Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که نتانیاهو در تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی ناکام مانده و ائتلاف‌های جدید و درحال شکل‌گیری این رژیم شانسی برای موفقیت در تشکیل کابینه ندارند، فرضیه برگزاری دور پنجم انتخابات بسیار محتمل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی، این روزها صهیونیست‌ها اوضاع مناسبی ندارند و مجموعه حوادث امنیتی در فلسطین اشغالی در کنار بن‌بست سیاسی عمیق رژیم صهیونیستی شرایط پیچیده‌ای برای اسرائیلی‌ها رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که طی 4 دوره انتخابات پی در پی این رژیم با دور زدن رقبای خود پیروز شد اکنون در سایه ناکامی در تشکیل کابینه قادر به ایستادگی در برابر کسانی که مخالف نخست وزیری دوباره وی هستند، نیست.

نتانیاهو طی دوره‌های گذشته با وجود پرونده‌های فساد متعددی که داشت توانست در انتخابات پیروز شود. دور چهارم انتخابات اسرائیل در میان مجموعه بحران‌های سیاسی رژیم صهیونیستی برگزار شد و نتانیاهو نتوانست بسیاری از رای‌دهندگان خود را به پای صندوق‌های رای بیاورد. به نظر می‌رسید که حامیان بنیامین نتانیاهو خسته شده‌اند و در برابر مجموعه اتهاماتی که متوجه وی است، امیدی برای رای دادن به او نداشتند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی بود که همه چیز تحت مدیریت اوست. اما اکنون می‌بینیم که نتانیاهو با قدرت کافی برای مقابله با کسانی که قصد دارند جایگزین وی شوند را ندارد.

هفته گذشته در پایان نشست کابینه رژیم صهیونیستی که سه ساعت به درازا انجامید، همه رؤسای احزاب مخالف نتانیاهو در مصاحبه‌های جداگانه با رسانه ها اعلام کردند که نتانیاهو در پی برگزاری انتخابات پنجم است.

اختلافات سیاسی اسرائیل پس از آن به اوج رسید که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی 48 ساعت برای معرفی وزیر دادگستری مهلت داد و نتانیاهو هم بدون توجه به سهمیه‌بندی حزبی در اقدامی خارج از توافق، وزیر پیشنهادی خود را معرفی کرد و رأی اعضای کابینه را هم گرفت.

منابع آگاه سیاسی معتقدند که نتانیاهو پس از شکست در انتخابات اخیر بسیار سرخورده شده و تنها به فکر ایجاد اختلاف در میان مخالفان و جنجال سیاسی است.

3 روز تا پایان مهلت تشکیل کابینه نتانیاهو/ سناریوی‌های احتمالی فرا روی اسرائیل   نتانیاهو به دنبال تمدید مهلت تشکیل کابینه/ گانتس حاضر به ائتلاف با او نیست   فرصت نتانیاهو رو به اتمام است/ آیا بنت یا لاپید مامور تشکیل کابینه می‌شوند؟   فرار رو به جلو نخست‌وزیر اسرائیل از بحران‌های داخلی و خارجی/ نتانیاهو به سرنوشت ترامپ دچار می‌شود؟   آخرین رایزنی‌های تشکیل کابینه توسط نتانیاهو؛ آیا گانتس دوباره فریب خواهد خورد؟

ممکن است احزاب مختلف صهیونیستی به تنهایی قادر به تشکیل حزبی به عنوان جایگزین حزب لیکود نباشند؛ اما با وجود رقابت فراوانی که میان همه آنها وجود دارد کارشناسان معتقدند که این احزاب می‌توانند با تشکیل یک جبهه واحد، نتانیاهو را شکست دهند.

در این میان اتهامات دادگاه علیه نتانیاهو درباره پرونده‌های فساد وی به سایر احزاب اسرائیلی کمک می‌کند تا بتوانند در برابر نخست وزیر این رژیم متحد شوند و بحران سیاسی اسرائیل را به تنهایی متوجه او کنند. در واقع هیچ یک از احزاب اسرائیلی به تنهایی از قدرت حزبی و پارلمانی کافی برخوردار نیستند و در این شرایط مجبورند با یکدیگر متحد شوند. اما این در حالی است که آنها هیچ گونه دستورالعمل مشترکی ندارند و ائتلاف آنها مشروعیت و ثبات نخواهد داشت.

در واقع تشکیل ائتلاف جدید برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی ارزش سیاسی ندارد و حتی اگر چنین کابینه‌ای تشکیل شود بسیار ضعیف خواهد بود و احتمال شکست آن در دوره کوتاه وجود دارد. اسرائیل طی دوره‌های گذشته در روش‌هایی که برای تشکیل کابینه دنبال کرده شکست خورده است و کابینه قبلی که متشکل از ائتلاف بنامین نتانیاهو و بنی گانتس بود مدت زیادی دوام نیاورد.

در این شرایط که از یک سو نتانیاهو قادر به تشکیل کابینه نیست و از سوی دیگر، سایر احزاب مشروعیت و توانایی کافی برای تشکیل کابینه ندارند، صهیونیست‌ها در مرحله فرسایشی بسیار خطرناکی قرار گرفته‌اند که حتی توانایی اداره کابینه‌ای که انتخاب می‌کنند را ندارند. در این شرایط مقامات اسرائیلی از تجربه‌های گذشته عبرت نگرفته و به دنبال انتخاب روش‌های افراط‌گرایانه‌تری برای خروج از بحران سیاسی هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی تشکیل کابینه نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است

به گزارش خبرگزاری مهر، «زیپی لیونی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در سخنانی با انتقاد از عملکرد کابینه این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو نسبت به فروپاشی این رژیم هشدار داد.

شبکه خبری الجزیره عصر شنبه گزارش داد که زیپی لیونی در سخنانی اذعان کرد اسرائیل به دلیل کابینه نتانیاهو پس از شروع جنگ هفتم اکتبر در وضعیت سقوط آزاد قرار گرفته است.

وی با اشاره به عجز کابینه نتانیاهو در مهار حماس گفت: که نتانیاهو به دلیل حضور ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه موضوع راه‌حلی برای جایگزینی برای حماس را حل نکرده است و این امر پایان جنگ را به تأخیر می‌اندازد.

با شدت یافتن نارضایتی‌ها و اعتراضات ساکنان فلسطین اشغالی ضد عملکرد کابینه نتانیاهو در مدیریت جنگ غزه و طولانی شدن جنگ و پیامدهای زیان‌بار جنگ در اقتصاد این رژیم، هزاران معترض صهیونیستی به همراه خانواده‌های اسرای صهیونیستی در تجمع سریالی مجدد در تل آویو در واکنش به انتشار ویدئویی از اسرای خود نزد قسام با هشدار به نتانیاهو اعلام کردند که نتانیاهو باید میان ورود ارتش به رفح یا توافق یکی را انتخاب کند.

خانواده اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در غزه در واکنش به این ویدئو اعلام کردند: اسرائیل باید میان ورود به رفح یا توافق یکی را انتخاب کند. جنگ و پرداخت هزینه باید پایان یابد. ورود به رفح به مثابه قربانیان بیش‌تر است.

این شهرک‌نشینان اذعان کردند: فشار نظامی بر حماس شکست خورده است و ما باید روشمان را تغییر بدهیم.

در ادامه واکنش خانواده اسیران صهیونیست آمده است: کوتاهی در حق اسیران جنایت کابینه علیه اسرائیلی‌ها است. ما خواهان توقف جنگ و آزادی اسیران هستیم. جنگ را برای بازگرداندن فرزندانمان متوقف کنید. اسرائیل باید میان اسیران و تداوم جنگ یکی را انتخاب کند.

کد خبر 6090440

دیگر خبرها

  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی