Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله علیرضا حدائق در مراسم تجلیل از اساتید مدارس علمیه منصوریه، مولی الموحدین، خاتم الانبیا و غدیریه که در مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری و تسلیت به مناسبت لیلالی قدر اظهار کرد: روز شهادت شهید مطهری بهانه‌ای برای قدردانی از مقام استاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) اضافه کرد: حضرت (ع) می‌فرماید هنگامی علما و فق‌ها با یکدیگر مکاتبه می‌کردند محور نامه‌های آنان سه مطلب بوده است که یکی از آن این بوده که پیوسته به یکدیگر تذکر می‌دادند.

عضو جامعه روحانیت شیراز افزود: کسی که دغدغه جهان آخرت را داشته باشد خداوند خواسته‌های دنیایی آن را تامین می‌کند، دنیای بخشی از مردم به دلیل آخرت آنان آسیب دیده است، محال است شخصی برای خداوند کار کرده باشد و اجرت خود را نگرفته باشد، خداوند زیر منت کسی نمی‌ماند، اگر جایی هم نتیجه نمی‌گیریم مشکل از کار است.

او تصریح کرد: افرادی که دغدغه آخرت دارند خداوند نیز دنیای آنان را آباد می‌کند، از این رو باید وقت گذاشت و تلاش کرد، جز اهل علم که خداوند فرموده رزق این افراد را من خودم می‌دهد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: اینکه اوضاع اقتصادی ما دچار مشکل شده به این دلیل است که اوضاع اعتقادی ما دچار مشکل شده است، از این رو نباید اصل آخرت را فراموش کرد.

آیت الله حدائق به دومین مورد از روایت حضرت امیرالمومنین (ع) در خصوص مکاتبه علما با یکدیگر اشاره و عنوان کرد: حضرت (ع) فرمود افرادی که درون خود را پاک می‌کنند خداوند نیز برون آنان را اصلاح می‌کند، تلاش ما باید بر اصلاح سریره باشد چراکه محبوبیت و توفیقات را خداوند می‌دهد.

او اظهارکرد: افرادی که میان خود و خداوند را اصلاح می‌کنند خداوند نیز میان آنان و مردم را اصلاح خواهد کرد، برخی افراد در اصلاح میان خود و خدای خود کم گذاشته اند، اگر اصلاح اتفاق افتاد کار اصلاح با مردم نیز به دست خداوند است، بخشی از مردم بر روی ارتباط‌های اجتماعی سرمایه گذاری می‌کنند در صورتی که این کار اشتباه است.

او گفت: اینکه عده‌ای کار نمی‌کنند و می‌گویند «خدا شانس بده» سخنی کفر آلود می‌گویند و با عدل مغایرت دارد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه با طرح این سوال که علم ما را به کجا رسانده است، تصریح کرد: حضرت امیرالمومین (ع) می‌فرماید راس علم تواضع است، هر چه انسان عالم‌تر شود متواضع‌تر خواهد شد، همچنین از آثار علم حضرت می‌فرمایند تقوا و دوری از هوا پرستی باشد، سومین ثمره علم تبعیت از حق است.

در پایان این مراسم از سوی مسئول مدرسه علمیه منصوریه از اساتید، معاونین، کادر، طلاب و خدام، مدارس علمیه منصوریه، خاتم الانبیا، مولی الموحدین و غدیریه تجلیل شد، همچنین از سوی مدیران این مدارس علمیه نیز از حجت الاسلام والمسلمین حدائق تجلیل و قدرانی شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشکلات اقتصادی حوزه علمیه منصوریه علمیه منصوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسم زاده صبح یکشنبه در صحن علنی شورا اظهار کرد: کلید حل همه مسائل کشور در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها آن طور که لازم است به آموزش و پرورش پرداخته نشده و این سیستم با حداقل امکانات بیشترین تلاش‌ها را در امر تعلیم و تربیت صورت داده است.

شهردار اصفهان گفت: اگر نسلی تربیت کنیم که این نسل در حوزه‌های مختلف به منابع انسانی نظام تزریق شود بسیاری از مشکلات از مسیر تعلیم و تربیت حل خواهد شد.

وی افزود: هر کشوری که مسیر رشد را توانسته با موفقیت طی کند به امر تعلیم و تربیت به خوبی پرداخته است، امیدواریم ما نیز با وجود مشکلات و فشارها آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

قاسم زاده با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست، گفت: وقتی ما یک دانش آموز را ۱۲ سال از خانواده امانت می‌گیریم هر گونه شکل دهی به شخصیت او باید در مدرسه صورت گیرد.

کد خبر 6092870

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود