Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@00:32:57 GMT

تاکسی خودران رباتیک در چین آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۷۲۱۲

تاکسی خودران رباتیک در چین آغاز به کار کرد

تین نیوز

یک شرکت چینی سرویس تاکسی خودران را در منطقه ای از پکن به طور تجاری اجرا کرده و مسافران را در وسیله نقلیه ای بدون راننده جابه جا می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت چینی بایدو سرویس تاکسی خودران پولی را از روز گذشته در پکن افتتاح کرد. این نخستین شرکتی است که سرویس‌های تجاری خودروی خودران را در چین راه اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخلاف آزمایش خودروهای خودران پیشین در پکن، این بار هیچ راننده‌ای پشت فرمان خودرو حضور نداشت. در عوض فردی در صندلی کمک راننده نشسته بود تا در مواقع اضطراری شرایط را کنترل کند.

اکنون حدود ۱۰ تاکسی رباتیک «آپولو» به طور همزمان در منطقه‌ای با مساحت ۳ کیلومتر مربع فعالیت می‌کنند و مسافران را در ۸ ایستگاه واقع در پارک شوگانگ (در غرب پکن) جابه جا می‌کنند. هزینه هر سفر ۳۰ یوان (۴.۶۰ دلار) است و مسافران ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند از آن استفاده کنند.

مسافران می‌توانند با استفاده از یک اپلیکیشن به نام «آپولو گو» یک تاکسی رباتیک سفارش دند. پس از رسیدن تاکسی به محل، مسافران باید قبل از سوار شدن هویت خود را احراز کنند. خودروی خوران پس تأیید آنکه مسافران کمربند ایمنی خود را بسته‌اند، سفر را آغاز می‌کند.

این پارک قبلاً یک کارخانه فولادسازی بوده که اکنون به یک مکان تفریحی تبدیل شده و قرار است المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ در این محل برگزار شود.

هرچند ترافیک در این منطقه سنگین نیست اما در دومین روز تعطیلات روز جهانی کارگر، جمعیت زیادی از توریست‌های در محل حاضر بودند.

به همین دلیل تاکسی‌های باتیک مجبور بودند مرتباً هنگام برخورد با عابران پیاده یا توریست‌های کنجکاو که به قصد عکاسی با خودرو نزدیک می‌شدند، توقف کنند.

شرکت بایدو که برای ارائه سرویس جستجوگر اینترنتی مشهور است، از سال گذشته آزمایش خودروی خودران در جاده را آغاز کرده است. سرویس تاکسی رباتیک این شرکت در سه شهر چین بیش از ۲۱۰ هزار مسافر را جابه جا کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تاکسی خودران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرویس‌دهی اتوبوسرانی تبریز برای تماشاگران بازی تراکتور و استقلال

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه از سرویس‌دهی ناوگان این شرکت به ورزشگاه یادگار امام (ره) برای تماشاگران بازی تراکتور_استقلال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد حسین‌زاده صبح امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: با توجه به برگزاری مسابقه فوتبال میان تیم‌های تراکتور و استقلال از دیدارهای هفته بیست‌وپنجم مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور، شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه به تماشاگران پرشور تبریزی برای مراجعه به ورزشگاه یادگار امام (ره) خدمات ایاب و ذهاب ارائه می‌کند.

وی افزود: چهارراه عباسی، میدان ستارخان (یکه دکان) و میدان جهاد (نصف راه) به عنوان مبادی انتقال تماشاگران به ورزشگاه یادگار امام (ره) با استفاده از ناوگان اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه ادامه داد: تماشاگران می توانند از ساعت ۱۴:۳۰ فردا _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ از طریق مبادی فوق، با استفاده از اتوبوس‌های شرکت واحد به ورزشگاه یادگار امام (ره) مراجعه کنند.

کد خبر 749230

دیگر خبرها

  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • سرویس‌دهی اتوبوسرانی تبریز برای تماشاگران بازی تراکتور و استقلال
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • ببینید | تاکسی‌های خودران به خیابان آمدند!
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد