Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@23:40:36 GMT

تاکسی خودران روباتیک در چین آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۸۶۶۱

تاکسی خودران روباتیک در چین آغاز به کار کرد

یک شرکت چینی سرویس تاکسی خودران را در منطقه ای از پکن به طور تجاری اجرا کرده و مسافران را در وسیله نقلیه ای بدون راننده جابه جا می کند.

 شرکت چینی بایدو سرویس تاکسی خودران پولی را از روز گذشته در پکن افتتاح کرد. این نخستین شرکتی است که سرویس‌های تجاری خودروی خودران را در چین راه اندازی کرده است.

برخلاف آزمایش خودروهای خودران پیشین در پکن، این بار هیچ راننده‌ای پشت فرمان خودرو حضور نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عوض فردی در صندلی کمک راننده نشسته بود تا در مواقع اضطراری شرایط را کنترل کند.

اکنون حدود ۱۰ تاکسی رباتیک «آپولو» به طور همزمان در منطقه‌ای با مساحت ۳ کیلومتر مربع فعالیت می‌کنند و مسافران را در ۸ ایستگاه واقع در پارک شوگانگ (در غرب پکن) جابه جا می‌کنند. هزینه هر سفر ۳۰ یوان (۴.۶۰ دلار) است و مسافران ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند از آن استفاده کنند.

مسافران می‌توانند با استفاده از یک اپلیکیشن به نام «آپولو گو» یک تاکسی روباتیک سفارش دند. پس از رسیدن تاکسی به محل، مسافران باید قبل از سوار شدن هویت خود را احراز کنند. خودروی خوران پس تأیید آنکه مسافران کمربند ایمنی خود را بسته‌اند، سفر را آغاز می‌کند.

این پارک قبلاً یک کارخانه فولادسازی بوده که اکنون به یک مکان تفریحی تبدیل شده و قرار است المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ در این محل برگزار شود.

هرچند ترافیک در این منطقه سنگین نیست اما در دومین روز تعطیلات روز جهانی کارگر، جمعیت زیادی از توریست‌های در محل حاضر بودند.

به همین دلیل تاکسی‌های روباتیک مجبور بودند مرتباً هنگام برخورد با عابران پیاده یا توریست‌های کنجکاو که به قصد عکاسی با خودرو نزدیک می‌شدند، توقف کنند.

شرکت بایدو که برای ارائه سرویس جستجوگر اینترنتی مشهور است، از سال گذشته آزمایش خودروی خودران در جاده را آغاز کرده است. سرویس تاکسی رباتیک این شرکت در سه شهر چین بیش از ۲۱۰ هزار مسافر را جابه جا کرده است./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته یک منبع آگاه ایلان ماسک روز گذشته به پایتخت چین سفر کرد و قرار بود درباره راه اندازی نرم افزار کاملا خودران و اجازه انتقال داده های رانندگی به خارج از کشور گفتگو کند.

سفر ناگهانی این میلیاردر که طی آن با لی کیانگ نخست وزیر چین نیز ملاقات کرد، یک هفته پس از آن انجام شد که وی برنامه های سفر به هند برای ملاقات با نارندا مودی نخست وزیر این کشور را به دلیل مسئولیت های سنگین تسلا لغو کرد.

امروز دو منبع آگاه فاش کردند تسلا با بایدو توافق کرده تا از لیسانس فناوری نقشه بندی این شرکت برای جمع آوری داده ها در جاده های عمومی چین استفاده کند. تسلا مدعی است چنین فرایندی، گامی کلیدی برای معرفی نرم افزار کاملا خودران در این کشور است.

از سوی دیگر یک انجمن خودروی مهم چین اعلام کرد خودروهای مدل 3 و Y تسلا از جمله مدل هایی هستند که آزمایش شده و الزامات امنیت داده چین را دارا هستند.

امنیت داده و پیروی از قوانین دلایل اصلی هستند که این خودروساز برقی آمریکایی تاکنون نتوانسته نرم افزار کاملا خودران را در چین فراهم کند.

رگولاتورهای چینی از 2021 میلادی تسلا را ملزم کرده اند تمام داده هایی که از ناوگان خودروهای چینی اش در شانگهای جمع آوری می شود را ذخیره کند، در نتیجه شرکت آمریکایی نمی توانست هیچ یک از داده ها را به آمریکا انتقال دهد.

ماسک خواستار تاییدیه انتقال داده های جمع آوری شده به خارج از این کشور بود تا الگوریتم هایش را برای فناوری های خودران آموزش دهد.

کد خبر 6091857

دیگر خبرها

  • سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی تبریز به تماشاگران تراکتور – استقلال
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • سرویس‌دهی اتوبوسرانی تبریز برای تماشاگران بازی تراکتور و استقلال
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران