Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:30:26 GMT

پس از تزریق واکسن کرونا باید از ماسک استفاده کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۷۲۳۰

پس از تزریق واکسن کرونا باید از ماسک استفاده کرد؟

ایسنا/آذربایجان غربی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در مورد واکسن کرونا و عوارض آن توضیح داد.

دکتر انتظار مهدی در گفت و گو باایسنا درباره واکسیناسیون کرونا گفت: واکسن سینوفارم، بهارات یا کوواکس واکسن های کشته شده ویروس است. در واکسن های اسپوتنیک وی و آسترازنکا ذرات ویروس با تکنولوژی پیچیده به کار رفته اما ایجاد بیماری نمی کند اما سیستم ایمنی بدن را به خوبی تحریک و به خوبی فعال می کنند و آنتی بادی و سایر موادی که باید در مقابل بیماری ایجاد شوند، تشکیل و وارد چرخه گردش خون می شود و در زمان مواجه با ویروس کرونا بدن می تواند از خود دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اثربخشی این واکسن ها متفاوت است اما نتیجه مهم واکسیناسیون کلی است و پساز دریافت واکسن سیستم ایمنی جمعی ایجاد می شود و از رشد و تکثیر ویروس مانع می شود. 

دکتر انتظارمهدی درباره عوارض واکسن افزود: واکسن در واقع ماده خارجی است که وارد بدن می شود و بخشی از موجود (در یکی ویروس ضعیف شده، کشته شده و بخشی از موجود زنده) که قابلیت ایجاد بیماری را ندارند بدن نیز علاوه بر اینکه آنتی بادی و سایر مواد برای مقابله ترشح می کند ممکن است در کنار این واکنش هایی به همراه داشته باشد. عوارضی از جمله تب و سردرد و قرمزی محل تزریق پس از تزریق واکسن، طبیعی است.

وی درباره دوز یادآوری واکسن کرونا بیان کرد: در واکسن کرونا نیز به مانند سایر واکسن ها از جمله فلج اطفال، کزاز ، دیفتیری و سیاه سرفه دارای دوز یادآور هستند. در واکسن های ویژه کرونا نیز این موضوع پیش بینی شده است و حداقل باید دو دوز دریافت کنند. به طور معمول دوز یاداور واکسن های سینوفارم، بهارات و اسپوتنیک وی ۲۸ روز بوده و واکسن آسترازنکا ۱۲ هفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تشریح کرد: پس از تزریق واکسن نیز باید از ماسک استفاده کرد زیرا علاوه بر مقابله در برابر ویروس های جهش یافته، فردی که واکسن زده به بیماری مبتلا نمی شود اما سیستم ایمنی بدن وی به ویروس اجازه تکثیر را نمی دهد و مهار می کند اما می تواند در صورت ابتلا به کرونا، ویروس را به افراد سالم و در معرض خطر منتقل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی واکسن آسترازنکا عوارض واکسن واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم

آی شو اسپید، یوتیوبر معروف آمریکایی که در رسلمنیا 40 نیز حضور پیدا کرده بود، در شوی دوشنبه شب راء نیز شرکت کرد و در جریان این شوء با ری میستریو، اسطوره WWE دیدار کرد و او را کشتی گیر مورد علاقه خود نامید.

دانلود (4.2MB)

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟