Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@09:32:58 GMT

فوتی کرونایی در آذربایجان‌غربی بار دیگر رکورد زد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۹۵۴۷

فوتی کرونایی در آذربایجان‌غربی بار دیگر رکورد زد

گروه استان‌ ها- بی‌توجهی برخی از مردم کوچه و بازار به شیوع بالای بیماری کووید ۱۹ در استان دامن زده است و دود این رفتارها تنها به چشم خودمان می‌رود و باعث رکورد زدن آمار فوتی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، طی 24 ساعت گذشته بیش از یک هزار نفر در آذربایجان‌غربی به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد 256 تن از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و 66 تن نیز به علت آسیب‌های ناشی از بیماری از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری مراسم‌ عروسی و عزا، عادی سازی شرایط و عادی پنداری شیوع بیماری باعث اوج گیری آمار مبتلایان و فوتی‌ها در استان شده است که امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و استفاده همگانی از ماسک شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم و اگر 95 درصد مردم هنگام ورود و خروج از منزل از ماسک استفاده کنند آمار مبتلایان به شدت کاهش می‌یابد.

متاسفانه استفاده از ماسک در استان به 60 درصد رسیده است که این امر باعث افزایش فوتی در آذربایجان‌غربی شده و بنابراین فوت 22 نفر در یک روز خبر بسیار بدی است و برای همکاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی و خانواده‌ها کابوس محسوب می شود که با احتساب فوتی‌های جدید، شمار جان باختگان از شیوع ویروس کرونا در استان به چهار هزار و 223 تن رسید.

هیچ زمانی روزهای پایان سال 98 را فراموش نخواهیم کرد که چگونه مردم استان از کرونا وحشت داشتند که مبادا مبتلا شده و فوت کنند و در همان روزها بود که بحران ماسک و دستکش و محلول‌های ضد عفونی کننده در کشور آغاز شد و کادر بهداشت و درمان بیمارستان‌ها درگیر کمبودهای لوازم محافظتی بودند اما در حال حاضر این عادی‌انگاری مردم باعث افزایش و مرگ روزانه تعداد زیادی از هم‌وطنان استانی شده است.

بنابراین مردم باید بدانند برای این‌که حفظ جان اتفاق بیفتد رعایت پروتکل‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد، البته تصمیم‌های جدی گرفته‌شده است و با افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند و با شوخی گرفتن کرونا امنیت سایر شهروندان را به خطر بیندازند برخورد جدی می‌شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و نباید به دلایل غیرضروری از خانه خارج شویم، در صورت خارج شدن از خانه حتما باید ماسک داشته و کارهایمان را در حداقل زمان ممکن انجام دهیم چرا که این ویرس ناخوانده همانند یک اسب سرکش در حال تاخت و تاز است.

افزایش ابتلا به کرونا در لرستان با شیب ملایم؛ 13 بیمار دیگر جان باختندتجهیزات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بوشهر در مقابله با کرونا افزایش یافتدرگذشت چهره سرشناس جریان حکمت ملی عراق بر اثر کرونا

بستری شدن یک هزار و 285 تن از هم‌وطنان آذربایجان‌غربی در بیمارستان‌ها خبرهایی حاکی از ناخوش احوالی استان است و تخت‌ها جوابگوی بیماران کرونایی نیست و کادر درمان  به شدت نگران افزایش بیماران سرپایی و بستری در استان هستند و اگر مردم همکاری نکنند و محدودیت‌های رعایت نشود روزهای نگران کننده و بحرانی در پیش خواهیم داشت.

با وجود دغدغه مسئولان اجرایی ستاد مبارزه با کرونا در استان، فقدان برخی نظارت‌ها و عدم محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، برای جلوگیری از همه‌گیری ویروس عفونی کرونا به چشم می‌خورد، که قابل تامل است و باید پیش از وقوع فاجعه انسانی غیر قابل جبران مدیریت و کنترل شود و این امر نیز با همکاری مردم و مسئولان امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/7548/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، با تعامل یک شهروند خبرنگار از چالدران با تحریریه خبر صداوسیمای آذربایجان غربی، پلی جدید بر روی رودخانه قزلار چایی شهرستان چالدران احداث شد تا مشکل اهالی دو روستای ساز آغل و گل سعید برطرف شود.

 سیل باعث تخریب پل قدیمی شده بود.

شما هم می توانید با انعکاس اخبار شهر و محله خود، شهروند خبرنگار ما باشید.

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • ۶ فوتی و مصدوم در تصادف پراید و پارس در محور سرو ارومیه
  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • امدادرسانی خودجوش مردم دیزج دیز به افراد گرفتار در سیل + فیلم
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)