Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@18:55:55 GMT

مجوز بازسازی ۶۸۰واحد مسکونی زلزله‌زده در دنا صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۶۶۳۳

مجوز بازسازی ۶۸۰واحد مسکونی زلزله‌زده در دنا صادر شد

گروه استان‌ها ــ بعد از گذشت ۷۰ روز از زلزله ۵.۶ ریشتری دنا، ۵۰۰ پروانه و ۶۸۰ مجوز برای بازسازی منازل مسکونی صادر شده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، زلزله 5.6 دهم ریشتری 29 بهمن ماه سال گذشته در شهرستان دنا باعث ورود خسارت بسیار به منازل مسکونی در شهر سی‌سخت مرکز این شهرستان و برخی از روستاها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به حجم بالای خسارت در برخی از منازل، طبق نظر کارشناسان تخریب و بازسازی مجدد در دستور کار قرار گرفت و بیش از دو هزار منزل مسکونی دچار خسارت 10 تا 100 درصدی شدند.

حال با گذشت بیش از 70 روز از وقوع زلزله در شهر سی‌سخت، آوار برداری منازل مسکونی به پایان رسیده و قریب به 500 پروانه و 680 مجوز برای بازسازی منازل مسکونی صادر شده‌ است.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آواربرداری منازل مسکونی در شهر سی‌سخت طبق زمان از پیش تعیین انجام شد، گفت: حال که آواربرداری به پایان رسیده و صدور مجوز و پروانه  در حال انجام است، بانک‌ها باید تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی را در اولویت قرار دهند.

آخرین وضعیت رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان "پادنای سمیرم" اعلام شدتوصیه نایب رئیس مجلس به دولتی ها درباره زلزله زدگان ⁧‫سی سخت167 واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده گناوه بازسازی می‌شود

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان دنا در دامنه کوه دنا قرار دارد و فصل سرما را زودتر از سایر مناطق تجربه می‌کند، باید به گونه‌ای عمل شود که ساخت و سازها تا قبل از شروع فصل پاییز به اتمام برسد که مردم در سرما بی‌سرپناه نباشند.

حسین کلانتری خاطرنشان کرد: نهادهای نظارتی بر ساخت و ساز در شهر سی‌سخت نظارت و دقت لازم را داشته باشند، گرچه سرعت در بازسازی مهم است، اما نباید این موضوع باعث شود که کیفیت انجام کار فراموش شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بانک‌ها با توجه به حجم مراجعات تسریع در پرداخت تسهیلات و افزایش وقت و نیروی کاری را در اولویت قرار دهند و مردم نیز هر چه سریع‌تر اقدام به تشکیل پرونده کنند.

وی از مساعدت دولت در بازسازی شهر سی‌سخت سخن گفت و افزود: دولت تاکنون در کمک به شهر سی‌سخت از هیچ کمکی دریغ نکرده و طی رایزنی صورت گرفته با معاون اول رئیس جمهور اگر در ساخت و سازها نیاز به افزایش تسهیلات باشد، دولت آمادگی مصوب نمودن پرداخت تسهیلات بانکی بیشتر به متقاضیان را دارد.

انتهای پیام/542/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زلزله زلزله شهر سی سخت منازل مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار

مسعود مثنوی اظهار داشت: شب گذشته، طی تماس تلفنی فرمانداری شهرستان کیار خبری مبنی بر آبگرفتگی منازل در روستای معدن و دریافت و تقاضای خدمات امدادی شد.

وی افزود: به سرعت تیم پشتیبانی جمعیت هلال احمر شهرستان کیار به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی جمعیت هلال احمر به ۷۰ خانواده متأثر از بارش باران

مثنوی اضافه کرد: در این حادثه دو خانوار دچار آبگرفتگی در منازلشان شدند و نیرو‌های امدادی نسبت به انتقال افراد به مکان امن و تخلیه آب از منازل آنان اقدام نمودند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد
  • تخلیه آب منازل مسکونی و رهاسازی ۳۰ خودروی گرفتار در آبگرفتگی های دزفول
  • تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی های شدید در سنندج
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی