق و امکانات مدنظر حدادی در نظر گرفته می‌شود، بخش زیادی از بودجه کل دوومیدانی کشور است به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان و ورزشکاران این نوع تخصیص بودجه را ناعادلانه دانسته‌اند و معتقدند که دوومیدانی فقط به احسان حدادی محدود نمی‌شود. باید ببینیم که عملکرد این ورزشکار در المپیک چگونه است و می تواند وعده هایش را عملی کند؟

منبع : ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان کارخانه ارج شب قدر جوشن کبیر روز معلم دعای روز بیستم رمضان احسان حدادی المپیک توکیو خارپاشنه ماه رمضان کارخانه ارج شب قدر جوشن کبیر روز معلم دعای روز بیستم رمضان احسان حدادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است

علیرضا دبیر و سایر مسئولان کشتی ایران اعلام می کنند اگر تیم ملی کشتی ما در المپیک پاریس بیشتر از یک مدال طلا بگیرد، کار بزرگی کرده است. با این حال باید گفت تیمی که در مسابقات گذشته المپیک و جهانی شش طلا بگیر داشته، چرا انتظارش در مسابقات المپیک 2024 باید تنها یک مدال طلا باشد؟

به گزارش طرفداری، در مسابقات گذشته جهانی و المپیک مردانی چون حسن یزدانی، محمدرضا گرایی، امیرحسین زارع، امین میرزازاده، محمدهادی ساروی و رحمان عموزاد موفق به کسب مدال طلا شده اند.

در این میان یزدانی 4 بار، زارع و گرایی 2 بار و سه کشتی گیر دیگر هر کدام یک بار مدال طلا را در آوردگاه جهانی و المپیک کسب کرده اند. به عبارتی این شش مرد طلایی ایران در آوردگاه های گذشته روی هم 11 مدال طلا گرفته اند و انتظار تنها یک مدال طلا از کسانی که روی هم 11 بار در جهان و المپیک طلایی شده اند، انتظار پایینی است. شاید هم علیرضا دبیر این گونه می گوید تا سطح توقع را از 11 مردی که فعلا سهمیه حضور در مسابقات المپیک 2024 را دارند، پایین بیاورد.

به هر حال کشتی ایران در دوره گذشته روی هم رفته یک طلا توسط گرایی، یک نقره توسط یزدانی و 2 برنز توسط ساروی و زارع به دست آورد و این بار می توانیم بیشتر از دوره گذشته روی مردانمان حساب کنیم. به خصوص روی امیرحسین زارع و امین میرزازاده که همین سال قبل در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال طلا شدند.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • يزدانى - اسنايدر، كشتى جهان چشم انتظار شماست!
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است