Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی حاج محمدی در اولین شب قدر در منزل چهار زندانی در حاشیه تهران و ورامین حضور یافت و با خانواده آنان دیدار و گفتگو کرد.

حاج محمدی در این دیدار‌ها ضمن گفتگو با خانواده مددجویان و بررسی وضعیت معیشت آنان گفت: همه تلاش ما در زندان، تبدیل زندانی به یک فرد توانمند و با انگیزه برای بازگشت به زندگی سالم است و این مهم با همکاری و همدلی خانواده‌ها محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از نظر ما زندانی فردی است که مانند بیمار، تلخی داروی زندان را به امید بهبودی و رهایی از اشتباهات گذشته تحمل می‌کند، گفت: عمده نگرانی ما از بابت خانواده زندانی است چرا که خود زندانی در زندان از امکانات زیستی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال بهرمند است درحالی که خانواده وی در معرض آسیب می‌باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: اگر خانواده زندانی به ویژه خانواده‌های نیازمند مورد توجه نباشند، نه تنها برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌ها برای تحول زندانی کم اثر می‌شود، بلکه خانواده در معرض آسیب‌ها و تهدید‌های بیشتری قرار خواهد گرفت.

حاج محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حمایت و مراقبت از خانواده زندانیان بخشی از چرخه اصلاح و تربیت است و در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی مناسب در جامعه هستیم.

شایان ذکر است خانواده‌هایی که رئیس سازمان زندان‌ها به دیدار آنان رفته بود به دلیل نداشتن وثیقه قانونی مناسب برای مرخصی همسرانشان از یک تا سه سال نتوانسته بودند دیداری داشته باشند که در زمان حضور حاج محمدی در منزل آنان امکان ملاقات تصویری برای آنان فراهم شد.

با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۰ سرکشی، مراقبت و حمایت از خانواده زندانیان است، رئیس سازمان زندان‌ها از ابتدای ماه مبارک رمضان به طور مداوم در منزل زندانیان در شهر‌های مختلف استان تهران حضور یافته که برخی از این بازدید‌ها منجر به آزادی زندانی با کمک خیرین و یا تامین شرایط برای مرخصی مددجو شده است.

همچنین رئیس سازمان زندان‌ها در دیدار شب گذشته با خانواده چهار زندانی جهت رفع برخی از مشکلات مادی و معیشتی آنان دستورات لازم را صادر نمود.

خانواده‌های زندانیان نیز ضمن قدردانی از حضور رئیس سازمان زندان‌ها مشکلات و درددل‌های خود را با وی مطرح کردند.

گفتنی است بازدید شب قبل از ساعت ۱۹ تا ۳ بامداد به طول انجامید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زندانیان اشتغال رئیس سازمان زندان ها خانواده زندانی حاج محمدی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در اولین نشست مشترک هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان که با حضور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه در استان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی ایران، اظهار کرد: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانتداری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه در استان فراهم شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به دادگستری از توان علمی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایت‌ها یا دفاع از دعاوی و شکایت‌ها یاری کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان، بیان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که اعمال نظارت‌ها مثمر ثمر بوده است و اندک افرادی در این مجموعه دچار لغزش شده‌اند. وکلا و کارشناسان نباید مرتکب مفاسدی از جمله وکالت تضمینی، گرفتن وجه غیرقانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین شوند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه اتفاق بیفتد. 

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسؤول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و گفت: با توفیق‌های بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده، دادگستری سمنان در زمره استان‌های پیش‌رو و برتر در حوزه انجام تکالیف است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند