Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:25:49 GMT

برگزاری آیین سپاس از معلم در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۵۷۳۴

برگزاری آیین سپاس از معلم در اردبیل

ایسنا/اردبیل همزمان با هفته معلم آیین سپاس از معلم در شهرهای مختلف استان اردبیل با تجلیل و تکریم از جامعه فرهنگیان برگزار شد.

در این مراسم استاندار اردبیل معلمان را انسان‌هایی شریف در تربیت و تعالی نیروهای متعهد و متخصص اعلام کرد و گفت: رسالت معلمان شبیه رسالت انبیاست که با قوت و قدرت در مسیر تعلیم و تربیت بشر و رسیدن به اهداف انسانی گام برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر بهنام‌جو 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و نامگذاری این روز را به نام معلم گرامیداشت و اظهار کرد: با تلاشی که معلمان در سنگر تعلیم و تربیت انجام می‌دهند،‌ در حقیقت برای سال‌های آینده می‌توان نیروهای انسانی شایسته را در مناصب و صحنه‌های خدمت‌رسانی به عینه مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: جمعی از معلمان علاوه بر حضور در سنگر تعلیم و تربیت با روحیه عالی در ساخت مدرسه نیز مشارکتی جدی دارند که جا دارد از زحمات و تلاش معلمان فرهیخته در این حوزه قدردانی کنیم.

استاندار اردبیل به ساخت 397 مدرسه به همت خیرین در سطح استان اشاره کرد و افزود: 54 مدرسه نیز با تلاش انسان‌های فرهیخته و نیکوکار در سطح استان اردبیل در حال انجام است.

بهنام‌جو رویکرد توسعه استان را توجه جدی به نیروی انسانی ماهر و متخصص اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه به تلاش و مجاهدت معلمان و مربیان بیش از گذشته نیاز داریم و قطعا تلاش آنها در سنگر تحول استان بی‌نظیر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز به فعالیت 19 هزار معلم و جامعه فرهیخته فرهنگی اشاره کرد و گفت: با تصویب دولت و تأیید نهایی مجلس،‌ طرح رتبه‌بندی معلمان در مرحله دوم اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

احمد ناصری خاطر نشان کرد: در سایه تلاش معلمان 88 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش برنامه‌های آموزشی شبکه شاد قرار گرفتند و همچنان با ادامه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی تقویت این حوزه و فعالیت‌ها را شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما هیچ چالشی در حوزه نیروی انسانی نداریم و با استخدام‌های جدید و فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، بخش عظیمی از نیروی جوان به مجموعه آموزش و پرورش تزریق می‌شود تا فعالیت‌ها شکل مناسبی به خود بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به تدبیر و تلاش دولت دوازدهم در حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش در سطح استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر نه تنها واحدهای آموزشی نیمه‌تمام به اتمام رسیده بلکه شاهد تکمیل 23 سالن ورزشی و 46 نمازخانه در سطح استان بودیم.

ناصری به تکمیل 54 مدرسه نیمه‌تمام و افتتاح مدرسه حیات طیبه تا یک ماه آینده اشاره کرد و گفت: با مساعدت‌های انجام شده فضای خوبی برای آموزش و پرورش در بهره‌مندی از منابع مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری به وجود آمده و در کنار آن ردیف مشخص در جهت مستندسازی املاک آموزش و پرورش در قانون بودجه شکل گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بزرگداشت روز معلم استاندار اردبیل استانی علمی و آموزشی استان اردبیل سطح استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد، گفت:هم اکنون از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس را می‌پذیرند. - اخبار اجتماعی -

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از 1.2 است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به 1.4 برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود