Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@16:31:27 GMT

آتش‌سوزی کوه گُرم در شهرستان جهرم مهار شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۷۲۸۳

آتش‌سوزی کوه گُرم در شهرستان جهرم مهار شد

آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات سخت گذر کوه گُرم شهرستان جهرم که از ششم اردیبهشت آغاز شده بود و دامنه آن به مناطقی از شهرستان‌های مجاور رسید یازدهم این ماه با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی به طور کامل مهار شد.

روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم به استناد سخن رئیس این اداره دوشنبه اعلام کرد: پس از اطلاع از رخداد آتش سوزی در منطقه، نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند که به دلیل سخت بودن مسیر و پوشش گیاهی منطقه عملیات فرونشاندن آتش با مشکل مواجه و این مسئله باعث سرایت آتش و گسترش آن به بقیه نقاط شد

ابراهیم شهسواری افزود: با تلاش نیروهای عملیاتی سرانجام پس از اعزام یک دستگاه بالگرد هلال احمر به منطقه در نهایت عصر ۱۱ اردیبهشت آتش به طور کامل مهار شد و تحت کنترل درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم ضمن قدردانی از نیروهای امدادی در این عملیات از نیروهای منابع طبیعی شهرستان‌های جهرم و گراش، فرمانداری، بخشداری ، هلال احمر، فرودگاه ، کوهنوردان ، محیط زیست ، شوراهای روستاها، نیروهای محلی جهرم و شهرستان کوار و نیروی انتظامی افزود :بدون مشارکت و همدلی و دلسوزی های نیروهای مردمی کار مهار این آتش‌سوزی امکان‌پذیر نبود.

شهسواری از عموم مردم خواست با توجه به فصل گرما و پوشش علف‌های خشک، هنگام تفریح در مناطق جنگلی و مرتعی از روشن کردن آتش خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش و یا دود در هر نقطه از عرصه‌های منابع طبیعی مراتب را با شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

در مطلب این اداره، دلیل آتش سوزی همچنین برآورد ریالی و میزان و وسعت آتش سوزی بیان نشده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهرستان جهرم منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، صبح سه شنبه در دیدار با فرماندار شهرستان قلعه گنج ضمن تاکید بر اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و هدایت آب‌های سطحی علاوه بر کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌های فصلی، در تقویت منابع آبی، بهبود تولیدات کشاورزی و رونق کسب و کار نقش مؤثری دارد.

وی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرستان قلعه گنج افزود: طرح‌های منابع طبیعی اقدامات زیر ساختی بوده و اعتبارات خوبی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری این شهرستان تخصیص داده شده است.

وی، افزود: با توجه به شروع فصل گرما و احتمال بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها، توجیه و آموزش عموم افراد جامعه به عنوان مؤثرترین عامل در پیشگیری و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی عرصه‌های منابع ملی ضرورت دارد

رحیمی نیا، افزود: ادارات ذیربط، بخشداری‌ها، اعضای شورای اسلامی، دهیاران و… با برنامه ریزی دقیق و بر اساس ظرفیت‌های موجود می‌توانند در خصوص اطفای به موقع حریق‌های احتمالی همکاری لازم را با مجموعه منابع طبیعی داشته باشند.

فرماندار شهرستان قلعه گنج نیز با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان در زمینه‌های منابع طبیعی، از اجرای طرح‌های منابع طبیعی در این شهرستان تقدیر کرد و گفت: منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی نقش مهمی در توسعه جامعه دارد و ما همواره از این منابع حمایت می‌کنیم.

محمد فلاح کهن، با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت خوبی در زمینه‌ی منابع طبیعی دارد افزود: جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی میراث ماندگاری است که از نسل‌های گذشته به ما رسیده و همه در حفظ، نگهداری و انتقال آن به نسل‌های آینده مسئولیت داریم.

کد خبر 6099357

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان