Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:47:14 GMT

پدل وارد کرمانشاه شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۸۰۸۱

پدل وارد کرمانشاه شد

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات اسکواش کرمانشاه از ورود ورزش "پدل" و راه اندازی آن در کرمانشاه خبر داد.

اردشیر خسروی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به راه اندازی رشته پدل در کرمانشاه، اظهارکرد: هرچند پدل ورزش نوپایی در دنیا نیست و قدمتی چندین دهه ای دارد، اما این ورزش کمتر شناخته شده طی سالهای اخیر در کشور ما مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: باتوجه به گسترش روزافزون این ورزش، از سال گذشته برنامه ریزی هایی را برای راه اندازی آن در دستور کار قرار دادیم و توانستیم مانند تعدادی دیگری از استان ها پدل را هم وارد کرمانشاه کنیم.

رئیس هیات اسکواش استان گفت: پدل ترکیبی از رشته اسکواش و تنیس است که در زمینی 13*9 متری با دیوارهای شیشه ای که اطراف آن فنس کشی شده با حضور دو تیم دو نفره بازی می شود.

وی با بیان اینکه عضو گیری و جذب ورزشکار برای این رشته در استان آغاز شده، تصریح کرد: برای شروع تمرینات این رشته از زمین سپک تاکرا استفاده می کنیم، اما در آینده ای نزدیک بنا داریم تا زمین اختصاصی آن را احداث کنیم.

خسروی در ادامه این گفت و گو با بیان اینکه از سال گذشته برنامه ریزی هایی برای احداث یک سالن چهار کورته اسکواش هم در استان آغاز شد، اظهار کرد: جانمایی احداث این سالن در مجموعه ورزشی 15 خرداد کرمانشاه آغاز شده و ظرف یک ماه آینده با مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی پروژه آغاز می شود.

رئیس هیات اسکواش کرمانشاه در خصوص ضرورت احداث این پروژه گفت: باتوجه به اینکه در حال حاضر تنها یک سالن  دو کورته برای تمرین ورزشکاران اسکواش در استان داریم، با کمبودهایی در زمینه زیرساخت ها برای این رشته مواجه ایم.

وی تاکید کرد: حتی در شرایط  کرونایی که فقط با 50 درصد ظرفیت پذیرش ورزشکاران را داشتیم، باز هم برای تایم های تمرینی با مشکل مواجه می شدیم و از سوی دیگر سالن دو کورته ای که اکنون داریم مربوط به حدود 15 سال پیش است که فرسود شده، بنابراین ضروری است که یک سالن چهار کورته برای ورزشکاران علاقمند به این رشته در استان احداث شود.

خسروی ادامه داد: همچنین فضای سالن کنونی اسکواش کرمانشاه کوچک و حتی جایی برای گرم کردن ورزشکاران ندارد، این درحالی است که چابکی، استقامت، قدرت بدنی و ... اجزاء اساسی اسکواش هستند و اگر ورزشکار گرم نکند، دچار آسیب دیدگی خواهد شد.

وی در ادامه از ارتقاء کیفیت آموزش های رشته اسکواش در کرمانشاه هم خبر داد و گفت: در گذشته یک مربی برای هر تایم یک ساعت و 15 دقیقه ای حدود 10 نفر را آموزش می داد که این مسئله باعث شده بود تا کیفیت آموزش‌ها تا حدودی کم باشد، اما اکنون به مربیان تاکید کرده ایم در هر تایمی تنها باید به دو نفر آموزش دهند تا استانداردهای آموزشی این رشته رعایت شود.  

خسروی در ادامه از حضور همزمان تیم بانوان و آقایان اسکواش کرمانشاه در رقابت های لیگی این رشته خبرداد و گفت: تیم بانوان در رقابت های لیگ برتر و تیم آقایان هم در رقابت های لیگ دسته اول حضور دارند و باتوجه به نتایج خوبی که در دور رفت رقابت های لیگ دسته اول از تیم آقایان دیدیم، امیدوار به صعود آنها به لیگ برتر هستیم.

وی اضافه کرد: هرچند اعزام دو تیم به رقابت های لیگی در شرایط اقتصادی کنونی کار دشواری است، اما به منظور رشد و ارتقاء این رشته در استان با حمایت های اداره کل ورزش و جوانان این کار را اجرایی کردیم.

رئیس هیات اسکواش کرمانشاه در خصوص چرایی عدم راه اندازی این رشته در شهرستان های استان هم گفت: در استانی که هنوز در مرکز آن تنها یک سالن دو کورته وجود دارد، راه اندازی این رشته در شهرستانها کاری دشوار است.

وی از برنامه ریزی هیات برای راه اندازی اسکواش در شهرستان ها هم خبرداد و گفت: تاکنون رایزنی هایی را با چند شهرستان استان آغاز کرده ایم و امیدواریم امسال بتوانیم حداقل در چند شهرستان استارت این رشته را بزنیم و در هر شهرستان یک سالن یک کورته شیشه ای که هزینه کمتری می برد و احداث آن هم زمان‌بر نیست، داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی كرمانشاه پدل اسکواش رئیس هیات اسکواش اسکواش کرمانشاه رقابت های لیگ راه اندازی یک سالن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود

به گزارش ایسنا به نقل از روابط اداره کل هنرهای نمایشی و بنا بر اعلام شورای نظارت و ارزشیابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق(ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.
مطابق این گزارش، ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه از سر گرفته خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • خشم گیتی پسند از لغو جام باشگاه‌های آسیا؛ کنار می‌کشیم و وارد رشته‌های دیگر می‌شویم
  • برگزاری اردوی تیم ملی اسکواش دختران جوان و نوجوان در تبریز
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود